el
door elfilali Jan 13, 2006 om 16:21
Huishouden & energie

Vastrech meter

Hallo wie kan mij helpen om me van Nuon af te helpen?

Ik huur een garage voor opslag waar ik geen stroom nodig heb. Sinds het begin van mij huurovereenkomst heb ik dat aal aan gegeven. 3 maanden terug heb ik ook al een aanvraag ingedient om de meter te laten verwijderen, tot nu toe nog niet gehoord.

Ik heb nu ook al een incasso buro die in mijn nek loopt te hijgen, ik weiger om te betalen aangezien de Nuon nagelaten heeft de meter te verwijderen. Het Nuon verteld me dat in verplicht ben om vastrecht te betalen, als ik vraag waardat staat kan niemand mij dat vertellen.

ik hoop dat iemand me wat wijzer kan maken.

2209 11 Rapporteer

wi
door wippie - Jan 13, 2006 om 16:33
260 Antwoorden / 0 Vragen

U huurt deze garage zie ik. De enige die de NUON kan verplichten de meter te laten verwijderen is de eigenaar of te wel de eigenaar. Hij moet immers als U stopt met huren de aansluitkosten weer betalen. U wist toch toen U ging huren dat er een meter inhing.

wi
door wippie - Jan 13, 2006 om 16:35
260 Antwoorden / 0 Vragen

De tweede keer dat ik eigenaar vermeld, bedoel ik de verhuurder.

user123
door user123 - Jan 13, 2006 om 16:36
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Waneer u een ruimte huurt staat in de huurovereenkomst wie de kosten voor gas water en elektra moet betalen.

U moet in overleg treden met de eigenaar/verhuurder van de garage om de meter te laten verwijderen. De verhuurder kan dat weigeren omdat het weer laten aanleggen van een meter een kostbare zaak is (het verwijderen overigens ook).

Ook wanneer u de meter niet gebruikt zal u vastrecht moeten betalen. Kijk dus uw huurovereenkomst na.

cc
door cccnuon - Jan 17, 2006 om 23:19
11 Antwoorden / 0 Vragen

helaas voor u is er een meter in de schuur die u huurt en heeft deze er al vanaf dat u hier bent komen wonen gehangen
u heeft zich niet aangemeld voor deze meter maar de vorrige eigenaar van deze woning heeft zich dus wel afgemeld

aangezien er vanaf dat moment geen gebruiker bekend is kunnen deze kosten met een maximaal van 3 jaar met terugwerkende kracht in rekening worden gebracht.
deze kosten worden bij de bewoner (in dit geval u) in rekening gebracht.
het gaat hier dus om de huur van de meter en aansluiting die u dus wel ter beschikking staat
(als u een tv huurt bij scala dan betaald u ook niet alleen als u hem gebruikt)

de kosten die u in rekening zijn gebracht zijn dus correct en u dient deze te betalen
aangezien dit al bij een incasso buro in behandeling is zal u geen betalingsregeling meer worden aangeboden en ik raad u dan ook aan het volledige bedrag inclusief kosten te gaan betalen.
u loopt namelijk het risico dat u niet alleen in uw garage word afgesloten maar ook in uw woning als uiterste drukmiddel

mocht u het hier niet mee eens zijn dan kunt u zich vervoegen bij de geschillencommissie.
deze brengt een onafhankelijk bindend oordeel uit

jochemjofel
door jochemjofel - Jan 18, 2006 om 00:00
18 Antwoorden / 1 Vragen

@cccnuon

Uw vergelijking met een huurtelevisie slaat echt als een tang op een varken. Als ik in het geheel geen televisie wil kijken huur ik dus niet zo'n apparaat.

Meer in de lijn is het vergelijken met een kabelabonnement. Als ik op de schotel overga betaal ik geen kosten meer aan de kabelaar. En in dat abonnement zitten behalve het afnemen van het signaal ook nog de kosten verwerkt van het zogenoemde netbeheer van de kabelaar.

Nuon verrekent al de kosten van het netbeheer apart. Het vastrecht voor de meter is dus een verkapte huur. Als iemand aangeeft bij het begin van een huurovereenkomst absoluut geen stroom te zullen afnemen (dus ook niet incidenteel) moet het voor de Nuon toch niet zo moeilijk zijn om voor een redelijk bedragje de hoofdzekering er uit te schroeven en de kast te verzegelen.

Of is het company-policy dat er hoe dan ook altijd aan verdiend moet worden, ongeacht of het verzoek van de niet-afnemer normaal en voor de hand liggend is?

Jochem Jofel

el
door elfilali - Jan 18, 2006 om 11:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas is dit een typische voorbeeld van machtsmisbruik.

Ik vind dat Jochem gelijk heeft, er moet hoe dan ook verdiend worden aan de gewone man.

Bij Nuon praten de afdelingen echt niet met elkaar.

Het is jammer dat Nuon geprivatiseerd is echt jammer net als UPC (A2000).

Ik ga naar de rekeningen betalen (zonder incasso kosten en energie kosten)

Allemaal bedankt voor jullie redacties.

Mvg,

Jamal

du
door dullink - Jan 18, 2006 om 12:01
28 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp het verhaal niet helemaal. Bij wie heb je aangegeven dat je geen stroom nodig hebt.

Ik weet niet hoe dat bij garages is, maar zijn het huren van de garage, en het gebruik van de stroomaansluiting niet twee verschillende dingen? Of is het een all-in huur, dus incl. de stroomaansluiting? (Lijkt mij niet, immers het is de Nuon die rekeningen stuurt, niet de verhuurder van de garage).

Als het gescheiden is, ben je dus op één of andere manier een contract aangegaan met Nuon voor de levering van stroom.
Klopt dat? of heb je geen contract? of waarom heb je dan een contract genomen (als je toch geen stroom wilde)? of waarom heb je het contract dan nog niet stopgezet?

Dit heeft trouwens niets te maken met die meter. Laat maar gewoon staan, of staat 'ie in de weg?

cc
door cccnuon - Jan 18, 2006 om 23:14
11 Antwoorden / 0 Vragen

helaas ligt dit vast in de leveringsvoorwaarde en in de gal/electra wetgeving.
nuon moet hier aan voldoen en in dit geval is dat ongunstig voor u

cc
door cccnuon - Jan 18, 2006 om 23:18
11 Antwoorden / 0 Vragen

helaas is dat niet correct
de meter is van nuon en op de locatie is een werkende aansluiting
een werkende aansluiting kost geld en als u zich niet aanmeld als u een pand in bezit neemt dan word u automatisch klant bij de beheerder van het netwerk (nuon)

mocht u willen overstappen of de meter weg laten halen dan gebeurd dit daar dus na en is het tussenliggende vastrecht dus correct gefactureerd (hoe vervelend dat ook is)

het heeft dus zeker wel iets te maken met de meter en het feit dat deze nogsteeds bij meneer in bezit is

du
door dullink - Feb 3, 2006 om 11:29
28 Antwoorden / 0 Vragen

u heeft zich niet aangemeld voor deze meter maar de vorrige eigenaar van deze woning heeft zich dus wel afgemeld

Het gaat hier om een huur van een garage, niet om de verkoop van een woning. Er is dus geen nieuwe eigenaar.

du
door dullink - Feb 3, 2006 om 11:42
28 Antwoorden / 0 Vragen

u zich niet aanmeld als u een pand in bezit neemt dan word u automatisch klant bij de beheerder van het netwerk (nuon)

Dat is hier niet het geval, het pand wordt gehuurd.