hi
door hips Feb 11, 2010 om 14:52
Huishouden & energie

Verplicht je telefoonnummer geven ?

Hallo,

vandaag heb ik telefonisch contact gezocht met Nuon , om ons maand bedrag te verhogen. Kreeg een aardige mevrouw aan de telefoon , tot ze om een telefoonnummer vroeg. Ik wil mn telefoonnummer niet geven en na een korte discussie heeft de mevrouw de verbinding zomaar verbroken. Ben ik verplicht mijn telefoonnummer te geven ?

5423 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 11, 2010 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan me voorstellen dat ze iets nodig hebben om te verifieren dat jij bent wie je zegt te zijn, anders kan iedereen je maandbedrag aanpassen ?
Wat voor reden gaf die mevrouw op?

ve
door verwijderd - Feb 11, 2010 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, het is uw goed recht om uw telefoonnummer geheim te houden.

U zou echter kunnen overwegen om een zakelijk web emailadres te maken zodat u wel bereikbaar bent. U kunt daarbij aangeven dat u daar geen informatie van dit bedrijf op wilt ontvangen. En dat dit email adres niet aan anderen doorgegeven mag worden.
U maakt dan gebruik van uw recht op verzet.

Recht van Verzet

http://www.consuwijzer.nl/Overige_pagina_s/Over_ons/Samenwerking/Betrokken_organisaties/Alle_organisaties/College_bescherming_persoonsgegevens_CBP

Een signaal afgeven hier:

https://www.cbpweb.nl/signaal/signaal_nieuw.htm

Wet Bescherming Persoons gegevens

http://www.justitie.nl/onderwerpen/opsporing_en_handhaving/wbp/
Ik zou via de site een klacht indienen over het feit dat telefoniste de verbinding verbrak toen u aangaf uw telefoonnr geheim te willen houden. Dit is ongepaste benadering v.d. klant.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2010 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met informatie bedoel ik reclame.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2010 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ cathy1 , het was niet om te controleren wie ik was.
Volgens die mevrouw ben ik verplicht een telefoonnummer door te geven voor het geval er ooit contact met ons gezocht zou moeten worden.
Ik ben van mening dat dat ook per brief zou kunnen.

Het maandbedrag is wel aangepast , maar de overige vragen wou ze niet beantwoorden en heeft de hoorn erop gegooid .

ve
door verwijderd - Feb 11, 2010 om 15:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

In dat geval heb je helemaal gelijk, contact zoeken kunnen ze prima per brief! Ik probeer ook zo min mogelijk mijn nummer te geven, want als je het zelf geeft, dan mogen ze je ook bellen (ook voor reclame etc) en dan heeft het bel me niet register weinig zin.

(t

ve
door verwijderd - Feb 11, 2010 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ tdehond , bedankt voor je informatie.

Ik wil zeker een klacht in gaan dienen , maar weet nog niet op welke manier. Het kan via hun site met een formulier , maar daar ben je weer verlicht een telefoonnummer op te geven.

@ cathy1 , dat is precies de reden waarom ik niet mn nummer wil geven :D

ve
door verwijderd - Feb 11, 2010 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ ReadAC , bedankt voor het adres .

ve
door verwijderd - Feb 11, 2010 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, wat ik altijd doe als je je telefoonnummer moet geven alleen het netnummer en de eerste 2 cijfers goed invullen en voor de rest alleen nullen. Tot nu toe is het altijd geaccepteerd(op een site). Groeten Ingrid

ve
door verwijderd - Feb 12, 2010 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, ik doe het ook zo als spooky, want die vraag staat er standaard in.

Wat u ook kunt doen is zeggen dat u geen telefoon hebt, als u met ze belt.

En dan geeft u een 06 nummer op die dus niet klopt.

Of eentje van een simkaart die u niet meer gebruikt.

Maar online, vul ik ook nooit iets in alleen het netnummer en uw klacht wordt huis wel behandeld als u uw klantnummer erbij zet.

Vr.gr. Elena

ve
door verwijderd - Feb 12, 2010 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

cathy1 schreef op donderdag 11 feb 2010, 15:24: In dat geval heb je helemaal gelijk, contact zoeken kunnen ze prima per brief! Ik probeer ook zo min mogelijk mijn nummer te geven, want als je het zelf geeft, dan mogen ze je ook bellen (ook voor reclame etc) en dan heeft het bel me niet register weinig zin.

(t

U kunt bij bedrijven waar u klant van bent gebruik maken van uw Recht van Verzet.
U kunt dan aangeven dat u niet wilt dat privé gegevens doorgegeven worden aan andere bedrijven of dat u op enigerlei wijze benaderd wordt met aanbiedingen, reclame etc.

Recht van Verzet

http://www.consuwijzer.nl/Overige_pagina_s/Over_ons/Samenwerking/Betrokken_organisaties/Alle_organisaties/College_bescherming_persoonsgegevens_CBP

Een signaal afgeven hier:

https://www.cbpweb.nl/signaal/signaal_nieuw.htm

Wet Bescherming Persoons gegevens

http://www.justitie.nl/onderwerpen/opsporing_en_handhaving/wbp/

ve
door verwijderd - Feb 15, 2010 om 00:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik ergens een telefoonnummer meot invullen vul ik alleen 000000 in en bij een e-mail adres is a@a.nl favouriet. Hopelijk is dat geen bestaand adres, anders zijn ze neit blij met mij ;p

ve
door verwijderd - Feb 15, 2010 om 07:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

elenay schreef op vrijdag 12 feb 2010, 16:14: Ja, ik doe het ook zo als spooky, want die vraag staat er standaard in.

Wat u ook kunt doen is zeggen dat u geen telefoon hebt, als u met ze belt.

En dan geeft u een 06 nummer op die dus niet klopt.

Of eentje van een simkaart die u niet meer gebruikt.

Maar online, vul ik ook nooit iets in alleen het netnummer en uw klacht wordt huis wel behandeld als u uw klantnummer erbij zet.

Vr.gr. Elena

Nee dáár ben je blij mee als iemand dat doet.
Een telefoonnummer wordt na 6 maanden niet `vergeven` te zijn geweest, vrijgegeven zodat het nummer weer aan een andere abonnee of prepaid gekoppeld kan worden.

En dat betekend dus dat een nieuwe houder van jouw telefoonnummer geconfronteerd wordt met voor jóu bedoelde telefoontjes!!!!

Nogmaals heel fijn zo´n advies. Dan helpt het Bel me niet register tenminste ook niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ve
door verwijderd - Feb 15, 2010 om 07:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

plus dat mensen op deze manier ook aan SMS-diensten komen zonder dat ze zich ooit hebben opgegeven.

Want als je een naar jou idee, een niet bestaand nummer opgeeft, kan dat best wel eens een nummer zijn van een bestaande klant van een provider.

En dan ineens heb je, nietsvermoedend, een SMS abbo

Nogmaals dank Elenay, ik weet nu tenminste waarom ik op een hele nieuwe simkaart DIREKT de eerste dag al vreemde telefoontjes en SMS-jes kreeg!!!

ve
door verwijderd - Feb 15, 2010 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

hips

Uiteraard ben je niet verplicht om je telefoonnummer te geven, want nergens in de wet staat dat je dat wél verplicht bent als je een relatie hebt met een bedrijf.
De reactie van die NUON [edit - redactie] is natuurlijk zeer onfatsoenlijk en buiten proporties en ik zou daarover toch eens kontakt opnemen met:

Directie NV Nuon
Utrechtseweg 68
6812 AH Arnhem

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.