la
door laurina2 Apr 5, 2016 om 15:58
Huishouden & energie

Verplicht nieuwe huurder toe laten voor bezichtiging?

Ha Wimmy 20,hier is Laurina met haar 65 ste vraag zoals beloofd.

Nu serieus,mijn vraag is:

ben ik verplicht tijdens mijn inpakdagen met van hot naar her te lopen en alles te regelen waar je totaal van uit je doen raakt nieuwe bewoners toe te laten met een woonconsulente van de verhuurder.
Het gaat niet om overname maar uitsluitend nieuwsgierige mensen die niet kunnen wachten tot het huis vrij komt.
Volgende week is de verhuizing en de huur is tot 24 april a.s.
Je zou zeggen genoeg tijd om kijkers toe te laten zonder overlast te bezorgen van de huidige bewoner.

Laurina

14767 6 Rapporteer

lo
door lovewinnie - Apr 5, 2016 om 16:27
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Nee dat bent u niet verplicht. Ze mogen zowiezo niet binnen komen zolang u nog huurt dus tot 24 april tenzij u het toestemming geeft. Als u geen toestemming geeft,  en rede heeft u niet nodig moeten ze gewoon wachten tot 24 april. De verhuurder wil natuurlijk zo snel mogelijk van weer verhuren maar dat is zijn probleem.

edison
door edison - Apr 5, 2016 om 16:34
64 Antwoorden / 0 Vragen

De verhuurder of woningbouwvereniging zal u wel binnen moeten laten om met u door te nemen hoe het huis moet worden opgeleverd ivm eventuele dingen die herstelt moeten worden, maar een nieuwe verhuurder niet, die komt na 24 april aan de beurt.

ma
door marnix1 - Apr 5, 2016 om 16:57
256 Antwoorden / 22 Vragen

@lovewinnie, volgens mij ben je verplicht, althans bij de meeste woningbouwverenigingen om kijkers binnen te laten. Gewoon een afspraak maken, is dat zo moeilijk?

gompy2
door gompy2 - Apr 5, 2016 om 17:07
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Weer een hoop onnozel geleuter op dit topic van "experts".

Even Googlen en je weet het.

Voor de TS:

Boek 7 Burgerlijk Wetboek (BW)

Artikel 223

De huurder van een onroerende zaak of een gedeelte daarvan is, indien de verhuurder tot verhuur na afloop van lopende huur of tot verkoop wenst over te gaan, verplicht te dulden dat aan de zaak de gebruikelijke kennisgevingen van het te huur of te koop zijn worden aangebracht, en aan belangstellenden gelegenheid te geven tot bezichtiging.

uwjurist
door uwjurist - Apr 5, 2016 om 18:20
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad staan er heel veel foute antwoorden. U bent dit wettelijk gewoon verplicht zoals Gompy 22 aangeeft!

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

la
door laurina2 - Apr 6, 2016 om 14:49
142 Antwoorden / 70 Vragen

Sorry voor de late reactie,hartelijk dank voor het meedenken.
Ik had al gezocht op het internet maar er kwam voor mij niet echt een duidelijk antwoord.
Vandaar mijn vraag aan het pannel.
Ik blijf het heel vervelend vinden dat vreemde door je huis lopen waar alles nu open en bloot staat.
Wel veel in dozen maar ook losse dingen waar een ander niets mee te maken heeft,ik zal dat weer in kasten moeten zetten.
De rommel in huis waar alles overhoop staat is ook geen aanbeveling om een idee tee krijgen hoe de woning er echt uit ziet.
Ik neem het antwoord van Uwjurist en Gompy 22 ter harte en zal de deur open doen morgen.
Ik hoop dat dit eenmalig zal zijn want volgende week verhuis ik.
Nogmaals dank met groet,

Laurina