si
door sita2005 Dec 23, 2005 om 20:36
Huishouden & energie

Verschil in vierkante meters

in mei 1999 hebben wij door een erkend parketvloeren bedrijf parket laten leggen, het bedrijf rekende 44 vierkante meter eiken parket en appart 44 vierkante meter schuren / impregneren / in de was zetten.

Na ruim vijf jaar willen wij de vloer van de kamer na het uitbreken van een schoorsteen opnieuw laten schuren en er was ook een schoorsteen weggebroken dus er moest ook nog twee vierkante meter extra parket bijgelegd worden.

Omdat het vakantie tijd was en het 1e bedrijf, wat bij ons de parketvloer heeft gelegd niet bereikbaar was, hebben wij contact gezocht met een andere firma.

En die berekende tot onze stomme verbazing 41 vierkante meter incl. die extra 2 vierkante meter wat er bijgelegd moest worden.

Het eerste bedrijf resentelijk gebeld en het probleem uitgelegd en die wil absoluut niet met ons overleggen na 6 jaar zegt hij, gaat hij geen diskussie meer aan.

Wij hebben hem vriendelijk gevraagd om het zelf nog eens een keer langs te komen om het te gaan na-meten, maar de man in kwestie weigerde halstarrig, wordt boos en gooit de hoorn op de haak.

Wat kan ik als consument tegen het eerste bedrijf ondernemen, wij waren goed van vertrouwen en wij hebben voor de zekerheid de vloer na de verbouwing gemeten en die is op dit moment dus exact 41 vierkante meter.

1139 11 Rapporteer

ve
door verbouwmaat - Dec 23, 2005 om 22:23
12 Antwoorden / 5 Vragen

Geachte heer,

je hebt nu eenmaal verschillende bedrijven die verschillende prijzen hanteren, hier valt echt niets aan te doen.

henk.

user123
door user123 - Dec 23, 2005 om 22:37
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Sita,

ZES JAAR na dato gaan drammen over een paar vierkante meter die mogelijk teveel zou zijn berekend gaat gewoon te ver.

Dat men boos de hoorn op de haak gooit kan ik mij goed voorstellen. U spoort gewoon niet.

hutch
door hutch - Dec 24, 2005 om 01:47
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Beste Sita,

het is heel jammer voor u, maar na 6 jaar heeft u echt geen rechten meer v.w.b. het aantal teveel berekende m2. U had meteen alles moeten narekenen.

Ik kan mij enigzins voorstellen dat deze verkoper het raar vindt, dat er na 6 jaar nog geklaagd wordt, maar dat hij gepikeerd de verbinding verbreekt is alles behalve fatsoenlijk en zegt ook wel iets over zijn incasseringsvermogen, en die moet je echt wel hebben als handelaar. Buiten dat zou het voor dat bedrijf wel een goede reclame geweest zijn, om er als nog, na al die tijd, een (kleine) vergoeding tegenover te zetten. Service is een betere reclame dan een stuk papier in de brievenbus.

Maar zie het als een "leer voor de volgende keer" en bereken altijd zelf alles na. Soms is het niet goed te veel vertrouwen in iemand te hebben.

Gr. Hutch

tiberivs
door tiberivs - Dec 24, 2005 om 07:39
36 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn advies voor de volgende keer is:

"Vertrouwen is goed, maar controle is beter"

Dit scheelt achteraf een hoop ergenis.

Prettige feestdagen toegewenst.

ATM

tonnieboy
door tonnieboy - Jan 21, 2006 om 00:00
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad jammer van de reactie van de parketteur qua service, maar u heeft na 6 jaar geen recht meer op enige vergoeding. Het berekenen van iets te veel meters bij parket is overigens minder vreemd dan het lijkt. Bij het leggen van parket stroken of lamellen vindt doorgaans enige afkeuring van delen plaats die krom of scheluw zijn. Als er namelijk zo'n strook in de vloer verwerkt wordt dan werkt dit in de rest van de vloer door (naden / kieren). Aan de andere kant zijn extra m2 parket en legkosten wel makkelijk en snel verdiend.

ho
door houtexpert - Mar 26, 2006 om 13:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo.,

Ik ben houtspecialist al 25jaar en 15jaar parketexpert voor mijn vak en net aangemeld bij Kassa.  Het aantal antwoorden wat u heeft gehad zijn naar mijn mening niets meer dan goed bedoelde meningen, deels waar en deels niet. De oorspronkelijke leverancier heeft volkomen juist gehandeld volgens mij. Er wordt in uw gehele discussie nml. nergens stil gestaan bij het bruto te verwerken en te berekenen aantal m2. Zaag en snijverlies horen ook bij de te betalen m2. 5% is al heel zuinig eerlijk gezegd. Alleen voor het oorspronkelijk afwerken van de vloer had men niet meer dan 41m2 mogen rekenen, bij het opleveren had u toen moeten reclameren, 6jaar na dato is wat overdreven en ik zou me daar maar bij neerleggen. Het zal erg moeilijk worden verhaal te halen, via wat voor procedure ook. Was getekend door Cor Vooys Parketexpert.

user123
door user123 - Mar 26, 2006 om 14:37
1346 Antwoorden / 3 Vragen

@Cor Vooys Parketexpert

Bedankt voor uw bijdrage. Gezien het feit dat deze vraag op 23 december vorig jaar is gesteld hoop ik dat u uw service zelf sneller afhandeld.

ma
door macadamia - Nov 19, 2007 om 14:24
2 Antwoorden / 2 Vragen

En ook gladde praatjes niet al te snel geloven is mijn advies.

Sommige mensen praten heel mooi maar ondertussen.

johanpc
door johanpc - Nov 19, 2007 om 14:37
1379 Antwoorden / 2 Vragen

@macadamia de vraag was uit 2005

vladja
door vladja - Nov 19, 2007 om 14:39
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Macadamia,

De vraag is van 23.12.2005 !!!!

Vladja

ma
door macadamia - Nov 19, 2007 om 20:24
2 Antwoorden / 2 Vragen

Jajajajaja ben niet doof

Die kerel is nog steeds bezig met zijn bedrijfje nu!!!!!19-11-2007

Hebben jullie daar problemen mee of vinden jullie het leuk om een datum te schrijven??

Ik ook ;)