me
door mellabella Mar 26, 2006 om 21:16
Huishouden & energie

Vinyl in de badkamer?

Hallo, om de saaie badkamervloer van op te leuken, willen wij daar zwart wit geblokt vinyl neerleggen. Nu vragen we ons echter af of dit zomaar kan zonder schimmelgevaar. We zouden een uitsparing willen maken bij de douche. Binnenkort zetten we echter een ligbad neer.

Is er gevaar dat - door vocht tussen vloer en vinyl - er schimmel gaat komen?

38794 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 26, 2006 om 21:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat schimmelgevaar is inderdaad erg groot wij hebben dat gehad in een ruimte waar wasautomaat en droger staan om dat de tegelvloer erg koud voelde hadden we vinyl gelegd, misschien is verlijmen en goed afkitten een oplossing maar de meeste kitsoorten zijn maar ongeveer 10 jaar effektief,en hebben het risico dus niet genomen om nog meer kosten temaken.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2006 om 21:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja dat word een probleem.

wat je zou kunnen doen is aan de buitenkanten plakken met dubbelzijdige tape.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2006 om 22:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een probleem ?? na een jaar kunt u de boel er uit Trekken het vocht kruipt eronder en er ontstaat naast schimmel een nare lucht ,wat u er ook aan doet .Niet doen dus .Er is zoveel andere badkamer mode te koop .Ga eens shoppen .succes .fred

ve
door verwijderd - Mar 26, 2006 om 22:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai MellaBella,

Natuurlijk kan dat, zorg wel dat de ondervloer goed schoon is, verlijm het vinyl goed zodat er geen lucht meer onder zit.
Laat het ongeveer 7 cm tegen de want aanlopen, zodat je een soort van kuip krijg, en de randen extra aandacht geven. Zorg wel dat je de juiste kit gebruikt.
Je kan het ook op de wanden gebruiken, laat het dan goed aan elkaar aansluiten.

Een handig iemand kan dat best zelf doen, succes,
Hell-Rider

ve
door verwijderd - Mar 26, 2006 om 23:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met kit zou dit kunnen lukken, maar er zijn speciale lasmiddelen welke de naden van het vinyl samensmelten.

Door die opstaande kanten krijgt u zo een "waterdichte" bak

Gebruik een profiel in de hoek om te voorkomen dat de hoek tussen vloer een wand haaks is, vinyl zal na verloop van tijd "uitharden" en een scherpe vouw kan dan gaan scheuren.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2006 om 00:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een veilige en duurzame oplossing,
Badkamervloer van afgerubberde Teak dekdelen
(maatwerk en co Nijmegen)
Teak dekdelen kunnen ook heel goed worden toegepast in badkamers en toiletten.
kijk even op internet succes fred

ve
door verwijderd - Mar 27, 2006 om 09:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Mellabella,

Wij hebben in ons vorige huisje vinyl in de badkamer gehad, ook rekening gehouden met het 'kuipidee' en de vinyl omhoog laten lopen langs de muren. Dit vinyl heeft er zo'n jaar of 5 gelegen en is nu door de huidige bewoners verwijderd. Nooit problemen mee gehad. Dit was ook dat zwart wit geblokte vinyl, en kwam bij de Kwantum of Leenbakker (weet niet meer precies welke van de twee) vandaan.
Nu hebben we weer vinyl gelegd, nu van de Leenbakker en nogsteeds geen probleem.

Maaike

ve
door verwijderd - Mar 27, 2006 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij moet het inderdaad kunnen, want in Frankrijk zie je dit wel vaker en in absoluut leuke kleuren/combinaties. De rand loopt inderdaad dan ook tegen de kant/muur omhoog.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2006 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vinyl van een goede kwaliteit gaat PRIMA ook zonder opstaande rand - bij randen die erg nat worden kan u gewoon een eenvoudige kit gebruiken die u ook voor de badrand kan gebruiken wanneer u die gekocht heeft. Denk er wel om dat de vloer, als hij nat is, slipperig kan zijn(!) daar staat tegenover dat een val minder hard aankomt dan op steen. Laat wel afvoerputjes open en ook hier geldt de gulden regel die voor ALLE vloeren geldt: Vakmanschap is meesterschap! - als het even kan (financiëel) LAAT HET LEGGEN DOOR EEN VAKMAN! Maar dat bepaald u natuurlijk zelf. Wij hebben het al meerdere jaren zelf én bij diverse klanten > "no problemo" Neem wel een béétje redelijke kwaliteit en let op dat de toplaag wat stroef aanvoelt. Veel plezier ermee. rdrdecorators@wanadoo.nl Woning & Projectinrichters (www.rdrdecorators.nl) P.S.: Inderdaad wel de ondervloer eerst goed schoonmaken met schoonmaakazijn in water en/of een beetje chloor.

ve
door verwijderd - Mar 28, 2006 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ha ik heb dat jaren gehad in een vochtige badkamer. Heeft er dus jaren goed in gelegen. Wij hadden hem wel rondom met blanke siliconekid afgekid rondom.

Gr Mechelina

ve
door verwijderd - Mar 30, 2006 om 00:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Wij hebben het ook gehad in ons vorige huis. Dat beviel op zich heel goed.... maar houd rekening met het gegeven dat het met natte voeten spekglad wordt. Een klap op de badkuiprand is dan snel gemaakt. (Eigen ervaring..AU) Neem dus wel een vinyl met een profiel erin.

Succes,

ve
door verwijderd - Mar 30, 2006 om 00:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Arme Eefie... *knuffels*

Fatsoenlijke watervaste lijm onder de randen, goed ontvetten en vervolgens afkitten met sanitair-kit. BISON heeft goed spul.

Dan zou er geen vocht onder de vinyl mogen kruipen...

Groetjes.