orgelmuts
door orgelmuts Oct 9, 2010 om 23:19
Huishouden & energie

Vlekken in de gootsteen

Mijn schoonmoeder had een verstopte afvoer in de keuken en heeft HG ontstopper gebruikt om de verstopping te verhelpen.
Dat heeft wel geholpen, maar er zijn vlekken in de rvs gootsteen gekomen, die ze niet meer weg kan krijgen.
Ze heeft geprobeerd met Cif schuurmiddel, maar dat heeft geen resultaat gehad.
Heeft iemand een idee om de vlekken weg te krijgen?
Alvast bedankt.

Wilma.

18174 13 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 10, 2010 om 03:31
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag orgelmuts,

Alleen langdurig polijsten helpt hier, want de troep van HG (caustic soda met nóg wat?)heeft de vlekken er in ge-etst. Zonder polijsten blijft het een doffe plek.

Je zou ook bij HG een klacht in kunnen dienen. Misschien komen die kijken met een polijstapparaat.

Hardware ERror MAN.

poltol
door poltol - Oct 10, 2010 om 13:55
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Probeer het eens met autopolijst middel.
Commandant4 is een produkt om oude autolak op te peppen d.m.v een heel licht polijst proces. Dit kan ook op RVS.

polijstmiddel

Succes, poltol

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 10, 2010 om 19:17
632 Antwoorden / 58 Vragen

@hrdwerrorman

Ik zal eens kijken op de site van HG, wie weet staat daar ook nog wat en misschien kan ik daar een klacht via email sturen.

Zou HG misschien ook polijstmiddel verkopen ;-)
Dat zou goeie bussiness zijn! (voor hun dan)

Groet, Wilma.

Ps: Jij was al vroeg op vanmorgen! Heb je dan de meest heldere ideeen? ;-)

@poltol

Zou je dat polijstmiddel bij Halfords kunnen kopen of zo?
Of moet je dan naar een autobedrijf of garage?

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 10, 2010 om 19:50
632 Antwoorden / 58 Vragen

Ik heb inmiddels even op de site van HG gekeken en een klachtenformulier ingevuld.
Daar gaan ze als het goed is zo snel mogelijk op reageren.
(Overigens hebben ze ook reinigingsmiddel voor rvs, hihihi)

poltol
door poltol - Oct 10, 2010 om 20:06
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Halfords of een andere autoartikelenwinkel [3X woordwaarde] hebben dit zeker.
Er zijn ook kleinere blikjes van.

Succes, poltol

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 10, 2010 om 20:11
632 Antwoorden / 58 Vragen

@poltol,

Hihi, dat levert zeker heel wat punten op (gisteren gescrabbled, vandaar!)
Ik wacht nog even het antwoord van HG af en dan ga ik s bij Halfords neuzen.
Bedankt!

be
door bel_1 - Oct 11, 2010 om 14:06
26 Antwoorden / 7 Vragen

Groen flesje staalfix bij de supermarkt. Paar maal behandelen en het helpt!
Veel succces.

lu
door luxenburg - Oct 11, 2010 om 17:17
45 Antwoorden / 0 Vragen

bij HG producten moet je de gebruiksaanwijzing lezen dan staar er meestal bij dat sommige metalen kunnen verkleuren.

pe
door peterus - Oct 11, 2010 om 17:23
84 Antwoorden / 14 Vragen

Advies;Gebruikt u gewoon het ouderwetse Brillo staalwol Schuursponsje.
En de gootsteen blinkt weer.
Tip 1;Om verstoppingen de volgende keer te voorkomen is het wellicht wijs om gewoon een zeefje over de afvoer van de gootsteen te plaatsen.
Overal verkrijgbaar, kosten €0.50
Tip 2;Geen vet meer door de gootsteen spoelen wil ook een verbluffend resultaat geven voor de toekomst.
Advies;Gebruik geen chemische rotzooi meer aub,denk eens aan het mileu de ouderwetse (rode) plopper zijn overal nog steeds te koop,goedkoper dan dat spul van HG.

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 12, 2010 om 22:45
632 Antwoorden / 58 Vragen

[edit - off-topic- de redactie]
En dan nog even over waar het topic over gaat:

Je zegt in je antwoord: " gebruik geen chemische rotzooi" .
Ik heb dat ook niet gebruikt, maar mijn schoonmoeder, dus........
Het enige wat ik kan doen is tegen haar zeggen dat ze die zooi niet meer moet gebruiken, maar daar heeft ze nu niets aan.

Prettige avond nog! (of mag ik dat ook niet zeggen?) ;-)

Redacteur
door Redacteur - Oct 13, 2010 om 09:59
1055 Antwoorden / 62 Vragen

Beste experts,

Wij hebben een aantal posts verwijderd, omdat deze off-topic waren. Graag alleen on-topic reageren.

Met vriendelijke groet,

Redactie Kassa-online

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 13, 2010 om 11:52
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=peterus schreef op maandag 11 okt 2010, 17:23]Advies;Gebruikt u gewoon het ouderwetse Brillo staalwol Schuursponsje.
En de gootsteen blinkt weer.
Tip 1;Om verstoppingen de volgende keer te voorkomen is het wellicht wijs om gewoon een zeefje over de afvoer van de gootsteen te plaatsen.
Overal verkrijgbaar, kosten €0.50
Tip 2;Geen vet meer door de gootsteen spoelen wil ook een verbluffend resultaat geven voor de toekomst.
Advies;Gebruik geen chemische rotzooi meer aub,denk eens aan het mileu de ouderwetse (rode) plopper zijn overal nog steeds te koop,goedkoper dan dat spul van HG.

@peterus

Ze heeft het met een brillosponsje geprobeerd, maar dat heeft niet geholpen.
Wat tip 1 betreft: Ze heeft al een zeefje over de afvoer.
Wat tip 2 betreft: Ze gooit nooit vet door de gootsteen.

Het probleem is, ze is 5 jaar geleden in dat huis terecht gekomen, het is een huurhuis, dus onder het beheer van een woningbouwvereniging.
De vorige bewoonster is naar een verzorgingshuis gegaan, dus die was al afhankelijk van alpha-hulp e.d.
Aangezien je die maar een paar uurtjes in de week hebt, blijft alles niet al te schoon, daar hebben ze gewoonweg geen tijd voor.
En de woningbouwvereniging zal ook niet even de afvoer nakijken of alles nog in orde is, als alles op het gezicht netjes is, doen ze verder niets in zo'n huis.
Als er iemand schoon is, is het mijn schoonmoeder (de naam zegt het al, hahaha) wel!
Het is gewoon vuil, zeepresten, haren e.d. wat er allemaal in de gootsteen zat en uiteindelijk is dat vast gaan zitten.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 13, 2010 om 12:43
3809 Antwoorden / 46 Vragen

[edit - off-topic - de redactie]