th
door thijsje Nov 20, 2006 om 14:04
Huishouden & energie

Vloerbedekking.

Binnenkort ga ik een nieuwbouwwoning betrekken met vloerverwarming.  Ik zoek een geschikte bedekking. Kan iemand mij vertellen welke geschikt is. Alvast bedankt.

4534 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 20, 2006 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vloerverwarming

---Steen, linoleum en vinyl kunt u prima combineren met vloerverwarming. Wilt u toch vloerverwarming onder uw tapijt, neem dan tapijt met het PIT-symbool voor vloerverwarming. Dit symbool geeft alleen de garantie op een goed getest product in combinatie met het PIT-logo (zie Labels en keurmerken). ---

http://www.milieucentraal.nl/pagina?onderwerp=Vloerbedekking#Vloerverwarming

ve
door verwijderd - Nov 20, 2006 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Massief parket, officieel kan het niet, maar als  je fineer koopt en op het beton lijmt max 2 mm dik, en dan lakken of olie,dus zelfs een echte parketvloer zou kunnen, maar dan alleen de toplaag wegens de isolatie..

De vloer bepaalt wel hoe snel Uw huis opwarmt, dikke vloeren kosten uren, en dunne voel je eerder warmte dus goedkopere energie rekening... dun is beter tenzij het tegels of natuursteen is, dan maakt het nauwelijks uit.

ve
door verwijderd - Nov 21, 2006 om 00:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Thijsje

Heel simpel: tegenwoordig is vrijwel elke vorm van bedekking mogelijk op vloerverwarming. Jouw aannemer weet precies wat je kunt leggen op de vloerverwarming. Neem dus contact met hem op.

Groet, C.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2006 om 00:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik vond het volgende;

------Vloerverwarming

Heeft u vloerverwarming, dan kunt u niet alle soorten vloerbedekking leggen. Tegels en marmoleum of laagpolig tapijt kunnen prima gecombineerd worden met vloerverwarming.

Hoogpolig tapijt isoleert te veel.

Ook parket isoleert te veel zodat de vloerverwarming het vertrek niet goed kan verwarmen. Het is overigens niet zo dat het parket kromtrekt, daarvoor is de temperatuur van de vloerverwarming te laag. ---

Hoop dat je hier wat aan hebt

Groetjes,

ve
door verwijderd - Nov 24, 2006 om 00:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de tips, kan er mee uit de voeten.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2006 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

vrijwel ieder bedekking is mogelijk - het kost echter vaak wat meer. Zelfs een houten vloer kan en wordt bijvoorbeeld. met garantie, geleverd en gelegd door Bruynzeel. Gewoon goed zoeken en niet zelf iets zomaar proberen. Overigens weten veel aannemers juist erg weinig van deze zaken en vooral veel van - makkelijk - snel en 'dat moet u niet willen' - ga liever naar een echte bouwkundige adviseur als u dat per se wil.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2006 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,wy wonen sinds drie en een half jaar in een woning met uitsluitend vloerverwarming[op een kleine radiator in de badkamer na].Ons werd afgeraden:PARKET.KURKPARKET,HOOGPOLIGE VLOERBEDEKKING,VLOERBEDEKKING MET EEN RUBBEREN ONDERLAAG EN LAMINAAT.Dit omdat het dan veel te lang zou duren eer de vloer warm zou worden.Aangeraden werd: tegels/plavuizen,natuursteen,marmer en vinyl en andere zijlachtige bedekking.Wy hebben zelf gekozen voor een vinyl in de woonkamer,daar stond ook het teken op dat het geschikt was voor vloerverwarming en in de slaapkamers ligt een vry gladde vloerbedekking die niet hoogpolig is en ook dat bevalt prima.Zelf vind ik alleen vloerverwarming lastig want het duurt uren voordat het een beetje warmer is in huis, wat wy dan dus ook doen is[in de winter] de verwarming altyd zo rond de 20-22 graden laten staan ook 's-nachts,zet je hem 's-avonds lager dan kom je 's-ochtends in een yspaleis beneden.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2006 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi ,thijsje, eigenlijk kun je alles op je vloerverwarming doen.

het belangrijkste is echter de hechting of de ondervloer.

dus wat je ook gaat doen, informeer altijd bij de fabrikant wat te doen en dan zit je altijd goed, ook vanwege de garantie.

maar echt alles kan hoor!!!!

gr. cmeend

ve
door verwijderd - Nov 24, 2006 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Dixey, Vanmiddag heb ik me laten informeren door de vakhandel. Ook zij adviseren tegels/plavuizen,natuursteen,marmer en vinyl .  Ontraden laminaat en andere materialen i.v.m. nog meer isolerend karakter.   Voor wat betreft het langdurig opwarmen, ga ik kontakt opnemen met de aannemer.  Dank voor je tip.  Met vr. groet.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2007 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

PAS OP MET VINYL!!!!!!!!!!!!

je gaat er verschrikkelijk mee op je neus als je niet uitkijkt.

het moet vaak worden verlijmd als het al mogelijk is en dat geplakte krijg je er alleen per vierkante mm. weer uit!!

voor de rest is tapijt altijd een optie mits je de vloer van tevoren niet opstookt.dan droogt de lijm te snel

greets floormaster