to
door toetie58 Jan 3, 2016 om 20:18
Huishouden & energie

Vriezer slaat niet af

heb een whirlpool maar de temp komt niet hoger dan 13 graden onder nul en hij slaat niet meer af. ook snelvriezen haalt niets uit!

1719 7 Rapporteer

ph
door philip36 - Jan 3, 2016 om 20:28
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Kijk of de deurrubbers niet beschadigd zijn, deur nog goed sluit en of de koelribben van de condensor aan de achterzijde niet vol stof zit.

zie voor storing en mogelijke oorzaak
http://www.witgoedserviceonderdelen.nl/witgoedtips/vriezer.html

ja
door janf43 - Jan 3, 2016 om 20:32
733 Antwoorden / 0 Vragen

Als u de stekker eruit trekt en de deur open zet komt de temperatuur echt wel boven de -13 graden. Hoe oud is de vriezer? Misschien moet het systeem opnieuw gevuld worden. Een klusje voor een specialist.

tijger1
door tijger1 - Jan 3, 2016 om 20:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@janf43

De Ts zal bedoelen dat de temperatuur niet LAGER komt dat min 13, anders zou er ook niet over snelvriezen gesproken worden.

h.
door h.terpstra - Jan 4, 2016 om 01:43
202 Antwoorden / 1 Vragen

Toetsie 58.,
Er is een thermische voeler stuk? . Hoe oud is het apparaat?

Doe een" boerenslimheid actie". Spuit wat contactsprai in de potmeter. Te weten de regelaar van de temperatuur laagte?hoogte.
Een paar maal draaien.
Wees slim. Trek wel even de steker er uit.
Na twintig minuten de spanning er weer op.

Niet gelukt ? 2 Ik ben bang dat het koelelement lek is. Vandaar mijn vraag over leeftijd van het apparaat.
Reparatie is kostbaarden dan vervangen. Helaas, we leven in een duurzame maatschappij. Cinisch. Sterkte.H.

me
door mein33 - Jan 4, 2016 om 11:13
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@toetie58,

Heeft u de vriezer wel eens volledig ijsvrij gemaakt door hem volledig te ontdooien ?
Als er veel ijsafzetting in de vriezer zit dan kan deze niet meer op de juiste temperatuur komen en zal de compressor continu blijven werken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 4, 2016 om 16:06
16865 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u geen gebruiksaanwijzing bij de vriezer (waarin storingsmogelijkheden en oplossingen vermeld staan)?

Zo niet, dat even via een zoekmachine naam en typoenummer van de vriezer ingeven met daarna handleiding.

tenormin
door tenormin - Jan 4, 2016 om 19:52
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Lees niet waar de vriezer staat, ook belangrijk. Maar inderdaad, iets meer info van leeftijd e.d. zou een goed antwoord kunnen opleveren. @toetie58, kunt u nog een keer terugkomen (als u uw vraag terug kunt vinden) om e.e.a. iets meer toe te lichten?