mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 Jul 6, 2023 om 13:13
Huishouden & energie

Waarheen met inboedel huis ouders dat wordt verkocht?

Mijn vader is naar een verpleeghuis en wil zijn huis verkopen. Wat te doen met de inboel? Iemand praktische tips?

Kinderen hebben geen belangstelling voor wat er nog staat. Een opkoper alles mee laten meenemen of wat is het meest praktisch om te doen?

6445 20 Rapporteer
marita5
door marita5 - Jul 6, 2023 om 13:19
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mijnnaamwashaas2345 ,

1 ) Kringloopwinkel .
2 ) Op Marktplaats zetten : te koop / of gratis af te halen .

Lees ook hier ,

https://www.seniorenhulp.com/woningontruiming/

tenormin
door tenormin - Jul 6, 2023 om 13:21
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Is er niemand die interesse heeft in de inboedel? Jammer, vaak zitten er nog leuke spulletjes bij. Dan zou ik contact opnemen met een Kringloop winkel, misschien zien zij wel door andere ogen nog iets wat de moeite van verkoop waard is. En voor de rest dan maar een opkoper laten komen. Kost wel geld hoor. Maar dat kunt u met elkaar afspreken.

Topantwoord

sira
door sira - Jul 6, 2023 om 13:24
2348 Antwoorden / 24 Vragen

De opkoper, zelf een verkoop houden, de kringloop of een opslag zijn goede opties.

mahadma
door mahadma - Jul 6, 2023 om 13:27
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Leger des Heils misschien. Als het bruikbare meubels enz zijn kunnen zij andere mensen helpen. Check wel of er niet iets mee gaat waar u later spijt van krijgt.

me
door mein33 - Jul 6, 2023 om 13:33
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Er zijn bedrijven die gespecialiseerd zijn in inboedelontruiming.
Je haalt er zelf ( kleine dingen) uit wat je wil en de rest laat je doen, simpeler en makkelijker kan het niet.

ro
door ronny530 - Jul 6, 2023 om 14:52
2785 Antwoorden / 41 Vragen

De woning met inboedel en al te koop aanbieden. Een opkoper zit er niet op te wachten, de kringloop ook niet want die adviseert om de inboedel naar de stort te brengen en een huisontruimer rekent de hoofdprijs om de inboedel af te voeren.

rj
door rjw - Jul 6, 2023 om 14:59
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Hoe oud zijn de meubels en andere grote stukken? Wasmachine, koelkast etc

Analoog
door Analoog - Jul 6, 2023 om 21:48
137 Antwoorden / Vragen

Afspraak met kringloopwinkel maken dat ze alles ophalen, geen selectie en de goeie dingen er uit halen, alles of niks.....

rj
door rjw Jul 6, 2023 om 21:57
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Er zijn niet veel kringloopwinkels die dat nog doen. Ze komen al om in de zooi die niet meer te verkopen is.

Analoog
door Analoog Jul 8, 2023 om 08:43
137 Antwoorden / Vragen

Als je zo een dingetje brengt dat niks voorstelt weigeren ze het hier ook, maar als het een partij spullen is waar best mooie dingen bij zitten en soms ook wat mindere, dan doen ze het hier wel en gooien ze de mindere dingen daar wel weg.

lo
door lovewinnie - Jul 7, 2023 om 09:42
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt een bedrijf laten komen die huizen leegruimen. Kost wat maar is het wel spik en span voor de verkoop.

ja
door jan24 - Jul 7, 2023 om 10:58
109 Antwoorden / 4 Vragen

Wij hebben eerst Matktplaats gedaan. Wat overbleef hebben we door een charichatieve/kerkelijke organisatie op laten halen. Zij brengen die spullen naar Oost-Europa. Krijgt het een 2e en goede bestemming.
Reken je niet rijk bij een dergelijke verkoop via MP. En hoed je voor sjaggeraars. Met 2 man aanwezig zijn bij verkoop.
Succes en sterkte bij de ontruiming.

Topantwoord

wi
door wim koelewijn - Jul 7, 2023 om 11:12
69 Antwoorden / Vragen

Pas op..met een opkoper, buiten het feit dat een deel U het vel over de neus probeert te halen..komt het ook voor dat ze bepaalde spullen ( bijv. zware eiken kast/meubels niet willen..( geen handel) schiet dus niet op als ze selectief zijn..denk, als het kan, niet aan het geld..zoek een persoon die alles gratis, alles !! zonder gejáhh-maar !!! kan komen ophalen..en het is het beste dat U dat laat noteren door het bedrijf..want ook bij zo'n afspraak had ik problemen..hij had de door hem begeerde spullen ingeladen en toch dingen achtergelaten !!en er zijn er die geld toevragen voor het leeghalen...( heb hier de laatste 7 jaar 3x mee te maken gehad..altijd gedoe !)

Es
door Esther1953 Jul 7, 2023 om 11:39
2 Antwoorden / Vragen

Mijn moeders flat moest leeg. Een opkoper heeft voor €800 alles meegenomen.
We moesten wel alles in dozen doen voor zover mogelijk. Hij kwam enkele weken van te voren ca 60 dozen brengen. Er waren twee kamers waar de vloerbedekking uit moest (niet geplakt) hebben ze ook meegenomen. Later zagen we de gordijnen in de kringloop hangen.
Even vegen en klaar was Kees.

agapon1951
door agapon1951 - Jul 7, 2023 om 12:27
173 Antwoorden / Vragen

houdt een zgn garageuitverkoop - resterende kringloop - kringloop de ene wil het wel hebbben de andere niet - beperk je dus niet tot een enkele kringloop - kleding naar de mensen in oorlogsgebieden - inzamelpunten zijn overal in het land - bekijk ook wat daar verder naar toe kan. Zet (kan ook) bij de straat wat overblijf en een bordje erbij gratis mee nemen.

mo
door mof - Jul 7, 2023 om 13:08
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Hangt ervan af hoe snel u ervan af wilt. Opslag kost geld. Bij het grofvuil misschien ook, maar dan bent u het sneller kwijt.

Meanderaar
door Meanderaar - Jul 7, 2023 om 14:28
5 Antwoorden / 1 Vragen

Vergeet niet persoonlijke spullen te verwijderen. Ben bij kringloop meermaals fotoalbums tegen gekomen, dat moet je als familie niet willen. En wil niemand de fotoalbums, dan kunt u die zelf op andere manier afvoeren. Met administratie etc hetzelfde. Succes!

La
door Latbb - Jul 7, 2023 om 14:32
7 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon een opkoper en een vaste prijs afspreken.
En het belangrijkste huis schoon opleveren door opkoper.
Groot probleem opgelost.

1paul
door 1paul - Jul 8, 2023 om 07:20
3156 Antwoorden / 0 Vragen

opkoper kan maar je kunt ook eens infiormeren bij leger des heils of een persoon in de buurt die het kan gebruiken!

Franske1958
door Franske1958 - Jul 8, 2023 om 07:42
428 Antwoorden / 2 Vragen

Vorig jaar was hier in het dorp een alleenwonende man overleden. Zijn familie had op Facebook berichtjes verspreid dat er op die dag een leegverkoop was van alle inboedel. Ook hadden ze papieren opgehangen op de ingang van het plaatselijke winkelcentrum.  Alle zaken die de familie wilde waren al uit het huis. Dus alles wat er stond was te koop. Binnen een paar uur was zijn huurwoning helemaal leeg.

Franske1958
door Franske1958 - Jul 8, 2023 om 09:16
428 Antwoorden / 2 Vragen

Als U een opkoper of een bedrijf  een woning leeg laat ruimen vergeet dan niet om zelf de eventuele router en de TV decoder terug te sturen naar de provider. U zult niet de eerste en ook niet de laatste zijn die een forse rekening krijgt van de provider omdat het modem of decoder niet meer terug gestuurd kunnenworden na opzegging omdat deze ook door de ontruimer zijn meegenomen.

pr
door prikker - Jul 8, 2023 om 22:14
15 Antwoorden / 1 Vragen

Ruimen...

Wij hebben een 'opruimer' ingeschakeld die het hele huis kompleet leeghaalt en bezemschoon oplevert en alle opbrengst van de leeghaling zelf mag houden.

Win win.

Opkoper kun je proberen, maar die zijn liever lui dan moe in mijn ervaring... en dat schiet niet echt op... misschien een paar enkele items die ze meenemen.

Kringloper hetzelfde verhaal, die nemen maar een paar dingen/de beste dingen mee.

Probeer dan beter eerst marktplaats als je de tijd./moeite eraan wilt verspillen... duurt lang, hoop gedoe, maar levert nog wel iets op.

mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 Jul 20, 2023 om 14:01
34 Antwoorden / 51 Vragen

opruimer klinkt als de ideale oplossing, helemaal als de boel bezemschoon wordt opgeleverd!

Ma
door MarkvanH - Sep 6, 2023 om 15:12
2 Antwoorden / Vragen

Ik denk een te late reactie, maar mocht iemand deze vraag tegenkomen tijdens een zoektocht: er zijn ook bedrijven die de inboedel willen meenemen. Vaak ook als onderdeel van een ontruiming of soms zelfs verhuizing. Op Google vindt je diverse bedrijven, zo kwam ik https://www.schellekens-huisontruiming.nl/ tegen.