Co
door ConnyVH Mar 6, 2023 om 15:35
Huishouden & energie

Warmtepomp ennatuurlijk

Ik heb een wartmepomp via ennatuurlijk. Wij hebben geen slimme meter. De meterstanden moeten in via hun site doorgeven. Nu zie ik op mijn ennatuurlijk dat er een afwijkende stand staat met daarbij de tekst "door ons gemeten" Deze stand wijkt echt af van mijn doorgegeven stand. Ik heb ennnatuurlijk gebeld en deze zeggen dat ze met een busje op afstand alle meters uit kunnen lezen die zij opvangen. Dit kan toch niet?????

4127 6 Rapporteer

M2
door M2022 - Mar 6, 2023 om 15:45
33 Antwoorden / 3 Vragen
1paul
door 1paul - Mar 6, 2023 om 15:59
3152 Antwoorden / 0 Vragen

als jij geen meter hebt die dit mogelijk maakt kan dit ook niet, laat zij maar bewijzen dat ze dat wel hebben gedaan, teken dan ook bezwaar aan en betaal wat je moet betalen.

 bel niet meer maar correspondeer via de mail!

Co
door ConnyVH Mar 6, 2023 om 16:02
Antwoorden / 2 Vragen

Ow dat is een goede tip!! Dankjewel. Zal ik zeker doen.

1paul
door 1paul Mar 6, 2023 om 16:04
3152 Antwoorden / 0 Vragen

wel alles bewaren anders heb je nog niets!

Co
door ConnyVH Mar 6, 2023 om 16:26
Antwoorden / 2 Vragen

Dankjewel, ga ik zeker doen. Alles via de mail. Ik wordt er gewoon hopeloos van.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 6, 2023 om 16:14
2063 Antwoorden / Vragen

Ik denk dat u geen warmtepomp hebt maar stadwarmte via "Ennatuurlijk". U zegt dat hun standen afwijken van de doorgegeven standen en dat men aangeeft uw meter op afstand te hebben uitgelezen? Wat bedoelt u precies met dat kan niet? En hoe weet u zo zeker dat uw meter niet op afstand is uit te lezen?

Co
door ConnyVH Mar 6, 2023 om 16:19
Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb geen stadswarmte. Ik heb een warmtepomp in mijn appartement. Als er bij ennatuurlijk gezegd wordt dat wij geen slimme meter hebben dan moeten ze ook geen meterstanden invullen die nergens op slaan. En ik heb echt geen stadsverwarming.

hereistom
door hereistom - Mar 6, 2023 om 17:45
736 Antwoorden / 1 Vragen

Ennatuurlijk doet alleen maar warmtenetten en stadsverwarming, dus geen zelfstandige warmtepompen.
Dus ik weet niet over welke meterstand u het precies heeft en over welk verschil?

Co
door ConnyVH Mar 7, 2023 om 07:42
Antwoorden / 2 Vragen

Wiij hebben hier wel degelijk een warmtepomp van ennatuurlijk. En het is echt geen stadsverwarming of wat dan ook.

hereistom
door hereistom Mar 7, 2023 om 12:52
736 Antwoorden / 1 Vragen

Maar wat is het verbruik dan en het verschil in die standen?

marita5
door marita5 - Mar 6, 2023 om 18:57
11516 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Connyvh ,

Wat is uw verbruik ?

Voor uw verbruik betaalt u zowel vaste als variabele kosten aan Ennatuurlijk.

U betaalt dit bedrag aan Ennatuurlijk in vaste maandelijkse termijnen. In uw woning hangt geen warmtemeter die bijhoudt hoeveel koude en warmte u verbruikt.

Tussenmeter warmtepomp

De warmtepomp zelf werkt op elektriciteit. Gemiddeld gebruikt de warmtepomp tussen de 1 en 2 kWh per uur. Dat is afhankelijk van het type pomp, de woning en uw verbruikspatroon. Hoeveel elektriciteit de pomp verbruikt, kunt u aflezen op een aparte tussenmeter. Deze meter vindt u tussen de warmtepomp en de gewone elektriciteitsmeter.

Monitoring

De tussenmeter kan Ennatuurlijk op afstand uitlezen. Dat doen we om het verbruik en de prestatie van uw warmtepomp te monitoren. Zo kunnen we actie ondernemen als we onverwachte afwijkingen zien. U hoeft de meterstanden van de tussenmeter niet aan ons door te geven .

Co
door ConnyVH Mar 7, 2023 om 07:41
Antwoorden / 2 Vragen

Nou dat is dan heel apart. Onze warmtepompen zijn 15 jaar oud, afgelopen jaar voor het eerst een onderhoud gehad van amper 10 minuutjes. Deze warmtepomp gaat elk jaar meer verbruiken. Ik ehb twee meters bij mijn pomp hangen. Mijn pomp staat al sinds 1 januari uit. Ik heb helemaal geen verwarming meer. Toch verbruikt mijn pomp aanzienlijk. Al meerdere malen aan ennatuurlijk gevraagd of zij willen komen kijken maar niemand die iets onderneemt . Ik vind het gewoon heel apart.

mo
door mof - Mar 8, 2023 om 12:34
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Of dit kan? Ja, als de apparatuur in uw woning een signaal uitgeeft met de meterstand, anders niet. Of dit mag? Nee. Dit is spioneren achter de voordeur. De meters mogen zo alleen worden uitgelezen als u daarvoor toestemming heeft verleend. De tekst "door ons gemeten" kan ook duiden op slechts een inschattingf. Als de door u opgegeven meterstanden correct zijn dan zullen ze de rekening moeten aanpassen.