har33
door har33 Jun 14, 2022 om 19:21
Huishouden & energie

Wat is een beter merk koelkast, Inventum of Etna?

Wat is een beter merk koelkast, Inventum of Etna? Budget is rond de 300 euro. Dus merken als bosch, AEG vallen erbuiten.
Wat betreft garantievoorwaarden lijkt Etna soepeler, maar  prijzen voor als iets buiten de garantie valt zijn niet vermeld. Gebrek aan transparantie op dit punt. Inventum daarentegen heeft die prijzen wel vermeld staan op de site.

10174 10 Rapporteer

panter22
door panter22 - Jun 14, 2022 om 19:32
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk eens op Kieskeurig. Daar vind je eigenschappen en reviews
https://www.kieskeurig.nl/

tenormin
door tenormin - Jun 14, 2022 om 22:52
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Etna is €309,00. Flink exemplaar. Label E. De labels zijn veranderd, waar eerst A gold, gelden nu lagere B,C,D,E. Inventum €329,00. Los van dat, u heeft de normale garantie die ervoor geldt. Als u alleen een koelkast bedoelt (zonder vriesvakken) ben u nog voordeliger uit.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 15, 2022 om 00:03
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Har33,

Persoonlijk zou ik kiezen voor een Etna koelkast.

Ik had er 1 uit de jaren 70, die het maar bleef doen.

Tijdens de verhuizing had ik geen zin om hem mee te nemen en hem bij het grof vuil gezet.

Gr
door Grunn1 - Jun 15, 2022 om 13:05
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Echt slechte merken zijn er niet meer het grootste verschil zit er met name in de zuinigheid en extra's zoals crisp lades, vers zone lade en meer van dat soort onzin als je het niet gebruikt.
Heb zelf 15 jaar een Indesit gehad ook een wat goedkoper merk en volgens velen niet zo best, nooit problemen mee gehad en koste ook rond de 300 euro. Ken mensen met een veel duurdere koelkast die het slechter deed.
Je kan geluk hebben met een goedkopere of pech hebben met een hele dure.

Ja
door Jan Oostijen - Jun 15, 2022 om 20:01
2 Antwoorden / 1 Vragen

Etna heeft een prima koelkast!

Lisa_B
door Lisa_B - Jun 17, 2022 om 11:18
33 Antwoorden / Vragen

Etna heeft goede koelkasten! Heb er zelf een prettige ervaring mee.

na
door nammko - Jun 18, 2022 om 14:34
28 Antwoorden / 3 Vragen

Kijk even op de site consumentenbond.nl, daar kun je koelkasttesten vinden.

ro
door ronny530 - Jun 19, 2022 om 09:07
2784 Antwoorden / 41 Vragen

De koelkasten van beide merken in deze prijsklasse zijn voorzien van een draaithermostaat en dat heeft als voordeel dat er geen elektronica gebruikt wordt, nadeel is dat de temperatuur niet excact in te stellen is. Etna en Iventum zijn Nederlandse merken waarbij Etna vooral bekend is van de gasfornuizen en Inventum van de klein huishoudelijke apparaten. Beide merken gebruiken dezelfde koeltechniek die bekend staat als zeer betrouwbaar omdat de draaithermostaat tientallen jaren mee kan gaan. De keuze tussen beide merken is meer naar persoonlijke behoefte zoals indeling, uiterlijk en prijsstelling. Als ik voor de keuze zou staan koos ik Inventum maar enkel en alleen omdat mijn Etna vaatwasser in de tien jaar dat ik die heb twee keer een defect heeft gehad dat aan hetzelfde onderdeel te wijten was. Een vaatwasser is niet met een koelkast te vergelijken maar versterkt wel het gevoel van onbetrouwbaarheid. In mijn optiek komen beide merken voor aanschaf in aanmerking omdat het bekende merken zijn en als ze na de garantie onverhoopt defect nog onderdelen voor te verkrijgen zijn wat in deze tijd ook belangrijk is.