zenna06
door zenna06 Dec 20, 2006 om 23:35
Huishouden & energie

Wat mag dat kosten?

Ik heb mijn duitseherder reu van 2 jaar en 7 maanden en 33 kilo laten castereren. Er moet ook eenniet ingedaalde bal uit de buikholte verwijderd worden. Vrijdag gebracht, vrijdag middag weer gehaald.

Kosten € 365,00

Is dat normaal? ik schrok me wild van deze prijs

Alvast bedankt voor de antwoorden en/of uitleg van wie dan ook

16758 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 21, 2006 om 08:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ken niet de exacte prijzen, maar weet wel dat er verschillende oorzaken zijn die de prijs voor een operatie bepalen. De prijzen die ik noem zijn van ijn eigen dierenarts en hebben betrekking op een kruisband operatie bij een jack russell. Dit komt van hun eigen gespecifiseerde rekening.

Consult € 28

Bloedonderzoek € 72

narcose begeleiding incl. aparatuur € 86

domitor speciale verdoving € 12

sedatie € 8

pijnstillende injectie € 8

waakinfuus € 18

antistof speciale verdoving € 8

knie operatie / cleaning-up € 361

In mijn geval zitten er ook nog extra kosten bij voor na medicatie, rontgen foto's.  Maar zoals je zet loopt een operatie bedrag snel op.

Als je wilt weten wat er bij jou allemaal berekent is kun je aan je eigen da vragen om een specificatie.

Ik hoop dat je een klein beetje inzicht hebt gekregen.

ve
door verwijderd - Dec 21, 2006 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook met een dierenarts kun je onderhandelen.
Ik moest geopereerd worden na een ongeluk, en de dierenarts zei dat het minimaal € 350,- zou gaan kosten, dit vond mijn baasje te veel.
De dierenarts zei maar er valt wel over te onderhandelen.
Later heeft mijn bazin teruggebeld naar de dierenarts en gezegd dat mijn baasje niet meer dan € 150,- kwijt wou.
Hier ben ik toen voor geholpen, en weer helaam mobiel ondanks dat mijn heupbeen gebroken was.
Mijn advies is dus om niet direct toe te stemmen, maar over de prijs te onderhandelen, en een totaalprijs af te spreken, dan wordt u achteraf niet verrast door een dure nabehandeling.

ve
door verwijderd - Dec 21, 2006 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag zenna06,

Je schrijft: Is dat normaal? ik schrok me wild van deze prijs

De prijs is wat aan de hoge kant en ik kan goed begrijpen dat je geschrokken bent van de hoogte van het bedrag. Vraag zoals al opgemerkt aan de dierenarts een gespecificeerde rekening. Het belangrijkste is echte dat de operatie geslaagd is en dat je als alles goed gaat nog minstens 10 jaar met je maatje kunt optrekken. Zo'n band heeft geen prijs. Advies: even slikken en de rekening gewoon betalen.

Prettige feestdagen toegewenst en een voorspoedig en vooral gezond 2007.

Groeten, Read.

ve
door verwijderd - Dec 21, 2006 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Rekening is uiteraard zonder tegenpruttelen betaald, maar toen ik hier en daar vertelde wat het gekost had werd ik met grote ogen aangekeken en dat dat veel te veel zou zijn.

Ik moet 29 dec. nog op nacontrole en dan gaan de hechtinkjes eruit

Dan ga ik toch zeker nog even navraag doen

ve
door verwijderd - Dec 21, 2006 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb tijdens het maken van de afspraak gevraagt wat me dat ging kosten. Er werd toe gezegt dat het 159,00 zou gaan kosten, maar omdat er ook een binnenbal verwijdert zou gaan worden werdt het WAT meer. De woorden WAT MEER heb ik dan niet goed begrepen. Bij mijn beleving is WAT MEER niet direct ruim 200,00

ve
door verwijderd - Dec 21, 2006 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind dit ook niet terecht, wat meer is zeker niet ruim het dubbele.
De prijzen die ze ook vragen zijn alleen gebaseerd hoe draai ik een klant een poot uit, want ze doen alles voor hun huisdier.
Het wordt hoog tijd dat hier eens wat tegen gedaan gaat worden.

ve
door verwijderd - Dec 21, 2006 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij onze dierenarts zitten nacontrole en hechtingen verwijderen in het totaal bedrag. De enige kosten die ik na de operatie nog heb moeten betalen zijn de kosten voor medicijnen. Er wordt geen consult gerekend omdat dit bi de operatie hoort. Wij zijn inmiddels al 3x terug geweest en moeten in februari weer. Dit valt nog steeds onder de operatiekosten.

Waar ik mij over verbaas is dat er een ander bedrag is gezegt, dat ook in mijn ogen flink afwijkt van het eerder genoemd bedrag. Persoonlijk zou ik dit bij nacontrole bespreken met de dierenarts en als ik geen aanvaardbaar antwoordt zou krijgen zou het voor mij ook de laatste keer zijn dat ik naar hem / haar toeging.

Ons is een bedrag genoemd waarvoor de operatie ongeveer gedaan zou worden. Het bloedonderzoek werd aangeraden, omdat laatste bloedtest niet helemaal goed was ( moest toch nog een keer gecontroleerdt worden). Verder ben ik nog nooit voor verrassingen komen te staan want als er iets extra's gedaan moest worden, werden wij netjes gebeldt.

Vraag die specificatie aan en mocht (hopelijk niet) er nog een keer een operatie nodig zijn vraag dan wat de totaal kosten zijn. Ik denk nl. dat de casteratie € 159 kost, daarbij nog kosten voor medicijnen, consult en andere bijbehorende kosten + een extra operatie voor het verwijderen van de binnenbal. Spreek desnoods af dat als kosten een bepaald bedrag hoger worden je eerst contact wil hebben.

Net zoals met je iegen huisarts vind ik dat je vertrouwen moet kunnen hebben in een dierenarts. Is dit niet het geval zorg dan voor een andere.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat je niet gek maken door wat andere in je omgeving denken over de kosten van deze operatie.

Mensne zijn zo makkelijk om 'even' naar de dokter te gaan, onderzoekje, operatie en weet ik het allemaal niet te doen, voor die plusminus 100euro per maand aan ziektekosten.

Laat ze eens daarvan een gespecificeerde rekening van vragen, zien ze meteen wat het kost!

Maargoed, opzich valt de rekning best wel mee, maar vantevoren de kosten opvragen zou wel handiger zijn, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

het loont de moeite om tevoren te "shoppen" Bel diverse dierenartsen op en vraag naar de All=Inn -prijs. Wij hebben voor een simpele gebitsreiniging onder narcose voor een hond prijzen gezien varierend van 48 euro tot 199 euro. De goedkoopste heeft heel goede zorg verleend, inclusief uitstekende nazorg (inclusief).De hond verbleef bij de laatste de hele dag in de kliniek, tot hij weer helemaal bij was en goed kon lopen. Bij een andere dierenarts , die veel duurder was, moest de hond , nog half suf, al naar huis

Toen wij een erg dure dierenarts vroegen waar het prijsverschil in zat zei hij : Tja de ene neemt genoegen met een klein salaris en ik dus niet..

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan u ook advisren nog eens te praten met de dierenarts. Wij kwamen in het weekend ook in contact met een dierenarts met een hartprobleem van de hond. Hij zou een echo van het hart maken. Toen wij even later terugkwamen had hij van alles extra onderzocht, zonder het ons te vragen. Overdonderd door  de slechte uitslag van de echo betaalden we, al zeiden we wel dat we schrokken van de prijs. Een dag later heb ik een brief met onze ongenoegens geschreven. De dierenarts belde terug. We kregen een gratis consult voor een andere keer.Geen ideale oplossing voor ons maar we hebben dat aanbod aangenomen en later er gebruik van gemaakt. Laat het er dus niet zomaar bij zitten !!!!!!!!!

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi zenna

ik heb een klein half jaartje geleden onze mopshond laten  steriliseren en was toen 290 euro kwijt

hun verteldden me dat het met het  gewicht en narcose te maken heeft???

maar hoe ze het berekenen het is me een raadsel

want ons mopje wat weegt dat nou????

hier zullen we wel nooi achter komen ,

groetjes en veel succes met je viervoeter

marloes en mopsje kimmy

ve
door verwijderd - Jun 20, 2008 om 00:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Dit bedrag klinkt inderdaad vrij hoog.

Zoals de rest al zei: de kosten hebben o.a. te maken met het gewicht van de hond. Een grotere hond heeft namelijk meer narcose middelen nodig.

Ook zijn de kosten zo veranderd, omdat het niet meer om een gewone castratie leek te gaan, maar om een buikoperatie vanwege die binnenbal. Met zo'n operatie zijn ze langer bezig en deze brengt ook meer risico's met zich mee.

Ik vind wel dat ze van te voren beter hadden mogen voelen of de ballen waren ingedaald, dat voorkomt verassingen en dat ze hadden moeten bellen voor verder overleg.

Veel plezier verder met je hond.