Webshops & webwinkels die bestelling niet leveren.
Graag wil ik iedereen informeren en waarschuwen over een firma welke schilderijen en prenten te koop aanbied via internet. Het gaat om modernschilderij.net en om olieverfschilderij.net. Dit is een firma die onder deze twee namen schhilderijen te koop aanbied. Ze adverteren ook op marktplaats en wellicht nog andere verkoopsites.
Ik heb via hun site een tweetal schilderijen besteld en het te betalen bedrag via paypal betaald. Na een aantal dagen had ik nog altijd geen ontvangstbevestiging binnen van mijn bestelling. Ik heb daarom een aantal mails gestuurd en gevraagd mij een ontvangst bevestiging te sturen en na te vragen wanneer ik mijn bestelling zou kunnen verwachten. Op al mijn drie mails werd niet gereageerd. Ik heb toen een mobiel nummer op internet gezocht van ene Andrea. Bleek een Duitse mevrouw te zijn die waarschijnlijk deze firma onder twee namen runt. Ze hanteren hetzelfde adres en KvK nummer. Deze had mijn berichten wel gezien zei ze, maar de bestelde schilderijen waren niet op voorraad en moesten bij de drukker besteld worden. Dit zou 5 werkdagen duren en dan zou ik ze geleverd krijgen. Op mijn vraag waarom ik dit niet via henzelf te horen had gekregen, kreeg ik geen response.
Na vijf dagen gewacht te hebben nog altijd geen schilderijen. Ik wederom emails gestuurd om te vragen hoe het zat. Wederom geen antwoord. Ik heb toen na nogmaals vier dagen wachten via paypal een claim ingediend dat de schilderijen niet geleverd werden. Een dag later kreeg ik een mail van deze Andrea dat de drukker de schilderijen naar het factuuradres gestuurd hadden en niet naar het afleveradres. En er werd gevraagd of dit goed was of dat ik ze alsnog op het afleveradres wilde hebben. Ik heb toen aangegeven dat ik absoluut niet gecharmeerd was van hun enorme slordige en nalatige manier van werken en dat er ook geen schilderijen op het factuuradres waren geleverd. Dit was dus wederom een grote smoes en leugen. Ik heb toen aangegeven dat ik zoals oorspronkelijk aangegeven bij de bestelling, ik alles op het afleveradres wilde ontvangen. Afgelopen weekend meer dan drie weken na de bestelling en betaling van de schilderijen nog altijd niets ontvangen op het afleveradres. Ik heb vandaag een mail gestuurd dat ik van de bestelling wil afzien en mijn geld terg gestort wil hebben. Ook hierop geen enkele reactie van deze firma.
Ik wil daarom iedereen waarschuwen goed na te denken voordat je een bestelling doet bij deze firma. Vooir mij zijn ze uiterst onbetrouwbaar gebleken. Ze leveren de betaalde bestelling niet. Reageren niet op emails en komen hun afspraken dus absoluut niet na. Voor mij zijn ze gewoon zeer onbetrouwbaar gebleken. Ik zal in ieder geval geen zaken meer doen bij modernschilderij.net en olieverfschilderij.net. Wees dus gewaarschuwd voordat u besluit met deze firma in zee te gaan. U zou ook wel eens zeer bedrogen uit kunnen komen. Wie heeft hier ook ervaring mee opgedaan?
Geen ervaring mee. Maar goed dat u hier een waarschuwing plaatst voor Olieverfschilderijen en Modern Schilderij. Mogelijk vinden andere consumenten dit voordat ze gaan bestellen, en dan weten ze tenminste waar ze aan toe zijn.
Heeft u wel uw geld terug ontvangen via Paypal?
[quote=diumenge schreef op dinsdag 4 jun 2013, 08:07]Geen ervaring mee. Maar goed dat u hier een waarschuwing plaatst voor Olieverfschilderijen en Modern Schilderij. Mogelijk vinden andere consumenten dit voordat ze gaan bestellen, en dan weten ze tenminste waar ze aan toe zijn.
Heeft u wel uw geld terug ontvangen via Paypal?
Nee nog niet, de aangelegenheid loopt nog en Paypal zal komend weekend een beslissing nemen.
De schilderijen zijn inmiddels wel geleverd. Na een hoop heen en weer gemail hebben ze eindelijk toegestemd de schilderijen toch op het afleveradre in Nederland te leveren. Dat is uiteindelijk deze week gebeurd. Dus waarschijnlijk hebben ze toch voor het juiste pad gekozen en zich uiteindelijk aan hun leverbeloften gehouden. Daar ben ik uiteraard wel blij mee. Als het verder in orde is mag dat ook gezegd worden. Dus zou zeggen als je bij deze bedrijven iets wil bestellen, give it a try.
Keysersoza.
Beste keysersoza,
Ik heb vorige week dus ook hier een schilderij gekocht en heb precies hetzelfde probleem.
Heb ook geen enkele mail gehad. Wat is het nummer van Andrea zodat ik haar kan proberen te bereiken. want heb het bedrijf al aantal keer gebeld en gemaild maar geen reactie. ik hoop dat jij me hier verder mee kan helpen. Ik weet niet of je hier het nummer mag vermelden maar kan je het anders naar mijn mail sturen. svenkoot@hotmail.com
Mvg,
Sven Koot
Idem Dito bij mij!!!
Precies hetzelfde verhaal.
Wacht nu al bijna drie weken.
Terwijl ze zeggen levering binnen 2a3 dagen.
En elke keer word me weer van alles wijs gemaakt.
Maar hopelijk heb ik het mis.
Maar ik denk dat ik naar mijn centjes fluiten kan!
Er is nu weer afgesproken, dat ik een ander schilderij die wel op voorraad is, krijg toegestuurd.
Ik zal jullie op de hoogte houden over de gang van zaken ;-)
Groetjes van ons drieen
Beste Keyzersoza, Wij hebben hier ook van geleerd. Voortaan eerst op het internet kijken wat er over een internet bedrijf geschreven staat. Hadden we dat maar eerst gedaan. Nu hebben we al een schilderij besteld en na een week nog steeds geen bevestiging. Bank gebeld om het geld terug te laten storten. Dat gaat niet zomaar, maar ze gaan het bedrijf Mollie Payments vragen om terugstorting van het bedrag. Als ze dat niet doen,mag de bank de adres gegevens vrijgeven. Aangifte bij politie kan ook. Maar liever willen we natuurlijk nog direct contact opnemen met olieverfschilderij.net. Wie heeft nog voor ons het mobiele nummer van deze firma? Graag zenden aan : Bloemetje1970@gmail.com .
Of anders nog het mailadres waarop men te bereiken is?
We hopen dat we daar nog verder mee komen, alvast iedereen bedankt voor de hulp.
Groetjes van twee naïeve persoontjes....
Ik kan 'de drukker' even niet plaatsen. Je besteld een schilderij. Dat is toch schilderwerk, geen drukwerk?
Bij ons is dit het zelfde verhaal. Naar een aantal keer heb bedrijf te hebben gesproken en gemaild waren we er klaar mee. Bank gebeld geld terug hallen gaat niet maar haar advies was aangifte doen en mijn rechtsbijstand inschakelen.
Die gaan er mee aan de slag.
[quote=miepje58 schreef op dinsdag 12 nov 2013, 12:27]Ik kan 'de drukker' even niet plaatsen. Je besteld een schilderij. Dat is toch schilderwerk, geen drukwerk?
Je denkt toch niet dat een kunstschilder daar lopende band werk zit te leveren? Dat gaat natuurlijk gewoon met drukwerk op canvas. De techniek staat voor niets.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer
Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?
Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer