ti
door tijn hammer Jul 28, 2013 om 21:45
Huishouden & energie

Welke energieleverancier?

Ik heb net een huis gekocht met mijn vriendin en wij zijn aan het kijken bij welke energieleverancier wij een contract willen afsluiten.

Hiervoor gebruik ik verschillende vergelijkingssites en naar artikelen van bjvoorbeeld kassa en de consumentenbond.

Ik ben echter erg geschrokken van de ervaringen van de consument. Over bijna geen enkele energieleverancier vind ik positieve berichten op internet. Ik kan kijken welke leveranciers het beste uit de test komen maar ook daar zie ik veel meer negatieve berichten dan positieve. Vooral over afrekeningen aan het eind van het jaar.

Dit maakt het voor mij als starter en zonder ervaring op dit gebied, erg lastig een goede keuze te maken.

Heeft iemand een tip?

1686 16 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Jul 28, 2013 om 22:13
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Consumentenervaringen, ook hier op Kassa, zijn vaak gebaseerd op onwetendheid hoe het systeem werkt. Het is ook ingewikkeld, maar als je het niet snapt wordt iedere berekening als bedrog beschouwd.
Kies overigens liever voor Prizewize dan voor Gaslicht. Ik heb gemerkt dat de welkomstbonus van Eneco via PW structureel hoger is via PW dan via GL... Misschien is dat bij andere aanbieders ook zo. Ik ben i.i.g. tevreden over Eneco.

zwemmer
door zwemmer - Jul 28, 2013 om 22:27
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Zo'n site als deze nodigt natuurlijk uit om ongenoegen te ventileren. Er wordt maar zelden een lofzang gepubliceerd. Neem gewoon een kontrakt en zie hoe het bevalt. Als je je niet al te zeer vasrlegt kun je switchen en dat kan ook nog wel eens wat opleveren.

zwemmer
door zwemmer - Jul 28, 2013 om 22:36
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Kijk bv ook op energieprijzen.nl . (foutjes worden overigens overal gemaakt)

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2013 om 22:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Normaal gesproken gaat iemand hier geen topic openen om zijn of haar tevredenheid over een bedrijf te spuien. Als je dat doet, als eerste dan, word je uiteraard verdacht van betrokkenheid bij dat bedrijf. Is natuurlijk logisch.

U als starter zou ik aanraden een contract voor onbepaalde tijd te nemen, dan kunt u er simpel na één maand weer vanaf. Als je net een woning betrekt, heb je zoveel te regelen en het gaat er maar om dat je strook en gas hebt.

Als alles op zijn pootjes staat, hebt u alle tijd om te kijken of u zich langer vast wil leggen bij een leverancier.

Ik heb zelf ruim 50 jaar ENECO, heette eerst GEB. Ik ben tevreden, maar dat zegt in principe niets voor een ander.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 29, 2013 om 00:07
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U heeft op het ogenblik voor een ander perceel geen contract lopen voor enrgie, want die zal u toch mee moeten nemen als op u naam een contract voor het nieuwe perceel door u wordt genomen.

fe
door festinger - Jul 29, 2013 om 03:02
410 Antwoorden / 18 Vragen

Snap je probleem. Het is onmogelijk voor een consument iets te kiezen, want kiezen en eerlijk vergelijken kan niet. Vergelijkingssites worden gesponsord door hen die ze vergelijken. Zelfs de consumentenbond sluit deals waardoor je als lid "goedkoper" energie kunt afnemen. Zoiets strookt absoluut niet met vrije keuze en onafhankelijkheid. Ergo er is geen vrije energiemarkt zoals ons verteld en beloofd is. Ik woon haast op de grens van Duitsland. Kan daar een energiecontract afsluiten en 30 euro per maand besparen, maar dat mag niet!!!!!!!!De marktwerking is enkel lokaal en is dus niets.

Tip heb ik niet, maar ook ik ben gedwongen hier af te nemen. Zit bij Elektrabel en ze doen mee met deze gekte echter ze antwoorden en geven service.

bussy02
door bussy02 - Jul 30, 2013 om 21:19
145 Antwoorden / 37 Vragen

Dat is niet één twee drie zomaar te zeggen.
Ik zou zeggen pak er één en ieder jaar overstappen.

alfatrion
door alfatrion - Jul 30, 2013 om 22:42
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ik dacht over GreenChoice goeie verhalen te hebben gelezen. Het zelfde geld voor Elektrabel.

Wat je ook doet: niet naar BudgetEnergie of Atoomstroom over stappen. Als u in de algemene voorwaarden de naam NutsService tegenkomt doet u er goed aan niet met hen in zee gaan. Hier loopt een rechtzaak tegen ze omdat ze de jaarafrekening niet wilde opmaken en nog altijd niet tot betaling overgaan, terwijl ze zelf vinden dat ik geld terug krijg. De voorschotten bij deze partijen zijn c.a. 20% hoger dan wat ze verwachten dat u gebruikt.

mi
door miepje58 - Jul 31, 2013 om 11:37
208 Antwoorden / 6 Vragen

Niet alleen de prijs is van belang. Die bestaat toch voor meer dan de helft uit belastingen dus daar kan de leverancier niks mee. Ik vind goede klantenservice en een heldere afrekening zwaar meewegen. Wij zijn al járen bij Greenchoice om genoemde redenen en nog steeds tevreden.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jul 31, 2013 om 11:38
937 Antwoorden / 2 Vragen

ik zit bij Essent, nooit problemen gehad

gaslichtwebcare
door gaslichtwebcare - Aug 1, 2013 om 15:28
11 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op zondag 28 jul 2013, 22:13]Consumentenervaringen, ook hier op Kassa, zijn vaak gebaseerd op onwetendheid hoe het systeem werkt. Het is ook ingewikkeld, maar als je het niet snapt wordt iedere berekening als bedrog beschouwd.
Kies overigens liever voor Prizewize dan voor Gaslicht. Ik heb gemerkt dat de welkomstbonus van Eneco via PW structureel hoger is via PW dan via GL... Misschien is dat bij andere aanbieders ook zo. Ik ben i.i.g. tevreden over Eneco.

Beste zwaardvis,
Graag wil ik toelichten waarom de welkomstpremie van Eneco bij onze site soms lager lijkt. Dit komt omdat wij alle pakketten en de daarbij behorende kosten en premies terugrekenen naar een jaar. Dit doen we zodat we een eerlijker vergelijk kunnen maken omdat alles voor 1 jaar wordt bekeken. Uiteraard kan een andere site er voor kiezen dit niet te doen waardoor de premie hoger 'lijkt'. Op dit moment zijn de welkomstpremies overigens gelijk.
Mvg, Gaslicht.com

zw
door zwaardvis - Aug 1, 2013 om 16:24
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Rare methode hoor Gaslicht: Als ik voor exact hetzelfde contract bij Eneco via PW een welkomstpremie krijg van 233 euro, te verrekenen met het jaaroverzicht en bij GL met hetzelfde contract 210 euro staat verneld,dan zou ik wel gek zijn om niet via PW over te stappen. Dat bedrag van 233 euro staat exact zo vermeld bij de welkomstbrief van Eneco. Ik ga de gok dan niet wagen via jullie, want ik garandeer dat er dan in de brief 210 euro staat. En als dat niet zo is, moeten jullie het zelf weten als jullie je eigen willen benadelen.

sl
door slobberbone - Aug 1, 2013 om 16:33
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op donderdag 1 aug 2013, 16:24]Rare methode hoor Gaslicht: Als ik voor exact hetzelfde contract bij Eneco via PW een welkomstpremie krijg van 233 euro, te verrekenen met het jaaroverzicht en bij GL met hetzelfde contract 210 euro staat verneld,dan zou ik wel gek zijn om niet via PW over te stappen. Dat bedrag van 233 euro staat exact zo vermeld bij de welkomstbrief van Eneco. Ik ga de gok dan niet wagen via jullie, want ik garandeer dat er dan in de brief 210 euro staat. En als dat niet zo is, moeten jullie het zelf weten als jullie je eigen willen benadelen.

Die welkomspremie scheelt ook van dag tot dag. Ik zou er voor kiezen als je kleinverbruiker bent en ieder jaar overstappen ben je een groot verbruiker dus boven de 5000 Kw/h en 2000 M3 gas dan is een voordelig tarief afspreken vaak goedkoper.

gaslichtwebcare
door gaslichtwebcare - Aug 2, 2013 om 09:08
11 Antwoorden / 0 Vragen

Wij bieden ook de welkomstpremie van 233 euro bij dit bewuste pakket en dat krijgt u bij de aanvraag bevestigd. Het pakket van Eneco heeft een vaste einddatum, namelijk 1 oktober 2014. Mocht u nu over willen stappen dan gaat het pakket op zijn vroegst in over een maand. Dan blijven er nog 13 maanden over. Hierdoor tellen wij niet de volledige premie mee in het jaarbedrag.
Wij willen graag een gelijkgeschakeld aanbod laten zien en willen vooral de consument niet benadelen.

hanedorp
door hanedorp - Aug 7, 2013 om 20:30
38 Antwoorden / 16 Vragen

Kan alleen maar mijn tevredenheid weergeven over Eneco v.h. G.E.B. Nooit een andere leverancier overwogen, omdat daar nimmer enige reden voor is geweest.Al die nieuwe aanbieders op deze markt maken niet waar wat er wordt beloofd. Uiteindelijk is goedkoop/ duurkoop. Bedenk, dat ergenis meer doet dan misschien iets meer betalen.
Overigens kun je reviews lezen over alle energie aanbieders.
Verder denk ik, gezien de datum van je vraagstelling, dat de keus al gemaakt is.

ti
door tijn hammer - Aug 8, 2013 om 10:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor alle reacties! Blijkt toch maar weer wat voor druk besproken onderwerp dit is. Ik heb voor Nuon gekozen, maar dat komt eigenlijk meer door ervaringen van mijn familie. Ik ben benieuwd hoe het er over een jaar voor staat.