vd
door vdrijdt Mar 6, 2006 om 15:00
Huishouden & energie

Werkbare dagen

Wie weet hoeveel werkbare dagen er zijn geweest van 2 maart 2005 tm 2maart 2006 , gerekend met aftrek van feestdagen vakantiedagen roostervrije dagen en wat nog meer niet telt bij de dagen.

4706 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 6, 2006 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Werkbare werkdagen zijn dagen waarop normaal gesproken wordt gewerkt, dus geen zon- of feestdagen, (bouwvak)vakantie, enz. Een werkdag kan echter onwerkbaar zijn in verband met bijvoorbeeld slecht weer. Normaal gesproken zitten er 180 werkbare werkdagen in een jaar.

Er zitten zoveel variabele in de berekening dat je dat toch echt zelf moet doen. Dat is niet zo 123 uitgerekend. en afhankelijk van een regio.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2006 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de website www.bouwkosten.nl kunnen leden inloggen en per maand en per regio het aantal werkbare dagen opvragen. Mogelijk zijn er ook websites die de info direct aan iedereen verstrekken, maar dat is me niet bekend. Het eerder genoemde aantal van 220 dagen per jaar is gebaseerd op 52x5=260 - 40 verlof- en feestdagen of onwerkbaar weer. In contracten van aannemers zijn vaak het aantal werkbare dagen vermeld. VEH en notarissen hebben intussen geconstateerd dat de nieuwbouw van woningen de afgelopen jaren is toegenomen van 220 naar 267 met uitschieters naar 380 werkbare dagen. Voor de boeteclausule kan dat van belang zijn.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2006 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is toch simpel, tel de dagen er bij op vanaf de vorige vraag of waren die antwoorden niet juist?

Dan toch maar naar de aannemer!