maandmei
door maandmei Oct 15, 2012 om 13:01
Computers & telefonie

Dvd speler en videorecorder aansluiten

Ik heb maar 1 scartuitgang op mijn (oude) tv. Ik heb helaas niet binnen afzienbare tijd een nieuwe tv. Ik heb wel via een modem digitale tv. Ook kan ik nog analoog kijken. Ik wilde de videorecorder en dvd speler na mijn verhuizing weer aansluiten, het lukt niet meer om het voor elkaar te krijgen. Bij het bekijken van een dvd heb ik een dubbel beeld. Video's kan ik wel bekijken maar ik kan niets opnemen. Ik kom niet uit de wirwar van draden en aansluitingen. Ik heb op advies een scartsplitter gekocht om meerdere apparaten aan te sluiten, helaas de aansluiting past niet op de dvd speler. Ik weet dat ik ouderwets bezig ben, maar help.....

10528 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 15, 2012 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Videorecorder op de scart van de TV en de DVD op de scart van de video.

Als ik dit zo lees met dat dubbel beeld kan je scartkabel wel eens niet goed meer zijn.
Om video's op te kunnen nemen heb je natuurlijk wel een antennekabel naar de video nodig.

ve
door verwijderd - Oct 15, 2012 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk anders ook nog even KLIK HIER, naar o.a. het schema.

ve
door verwijderd - Oct 16, 2012 om 08:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

zo heb ik het gedaan: scartkabel van modem digitale tv ( mediabox) naar scartsplitter.
scartkabel van dvd-speler naar scartsplitter.
scartkabel van videorecorder naar scartsplitter.
scartkabel van scartsplitter naar scart-ingang van de tv.
Ik heb dus een scartsplitter met drie ingangen en op de scartsplitter zitten per scartaansluiting aan/uit knoppen. Het ligt er dus ook aan wat voor een scartsplitter je hebt. Als je geen aan/uit schakelaars op je scartsplitter hebt en al je apparaten staan ingeschakeld, dan kan het inderdaad voorkomen dat je een dubbel of vertekend beeld hebt.
Je kunt nog wel analoog opnemen op de videorecorder als deze ,zoals winterman aangeeft, aansluit op de coaxkabel (eventueel met antenne/coaxsplitter) Je moet dan wel het videokanaal op de televisie opzoeken voor de weergave.
p.s. normaal gesproken zou er op iedere dvd-speler een scart-aansluiting moeten zitten.
Zitten er ook tulp (cinch) aansluitingen op in de kleur rood-wit-geel?
m.vr.gr.

ve
door verwijderd - Oct 16, 2012 om 09:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de reacties. Ik heb inderdaad tulpaansluitingen rood wit geel op mijn dvd speler. Ik heb een hama AV selector 100 S, dit moet een goede zijn. Er zitten wel veel knoppen en schakelaars op.
Ik ben toch weer een stapje verder en ga met de adviezen aan de slag. Groeten.

ve
door verwijderd - Oct 16, 2012 om 10:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste maandmel, als je dvd speler geen scart-aansluiting heeft, maar wel de door jou genoemde tulpaansluitingen, dan kun je een composietkabel kopen (ca. € 3,- à € 4,-) . Dit is aan één zijde een scart stekker en aan de andere zijde de drie tulpaansluitingen. Wat de knoppen betreft op de av- selector; je moet alleen die knop inschakelen van het apparaat wat je wilt gebruiken.
De tekening van de av -selector is eigenlijk vrij duidelijk. Scart-aansluiting vcr 1/2/3 (A,B,C) daar sluit je
de videorecorder,dvd-speler en mediabox op aan. TV/monitor; deze scart-aansluitng gaat naar je televisie. Tulp-aansluitingen zijn voor een eventuele geluidversterker(stereoinstallatie).
m.vr.gr.