el
door elisa56 May 23, 2019 om 22:11
Vakantie & reizen

Aanbiedingsprijs niet leverbaar

Traveldeal stuurt aanbiedingen voor een huisje van Roompot Arcen, vanafprijs 99 euro. Ik boek een huisje en krijg de rekening van 155 euro. Prima. Dit is een iets groter huisje dan de voordeligste aanbieding en inclusief boekingskosten. Echter, ik zie wanneer de bevestiging binnenkomt in de kleine letters dat er verplichte schoonmaakkosten en verplicht bedlinnen bijkomt. Krijg dus een naheffing van 97 euro.
Boeking is volgens hen non-refundabel en 'ik had het kunnen weten want op de site staan de verplichte extra kosten'. Echter tijdens het boekingsproces kwamen deze niet naar boven. Ik kon de gehele boeking afronden zonder deze verplichte zaken.
Ben ik verplicht om deze extra's af te nemen en moet ik deze kosten toch betalen?
NB: Op de site van ROompot zelf staan de prijzen van de huisjes inclusief schoonmaakkosten!

7347 12 Rapporteer

Topantwoord

tenormin
door tenormin - May 23, 2019 om 22:27
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, als het in de kleine lettertjes staat, dan heeft u zich daaraan te houden. U had ook eerst, zonder boeken, de voorwaarden kunnen lezen, want die zijn zo op te vragen via onze "Hans Kazan". Dus goedkoop huisje en duur linnen en schoonmaakkosten.

costnix
door costnix May 24, 2019 om 07:38
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De schoonmaakkosten kunnen flink oplopen, wanneer er een puinhoop wordt achtergelaten in een huisje. Dat wordt extra gerekend.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 23, 2019 om 22:30
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, zo werkt dfat, aan het al door @TERNOMIN gegeven antwoord heb ik niets toe te voegen. Met uizondering van het absolute feit dat u via Traveldeal heeft geboekt en niet rechtstreeks bij Roompot en kunt u zich op hetgeen Roompot zelf meldt dus niet beroepen.

tenormin
door tenormin May 24, 2019 om 00:57
16829 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. @heremietkreeft, mijn nickname is kennelijk telkenmale moeilijk te spellen voor u: dus tipje: denk aan een zanger - tenor - + min erachter. ;-)

heremietkreeft
door heremietkreeft May 24, 2019 om 06:23
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Sorry!

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - May 23, 2019 om 22:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De verplichte kosten horen erbij te staan.

marita5
door marita5 May 23, 2019 om 23:01
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 , de kosten staan vermeld bij de prijs , en bij de beschrijving als je op het rode woord meer klikt . zie mijn reactie .

marita5
door marita5 - May 23, 2019 om 22:56
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Elisa56 ,

'ik had het kunnen weten want op de site staan de verplichte extra kosten

Krijg dus een naheffing van 97 euro.

De kosten staan vermeld bij de prijs , klik op de rode regels.

Als ik klik op de prijs van € 99,- kom ik uit bij Vakantiepark Roompot Resort Arcen Noord - Limburg € 109 , - zie de rechterkolom .
Onder de prijs staat per kamer vanaf , en er naast een rondje met een i erin . Houd de muis boven het rondje met de i , er verschijnt een zwart vlak met de prijzen .
Linnenpakket voor chalet € 27,- en schoonmaakkosten : de eindschoonmaakkosten voor chalet zijn € 70,- per accommodatie . Totaal € 97,-

https://www.traveldeal.nl/search?q=roompot%20arcen&adults=2&children=0

Als u klikt in deze link op het woord meer ( in het rood ) , staan de prijzen ook vermeld .

 https://www.traveldeal.nl/vakantieparken/nederland/arcen/1326-vakantiepark-roompot-resort-arcen-chalet-villa-zwembad

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 24, 2019 om 06:25
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Zoals @MARITA via de link aangeeft: Traveldeal geeft een vanaf prijs en noemt op de site overduidelijk en niet eens in kleine letters de bijkomende kosten.

ma
door malty May 24, 2019 om 07:56
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ik lees bij consuwijzer dat alle verplichte kosten in de aanbiedingsprijs moeten zitten. Wat Traveldeal doet mag dus niet, lijkt me.

panter22
door panter22 - May 24, 2019 om 08:37
6599 Antwoorden / Vragen

Aanvullende informatie
  • Traveldeal fungeert als reisagent voor Roompot Resort Arcen.
  • Roompot Resort Arcen is verantwoordelijk voor de uitvoering van het arrangement.
  • In geval van annulering, wijziging of als je niet komt opdagen (no-show) wordt het volledige bedrag in rekening gebracht.
  • Getoonde prijzen zijn exclusief borg van €100 per accommodatie. Hiervoor ontvang je binnen 5 werkdagen een factuur met machtigingsformulier van Roompot Vakanties. De kosten van de borg worden, wanneer het vakantieverblijf netjes en volgens de regels van Roompot zijn achtergelaten binnen 2 weken teruggestort.
  • De eindschoonmaak is verplicht en bedraagt €70 voor Buitenverblijf Wellness 4 en €65 voor de Comfort Villa 4 (prijs per accommodatie), te betalen tijdens het boekingsproces.
  • De bedlinnen is verplicht en bedraagt €27 voor Buitenverblijf Wellness 4 en €40,50 voor Comfort Villa 4 (prijs per accommodatie), te betalen tijdens het boekingsproces.
  • De toeristenbelasting bedraagt €2,05 per persoon per nacht. Hiervoor ontvang je een factuur van Roompot.
  • https://www.traveldeal.nl/vakantieparken/nederland/arcen/1326-vakantiepark-roompot-resort-arcen-chalet-villa-zwembad
Bovenstaande staat ook nog een keer bij de algemene informatie van het huisjes. Hoe kun je die informatie 3 keer missen.

marita5
door marita5 May 24, 2019 om 09:06
11512 Antwoorden / 15 Vragen

U was me net voor .

ma
door malty May 24, 2019 om 10:07
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt me niet relevant, volgens consuwijzer behoren alle verplichte kosten in de aanbiedingsprijs te zitten.

panter22
door panter22 May 24, 2019 om 20:21
6599 Antwoorden / Vragen

Zo hard blijkt het niet te zijn:

Kosten

In het rood staan bijkomende kosten die in principe al in de advertentieprijs moeten zitten. Of er direct naast moeten staan. Rekent de aanbieder hier achteraf toch extra voor? Dan overtreedt hij mogelijk de regels. Meld dit bij ConsuWijzer.
https://www.consuwijzer.nl/prijschecker-reizen/costs

el
door elisa56 May 26, 2019 om 23:23
Antwoorden / 1 Vragen

Waar het mij om gaat is dat - zoals de consuwijzer aangeeft - bijkomende kosten in de aanbiedingsprijs dienen te zitten. Er wordt nu iets aangeboden voor een bedrag waar niet voor geleverd kan worden. Het is m.i. niet relevant of er in algemene informatie wel over bijkomende kosten gepraat wordt.
Is inmiddels aangemeld bij Consuwijzer. Ben benieuwd naar de reactie.

panter22
door panter22 May 27, 2019 om 08:32
6599 Antwoorden / Vragen

De AMC kan Traveldeal een maatregel opleggen wegens misleidende reklame, De kosten moet je wel betalen, want die stonden wel 3 keer op de site vermeld.
JorisW heeft het nagezien, de extra's  zijn volgens hem niet verplicht. Wel aangekruisd van te voren. Mag ook niet.
Maar je betaalde de bijkomende kosten in eerste instantie ook niet. Pas achteraf. Dat is wel een beetje vreemd.

marita5
door marita5 - May 24, 2019 om 09:01
11512 Antwoorden / 15 Vragen

edit

Topantwoord

marita5
door marita5 - May 24, 2019 om 10:48
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@elisa56 ,

Dit mag niet , ook ACM  is hier duidelijk over .

Neem alle vaste bijkomende kosten op in de aanbiedingsprijs .

Zijn er kosten die elke reiziger moet betalen? En is vooraf bekend hoe hoog die zijn? Bijvoorbeeld:

  • een vast bedrag voor administratiekosten of boekingskosten
  • standaard toeslagen
  • belastingen
  • de verplichte eindschoonmaak van een vakantiehuis
  • een verplicht lakenpakket

Neem al deze kosten mee in de prijs. U mag ze er niet later alsnog bij optellen.

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/reizen-en-vakanties-verkopen/reizen-aanbieden

Neem contact op met consuwijzer .

https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-consuwijzer

mo
door mof - May 24, 2019 om 16:00
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als ten tijde van de boeking deze “extras” niet gemeld zijn hoeft u deze niet te betalen. U heeft geboekt bij Traveldeal, wat op de website van Roompot direct staat doet miet ter zake. U heeft een overeenkomst met Traveldeal gesloten en de voorwaarden die u bekend gemaaktzijn voordat de deal is gesloten zijn bindend.
u kunt de schoonmaak en linnen weigeren. U zult dan wel zelf het huisje moeten schoonmaken en bedlinnen moeten meenemen.

1paul
door 1paul - May 25, 2019 om 08:48
3146 Antwoorden / 0 Vragen

nee dit mag niet, ALLE kosten MOETEN in de prijs zitten, zie ook de site van de ACM>>>

jo
door jorisw - May 25, 2019 om 09:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het eens geprobeerd maar de genoemde extra's zijn niet verplicht. Ze staan default weliswaar op "1", maar je kunt het gewoon op "0" zetten. Daarna kan kan je gewoon door naar de betaling en daar wordt het bedrag getoond zonder extra's.

PS: ik snap trouwens niet waarom mensen via sites als Traveldeal iets gaan boeken en dan later als NB toevoegen dat bij het park zelf beter geregeld is. Doe die check gewoon vooraf.