ge
door gewoonkijken Feb 25, 2019 om 15:50
Vakantie & reizen

Afhandeling claim door SGR

Begin november bij SGR (Stichting garantiefonds Reizen) een claim ingediend ivm met een geplande en betaalde reis via Travelbird.
Van de SGR bericht gekregen dat de claim is ontvangen en in behandeling wordt genomen. Ook gereageerd op de oproep van Kassa begin januari waarin werd gevraagd naar ervaingen met SGR naar aanleiding van een claim ivm Travelbird. in de uitzending van 12 januari jl. gaf de directeur aan dat het heel druk was en de men verwachte dat de claims (mits voorzien van de juiste documenten) binnen 6 weken na het indienen zouden worden afgehandeld. Tot op dit moment is mijn claim over een betaalde en niet genoten boeking nog steeds niet afgehandeld. Op mailtjes van mij in hun richting komt het bekende antwoord  dat het "druk is". Een mailtje met daarin een gestelde termijn van afhandeling en betaling en inschakeling van een jurist wordt niet eens beantwoord.
Ik heb de redactie van Kassa gevraagd of men deze zaak nog steeds volgt en of er nog eens aandacht aan kan worden beteed.
Wie heeft deze ervaringen ook  en op welke wijze hebben jullie het opgelost

1499 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 25, 2019 om 15:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het us vandaag net zes weken na die uitzending. Misschien nog even geduld hebben?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 25, 2019 om 16:48
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Ook mijn advies is, helaas, toch nog even wachten.

Fr
door Frilse - May 14, 2019 om 16:25
1 Antwoorden / Vragen

Beste Mensen,
Wij hebben vandaag de SGR voor de zoveelste keer gebeld om te vragen hoe het met de afhandeling van de Travelbirdreis zit. Daar werd ik niet vrolijk van, alhoewel de medewerkster aan de telefoon uitermate vriendelijk en correct was, maar eigenlijk niets voor me kon doen, zoals alle vorige keren.

Ik heb de claim op 26 november ingediend. Ik heb recent weer iets in moeten sturen, en eerlijk is eerlijk ik had zelf begin februari in de eerste versie van die verklaring een vergissing gemaakt, maar die hadden ze wel heel gemakkelijk met de info uit de andere documenten kunnen rechtzetten.
Wat mijn claimdossier betreft "is mijn claim ontvangen en wordt zo spoedig mogelijk in behandeling genomen". Dat is dus de tekst die je meteen krijgt als je hem indient en dat is nu nog steeds zo..
De vraag die ik in december op hun site in mijn claimdossier heb gesteld is nooit beantwoord; de info die toen onder twee verschillende tabjes in mijn claim stond was namelijk niet met elkaar te verenigen. "De claim zou voor betaling in aanmerking komen en was daartoe verzonden" onder het ene tabje en "ik moest nog iets leveren" onder het andere. Vervolgens ging de tekst weer naar "we hebben uw claim ontvangen en die wordt zo snel mogelijk...

Ik heb viavia begrepen dat het inschakelen van een advocaat waarschijnlijk wel zou helpen. Kosten: zo'n beetje het bedrag van de reis en dat weet de SGR natuurlijk ook. Zullen we met elkaar, voor de privacy voor mijn part via Kassa, een advocaat inschakelen, dan blijven de kosten overzichtelijk. Of weet Kassa met publiciteit de wagen aan het rijden te krijgen? Ik hoop er binnenkort een streep onder te kunnen zetten.

panter22
door panter22 May 14, 2019 om 19:36
6599 Antwoorden / Vragen

Duurt het je te lang, neem dan zelf het initiatief om mensen te verzamelen en huur zelf een advocaat .
Een advocaat werkt niet gratis en kan hooguit wat brieven schrijven.
Je moet gewoon, net als ieder ander wachten tot je aan de beurt bent.

tijger1
door tijger1 - May 14, 2019 om 16:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@frikse

Hebt u dit gelezen van een maandgeleden?

https://www.sgr.nl/news/stand-van-zaken-afhandeling-travelbird-claims/

Als iedereen bij voortduring de SGR gaat bellen, schiet het echt niet op.

En dan “met zijn elkaar via Kassa een advocaat inschakelen”. .??

Kassa is een consumentenprogramma en levert geen advocaat. En snapt u dan niet dat dat zinloos is. Er wordt aan gewerkt. Breng eens een beetje geduld op.

En als iedereen dus fouten maakt in een verklaring, duurt het nog veel langer.