ma
door martje smeding Feb 25, 2016 om 18:42
Vakantie & reizen

Prijsverschil reis TUI

Als je bij reisorganisatie TUI in nov.'15 een vacantie reis voor drie personen voor twee weken naar Turkije hebt geboekt en je kijkt naar de prijs nu (feb.'16) dan zie je dat de zelfde reis in de zelfde periode (mei '16) maar liefst 450 euro goedkoper is geworden.

15626 9 Rapporteer

getty
door getty - Feb 25, 2016 om 18:46
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Nee, die reis krijgt u niet goedkoper als u dat wilt vragen. Als de reis in prijs was gestegen had u toch ook niet meer willen betalen?
Maar u kunt natuurlijk altijd met TUI bellen en vragen of ze uit coulance u tegemoet willen komen. Maar ergens recht op? Nee.

zoekster1
door zoekster1 - Feb 25, 2016 om 19:44
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Had ik ook vorig jaar. Er waren ook zogenaamd nog maar 5 plaatsen in het vliegtuig. Een paar weken later waren er ineens nog 10 plaatsen. Vroegboeken is echt onzin, een maand van te voren is vroeg genoeg.

tijger1
door tijger1 - Feb 25, 2016 om 19:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, er is veel minder belangstelling voor Turkije door de toestanden daar, dus wordt het reizen goedkoper. Maar u hebt geen recht op korting of zo,

edrick3
door edrick3 - Feb 26, 2016 om 12:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja, en?
Wel eens van 'fluid pricing' gehoord?
Kijk maar eens in de reisvoorwaarden.
Prijzen kunnen per dag aangepast worden; zowel omhoog als omlaag.
Kwestie van vraag en aanbod.

Th
door TheoHST - Feb 26, 2016 om 12:46
4 Antwoorden / 3 Vragen

Wij boekten, toen nog bij Arke, in juni 2014 in de vroegboekaktie, een reis naar Curaçao.De reis stond gepland op 28 november 2014. Toch nog even gekeken in oktober en toen bleek de reis, honderden euro's goedkoper.Direct Arke gebeld en tegen 29.50 omboeking kon ik de vlucht goedkoper krijgen.Het zijn gewoon dagprijzen.
Toch raar als je vroeg boekt.Het heeft geen zin om vroeg te boeken.

ha
door harryromijn - Feb 26, 2016 om 14:20
272 Antwoorden / 0 Vragen

Typisch Nederlanders op deze site.: altijd klaar om welk vermeende voordeel dan ook te claimen, maar nooit thuis als het omgekeerde het geval was.
Had u ook geaccepteerd, als u bij had moeten betalen, als nu die reis DUURDER was als toen ?
Of was dan niet alleen de wereld, doch eht ehel universum te klein geweest ?

ko
door koningsjpc - Feb 26, 2016 om 15:00
68 Antwoorden / 4 Vragen

En als de reis nu duurder was geweest, had U dan ook geklaagd??????? Wat een onzinnige vraag. Soortgelijke vragen zijn reeds eerder op
dit forum geweest. Had daar eerst maar eens naar gekeken, dan had U deze stompzinnige vraga niet gesteld.

pe
door pebk Feb 26, 2016 om 19:42
583 Antwoorden / 0 Vragen

Ondanks dat een gelijke vraag al meerdere malen is gesteld, getuigt het niet van opvoeding als u zo tegen de TS van leer trekt.

besseldekker
door besseldekker Feb 26, 2016 om 20:22
123 Antwoorden / 0 Vragen

Volkomen met PEBK eens. Uit de spelregels van Vraag en beantwoord: "Je kunt actief zijn als de vragensteller. Óf je kunt mensen helpen door antwoord te geven op de vragen van anderen. Vind je het leuk om anderen te helpen? Heb je kennis op een breed terrein, of juist heel specifiek? Doe mee en geef antwoord!"

Deze reactie helpt de vraagsteller op geen enkele manier: ze is alleen maar beledigend en ontmoedigend.

Het is juist dat soortgelijke vragen eerder aan de orde zijn geweest. Maar daaruit zou nu juist af te leiden zijn dat zulke vragen werkelijk bij de mensen léven. Nogal wiedes dat ze die dan stellen! Het zal heus niet de laatste keer zijn dat een dergelijk onderwerp voorbijkomt. Daar ís deze rubriek voor, zou ik denken.

Cookies
door Cookies Feb 28, 2016 om 18:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vragen die al 10-tallen keren gesteld zijn, hoef je niet opnieuw te stellen. Via Google kun je alle antwoorden terug vinden.

besseldekker
door besseldekker - Feb 26, 2016 om 15:28
123 Antwoorden / 0 Vragen

Als het inderdaad uw vraag is of u recht heeft op prijsverlaging, dan is het antwoord inderdaad: nee. U bent een overeenkomst aangegaan.

Er zijn talloze parallelllen denkbaar: uw aandelen dalen in waarde; u ziet dat een aangekocht artikel elders goedkoper is; uw winkel gaat in opheffing en ruimt de voorraad tegen hoge kortingen op; bij het scheiden van de markt vraagt de bloemenman opeens veel lagere prijzen dan 's ochtends. Enzovoort. Dit geeft geen recht op korting achteraf. Maar de suggestie van TheoHst om om coulance te vragen, is natuurlijk het overwegen waard.

Overigens is uw punt heel verklaarbaar, en het is zéker niet typisch Nederlands. De beslistheorie heeft het dan over "loss aversion" — ik weet geen gebruikelijke vertaling, maar het is ongeveer "verliesafkeer". Je denkt dat je erbij ingeschoten bent, en het ligt blijkbaar in de menselijke natuur dat zogenaamde "verlies" zwaarder te laten wegen dan een eventueel voordeel in het omgekeerde geval. Aan dat gevoel ontkomen we dus niet zomaar. Wel als we bedenken dat we de aankoop de moeite waard vonden, toen we die aankoop deden. Kortom: geniet van uw vakantie!

besseldekker
door besseldekker - Feb 28, 2016 om 17:28
123 Antwoorden / 0 Vragen

De coulance-suggestie kwam ook al van Getty. Excuses.