Prijsverschil reis TUI
Als je bij reisorganisatie TUI in nov.'15 een vacantie reis voor drie personen voor twee weken naar Turkije hebt geboekt en je kijkt naar de prijs nu (feb.'16) dan zie je dat de zelfde reis in de zelfde periode (mei '16) maar liefst 450 euro goedkoper is geworden.
Nee, die reis krijgt u niet goedkoper als u dat wilt vragen. Als de reis in prijs was gestegen had u toch ook niet meer willen betalen?
Maar u kunt natuurlijk altijd met TUI bellen en vragen of ze uit coulance u tegemoet willen komen. Maar ergens recht op? Nee.
Had ik ook vorig jaar. Er waren ook zogenaamd nog maar 5 plaatsen in het vliegtuig. Een paar weken later waren er ineens nog 10 plaatsen. Vroegboeken is echt onzin, een maand van te voren is vroeg genoeg.
Ja, er is veel minder belangstelling voor Turkije door de toestanden daar, dus wordt het reizen goedkoper. Maar u hebt geen recht op korting of zo,
Ja, en?
Wel eens van 'fluid pricing' gehoord?
Kijk maar eens in de reisvoorwaarden.
Prijzen kunnen per dag aangepast worden; zowel omhoog als omlaag.
Kwestie van vraag en aanbod.
Wij boekten, toen nog bij Arke, in juni 2014 in de vroegboekaktie, een reis naar Curaçao.De reis stond gepland op 28 november 2014. Toch nog even gekeken in oktober en toen bleek de reis, honderden euro's goedkoper.Direct Arke gebeld en tegen 29.50 omboeking kon ik de vlucht goedkoper krijgen.Het zijn gewoon dagprijzen.
Toch raar als je vroeg boekt.Het heeft geen zin om vroeg te boeken.
Typisch Nederlanders op deze site.: altijd klaar om welk vermeende voordeel dan ook te claimen, maar nooit thuis als het omgekeerde het geval was.
Had u ook geaccepteerd, als u bij had moeten betalen, als nu die reis DUURDER was als toen ?
Of was dan niet alleen de wereld, doch eht ehel universum te klein geweest ?
En als de reis nu duurder was geweest, had U dan ook geklaagd??????? Wat een onzinnige vraag. Soortgelijke vragen zijn reeds eerder op
dit forum geweest. Had daar eerst maar eens naar gekeken, dan had U deze stompzinnige vraga niet gesteld.
Ondanks dat een gelijke vraag al meerdere malen is gesteld, getuigt het niet van opvoeding als u zo tegen de TS van leer trekt.
Volkomen met PEBK eens. Uit de spelregels van Vraag en beantwoord: "Je kunt actief zijn als de vragensteller. Óf je kunt mensen helpen door antwoord te geven op de vragen van anderen. Vind je het leuk om anderen te helpen? Heb je kennis op een breed terrein, of juist heel specifiek? Doe mee en geef antwoord!"
Deze reactie helpt de vraagsteller op geen enkele manier: ze is alleen maar beledigend en ontmoedigend.
Het is juist dat soortgelijke vragen eerder aan de orde zijn geweest. Maar daaruit zou nu juist af te leiden zijn dat zulke vragen werkelijk bij de mensen léven. Nogal wiedes dat ze die dan stellen! Het zal heus niet de laatste keer zijn dat een dergelijk onderwerp voorbijkomt. Daar ís deze rubriek voor, zou ik denken.
Vragen die al 10-tallen keren gesteld zijn, hoef je niet opnieuw te stellen. Via Google kun je alle antwoorden terug vinden.
Als het inderdaad uw vraag is of u recht heeft op prijsverlaging, dan is het antwoord inderdaad: nee. U bent een overeenkomst aangegaan.
Er zijn talloze parallelllen denkbaar: uw aandelen dalen in waarde; u ziet dat een aangekocht artikel elders goedkoper is; uw winkel gaat in opheffing en ruimt de voorraad tegen hoge kortingen op; bij het scheiden van de markt vraagt de bloemenman opeens veel lagere prijzen dan 's ochtends. Enzovoort. Dit geeft geen recht op korting achteraf. Maar de suggestie van TheoHst om om coulance te vragen, is natuurlijk het overwegen waard.
Overigens is uw punt heel verklaarbaar, en het is zéker niet typisch Nederlands. De beslistheorie heeft het dan over "loss aversion" — ik weet geen gebruikelijke vertaling, maar het is ongeveer "verliesafkeer". Je denkt dat je erbij ingeschoten bent, en het ligt blijkbaar in de menselijke natuur dat zogenaamde "verlies" zwaarder te laten wegen dan een eventueel voordeel in het omgekeerde geval. Aan dat gevoel ontkomen we dus niet zomaar. Wel als we bedenken dat we de aankoop de moeite waard vonden, toen we die aankoop deden. Kortom: geniet van uw vakantie!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer