Annuleren vacantie
Goedenavond
Het verhaal gaat als volgt.
Mijn dochter heeft vol enthousiasme begin dit jaar een vakantie geboekt bij Allcamps.
Niet wetende dat zij op de 2de Paasdag de diagnose uitgezaaide eierstokkanker zou krijgen. Wat volgde was een hele emotionele toestand.
Nu krijgt zij over een week een zware operatie en heeft deze vakantie geannuleerd. Ze heeft bij de boeking een annuleringsverzekering afgesloten ( Campaz- Couvert ) .
Nu had ik gedacht dat zij het boekings bedrag terug gestort zou krijgen. Maar ze krijgt alleen maar 20% terug en dit snap ik niet.
Ze is verdrietig maar heeft niet de energie om hiermee bezig te zijn. Daarom mijn vraag, weten jullie wat ik hiermee kan? Klopt dit?
Want het heeft toch geen zin om zo'n verzekering af te sluiten als je maar 20% terug krijgt.
Deze vakantie zou over 2 weken zijn en staat alweer op hun site.
Bedankt alvast , Ekiem
Alles valt en staat met de voorwaarden van de annuleringsverzekering. En ook de vraag is of op de juiste manier geannuleerd is. Als zij bij Allcamps geannuleerd heeft kan het zomaar zijn dat zijn geannuleerd hebben volgens de boekingsvoorwaarden. Ze had in dat geval de verzekering moeten inseinen.
U kunt de verzekering vragen wat er aan de hand is en hoe het eventueel opgelost kan worden. Geen idee om wat voor bedrag het gaat, maar mocht de sop het kool niet waard zijn kunt u ook de hulp bieden die uw dochter nodig heeft.
Beiden in ieder geval sterkte in deze lastige tijd.
Wat er in de annuleringsverzekering staat is leidend. In geval van weigering kunt u verzekerings agent contacten met redenen om zo mogelijk coulance te krijgen.
Bedankt voor je snelle reactie
Dat is een goede tip die je zo aanreikt. Ik heb zelf 3 weken terug mijn vakantie , door dit gebeuren, ook geannuleerd en het geld terug gestort gekregen. En toen ook inderdaad direct met Unive contact gezocht.
Zij heeft direct bij Allcamps geboekt en bij hen die verzekering afgesloten.
Maar ja, ik heb een doorlopende reis en annuleringsverzekering en zij een tijdelijke. Mischien dat dit ook mede bepalend zou kunnen zijn.
Het gaat in dit geval ook niet om een mega bedrag. Het voelt gewoon rottig omdat het voor haar een heel bedrag is en zij met het terug gestorte geld t.z.t met haar zoontje iets leuks wilde gaan doen.
Het klinkt alsof ze enkel de reis heeft geannuleerd en niet de schade geclaimd bij de verzekering.
Ik ken deze reis- en annuleringsverzekering niet. Is deze verzekering afgesloten bij haar eigen maatschappij of tussenpersoon?
Uw dochter had inderdaad beter eerst met de verzekeringsmaatschappij gebeld en in overleg met hen moeten annuleren.
En ja, lees de voorwaarden erop na.
Bedankt voor jullie antwoorden
Mijn dochter heeft deze verzekering ( Campaz - Couvert ) afgesloten bij de reisorganisatie die het huisje verhuurde ( Allcamps ) .
En jullie hebben gelijk, het staat of valt met de voorwaarden.
Alleen vind ik het bizar omdat ze heeft geannuleerd 3 weken voor vertrek. Dat huisje is alweer lang en breed verhuurd. 20% terug slaat gewoon nergens op. Terwijl mijn verzekering mij alles terug betaalde.
Of het "nergens op slaat" is een nogal brute uitspraak wanneer u de voorwaarden niet kent én nog niet heeft uitgezocht of de annulering conform de richtlijnen bij de verzekering is gemeld.
Dat de verzekering via de reisorganisatie is gemeld en dat nu de reis is geannuleerd bij de reisorganisatie maakt immers nog niet dat er daarnaast ook een claim is ingediend bij de verzekeraar. Als u uw dochter in deze emotionele tijden wilt ontlasten, vraag dan bij haar alle documenten op van de boeking, de annulering en de verzekering, neem die rustig door en bekijk wat er nog gedaan moet worden voor een claim op de reisverzekering. Stel rustig een brief/mail op die vervolgens door uw dochter verstuurd wordt om haar schade te claimen.
Met die uitspraak bedoelde ik dat het voor mij gevoelsmatig gewoon niet klopt.
Je neemt geen verzekering om te annuleren. En je gaat er bij een verzekering vanuit dat deze doet wat er gesuggereerd wordt.
In dit geval gaat het om iets ernstigs en dan kom je erachter dat je voor je gevoel iets hebt " gekocht " dat uit " gebakken lucht " bestaat.
Ik geloof echt wel dat alles verzekering technisch goed is dicht getimmerd. Dat ze volledig in hun recht staan.
Maar ik blijf er een slecht gevoel aan overgehouden.
Maar is er nu bij Allcamps geannuleerd, of bij de verzekeraar? Als de verzekering niets weet van een annulering, hoe zouden ze dan kunnen uitbetalen?
Uw gevoel is niet relevant.
De afspraken die gemaakt zijn, zijn relevant.
In die afspraken staat hoe en aan welke partij(en) een annulering moet worden doorgegeven om aanspraak te kunnen maken op uitkering door de verzekering. En ook hoeveel er dan vergoed wordt.
Zoals ik het nu begrijp is alleen de accommodatie geannuleerd en is er géén beroep op de verzekering gedaan. En dan is het logisch dat de verzekering niet uitbetaalt.
Hallo Ekiem ,
Allereerst heel veel sterkte gewenst .
Lees hier de voorwaarden van All Camps m.n. Art 5.3
https://www.allcamps.nl/reisvoorwaarden .
Veelgestelde vragen Campez Couvert
U moet een medische verklaring laten invullen door een arts , Heeft u dit gedaan ?
https://www.campez-couvert.com/pour-les-particuliers/annuler-interrompre-votre-sejour/
Contact ,
U kunt telefonisch contact met ons opnemen van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 13.00 uur en van 14.00 tot 18.00 uur (17.00 uur op vrijdag). Om iemand te spreken in de taal van uw keuze bel: Nederland: +31 416 788 157
Zoals al is geschreven de annuleringsverzekering contacteren en laat uw gevoel buiten beschouwing want een accommondatie mag na annulering opnieuw verhuurd worden en hoeft dus niet zoals u verwacht leeg te blijven staan.
Hoe triest de reden van annulering ook is Allcamps kan niet met alle annuleringsgevallen rekening houden want leegstand zou verlies opleveren.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schoenen met onbruikbare veters
Ik heb 3 maanden geleden bij de Makro dure Ecco-schoenen gekocht met elastische veters. Nu zijn deze veters kapot gegaan, maar nergens zijn vervangende veters te koop.
Ecco.nl zegt dat ik bij een Ecco verkooppunt moet zijn, maar die kaatst de bal terug: de schoenen zijn niet bij ons gekocht, dus geen garantie.
De Makro zegt: wij verkopen geen veters en de veters tonen verbuikssporen, dus
...
Lees meer
Babymelk en waterontharder.
Is het veilig om babymelk te maken met onthard water, dmv een waterontharder? Lees meer
Extra kosten mondhygiënist
Mijn dochter is net 18 jaar en alleen naar de mondhygiënist gegaan. Los van het reinigen is er opeens een preventie consult erbij in rekening gebracht van meer dan 47 euro. Mijn dochter zei dat ze alleen wat uitleg kreeg over poetsen. Mag een mondhygiënist zomaar extra kosten declareren zonder vooraf toestemming te vragen? Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer