Betaling vliegticket
Ik heb een aanbetaling bij Corendon gedaan voor een vlucht naar Turkije. Deze vlucht wordt nu geannuleerd. Wil ik een voucher krijgen moet ik eerst het gehele bedrag voldoen. Waarom geen voucher over de aanbetaling? Als ik niet betaal ziet men dit als een annulerjng en zijn de kosten voor mij. Deze zijn net zo hoog als de aan betaling. Mag men dit zomaar vragen aan de klant.
Waarom wordt geannuleerd, wegens Corona?
https://www.corendon.nl/klantenservice/blog/2020/02/26/coronavirus/
Maar u bent bij boeking toch akkoord gegaan met de voorwaarden?
https://www.corendon.nl/klantenservice/blog/2015/12/09/aanbetalen/
Mag men dit zomaar vragen aan de klant.
Wat info: https://www.consumentenbond.nl/reisverzekering/corendon-annuleert-alle-reizen-in-verband-met-corona
Neem eens contact op met de Consumentenbond.
Over 3 weken. Misschien gaat de reis wel door maar stel van niet moet ik dan toch het gehele bedrag van de reis betalen om een voucher te krijgen? Om daarna met veel moeite het geld terug te vorderen.
Ja dat moet. Betaalt u niet, zien ze het als een annulering en krijgt u niets en moet u mogelijks zelf nog extra betalen. Ik denk overigens dat u gewoon op reis mag
U moet in dit geval gewoon betalen. Doet u dit niet wordt hij geannuleerd en moet u waarschijnlijk nog deel bij komen betalen
@bruynseels, dat staat toch in de voorwaarden? Dus de regels aanklikken die ik hierboven gaf en goed lezen. Corendon is erg duidelijk.
En svp niet zo doemdenken want daar komt u niet verder mee.
'wordt nu geannuleerd'
De vlucht is geannuleerd of is niet geannuleerd. Wat is het?
Als de vlucht door Corendon geannuleerd is, lijkt het mij niet dat u het restant nog moet voldoen.
Maar ik krijg de indruk dat Corendon nog helemaal niets geannuleerd heeft. Uw verhaal is niet duidelijk.
Hallo P.Bruynseels ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus
https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/alles-over-vouchers-tegoedbonnen-en-compensaties
Maak je geen zorgen, komt goed. Ze zijn ontzettend druk, handelen alles af op datum. Je krijgt een voucher of geld terug. De directeur is al vaak op TV geweest, je hebt info (mail) gehad van Corendon, luister en lees, het komt altijd goed. Ze zijn aangesloten bij SGR en wanneer je een annulerings- en reisverzekering hebt, komt het - ook in noodgevallen - altijd goed. Je moet alleen zelf niet annuleren. Angst en paniek veroorzaken veel onrust. Wanneer het niet kan/verantwoord is, wordt alles opgelost.
u gaat nu al uit van moeilijkheden en, als ie gaat geannuleerd worden, dat weet je dus nog niet en dus moet je gewoon betalen zoals in de voorwaarden te lezen valt, pas als deze vlucht ook echt geannuleerd word heeft u recht op een voucher of simpel uw geld terug!!!!
Zoals u het stelt is het dus niet, cor maar ook don doen niet te moeilijk, een van de fatsoenlijke reisorganisatie's wat mij betreft....
Ik zou het hele bedrag voldoen en mijn geld terugeisen. Geen voucher accepteren. Dat hoeft u niet.
Wanneer je een reis boekt ga je een verplichting aan. Bij die verplichting hoort het betalen van de gehele reissom. Wanneer je dat niet doet kunnen ze je daarvoor in gebreken stellen. Je rechten door niet betalen vervalt daarom ook. Daarom ook geen voucher.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode
Goedenavond Kassa,
Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.
Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon.
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.
Vanzelfsprekend heb ik een repa
...
Lees meer
Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder
Ik heb naast mijn schuur op eigen terein niet te zien vanaf de straat, een stapel tegls liggen die ik nog moet leggen, maar ik heb reuma dus kan ik dat niet snel, duurt een poosje en nu wil de woningstichting dat ik die opruim! ze liggen netjes, niet te0 zien vanaf de straat en en leveren geen hinder op zelf s niet voor ons zelf daarom ligt de stapel daar. Nu dreigd de stichting ook met juridische ... Lees meer
Pakketten niet ontvangen of kwijt
Via Expresswear 2 keer pakketten kwijt. 2 kledingstukken besteld, 1 ontvangen via PostNL. Zelf achteraan moeten gaan, geen reactie meer gehad vanuit klantenservice, uiteindelijk betaald. Het andere kledingstuk vanuit ontevredenheid geretourneerd via DHL en wederom het pakket zoekgeraakt. Ik zou nu dus in totaal EUR 251 moeten betalen zonder iets te hebben ontvangen. Kan dit zomaar? Moeten zij w ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer