p.
door p. bruynseels Jun 15, 2020 om 16:55
Vakantie & reizen

Betaling vliegticket

Ik heb een aanbetaling bij Corendon gedaan voor een vlucht naar Turkije. Deze vlucht wordt nu geannuleerd. Wil ik een voucher krijgen moet ik eerst het gehele bedrag voldoen. Waarom geen voucher over de aanbetaling? Als ik niet betaal ziet men dit als een annulerjng en zijn de kosten voor mij. Deze zijn net zo hoog als de aan betaling. Mag men dit zomaar vragen aan de klant.

4211 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 15, 2020 om 17:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wanneer was die vakantie gepland?

aurora1
door aurora1 - Jun 15, 2020 om 17:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom wordt geannuleerd, wegens Corona?

https://www.corendon.nl/klantenservice/blog/2020/02/26/coronavirus/

Maar u bent bij boeking toch akkoord gegaan met de voorwaarden?
https://www.corendon.nl/klantenservice/blog/2015/12/09/aanbetalen/

edrick3
door edrick3 - Jun 15, 2020 om 17:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mag men dit zomaar vragen aan de klant.

Wat info: https://www.consumentenbond.nl/reisverzekering/corendon-annuleert-alle-reizen-in-verband-met-corona
Neem eens contact op met de Consumentenbond.

p.
door p. bruynseels - Jun 15, 2020 om 17:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

Over 3 weken. Misschien gaat de reis wel door maar stel van niet moet ik dan toch het gehele bedrag van de reis betalen om een voucher te krijgen? Om daarna met veel moeite het geld terug te vorderen.

getty
door getty Jun 15, 2020 om 17:57
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ja dat moet. Betaalt u niet, zien ze het als een annulering en krijgt u niets en moet u mogelijks zelf nog extra betalen. Ik denk overigens dat u gewoon op reis mag

lo
door lovewinnie Jun 15, 2020 om 18:16
1210 Antwoorden / 1 Vragen

U moet in dit geval gewoon betalen. Doet u dit niet wordt hij geannuleerd en moet u waarschijnlijk nog deel bij komen betalen

aurora1
door aurora1 Jun 16, 2020 om 00:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@bruynseels, dat staat toch in de voorwaarden? Dus de regels aanklikken die ik hierboven gaf en goed lezen. Corendon is erg duidelijk.

aurora1
door aurora1 Jun 17, 2020 om 23:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En svp niet zo doemdenken want daar komt u niet verder mee.

Tr
door Trostomaat - Jun 15, 2020 om 18:23
239 Antwoorden / Vragen

'wordt nu geannuleerd'
De vlucht is geannuleerd of is niet geannuleerd. Wat is het?

Als de vlucht door Corendon geannuleerd is, lijkt het mij niet dat u het restant nog moet voldoen.
Maar ik krijg de indruk dat Corendon nog helemaal niets geannuleerd heeft. Uw verhaal is niet duidelijk.

sinypots
door sinypots - Jun 17, 2020 om 10:08
55 Antwoorden / 1 Vragen

Maak je geen zorgen, komt goed. Ze zijn ontzettend druk, handelen alles af op datum. Je krijgt een voucher of geld terug. De directeur is al vaak op TV geweest, je hebt info (mail) gehad van Corendon, luister en lees, het komt altijd goed. Ze zijn aangesloten bij SGR en wanneer je een annulerings- en reisverzekering hebt, komt het - ook in noodgevallen  -  altijd goed. Je moet alleen zelf niet annuleren. Angst en paniek veroorzaken veel onrust. Wanneer het niet kan/verantwoord is, wordt alles opgelost.

1paul
door 1paul - Jun 17, 2020 om 10:28
3156 Antwoorden / 0 Vragen

u gaat nu al uit van moeilijkheden en, als ie gaat geannuleerd worden, dat weet je dus nog niet en dus moet je gewoon betalen zoals in de voorwaarden te lezen valt, pas als deze vlucht ook echt geannuleerd word heeft u recht op een voucher of simpel uw geld terug!!!!

Zoals u het stelt is het dus niet, cor maar ook don doen niet te moeilijk, een van de fatsoenlijke reisorganisatie's wat mij betreft....

mo
door mof - Jun 17, 2020 om 15:46
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zou het hele bedrag voldoen en mijn geld terugeisen. Geen voucher accepteren. Dat hoeft u niet.

RM
door RMH - Jun 17, 2020 om 17:33
3 Antwoorden / 2 Vragen

Wanneer je een reis boekt ga je een verplichting aan. Bij die verplichting hoort het betalen van de gehele reissom. Wanneer je dat niet doet kunnen ze je daarvoor in gebreken stellen. Je rechten door niet betalen vervalt daarom ook. Daarom ook geen voucher.

lo
door lovewinnie - Jun 17, 2020 om 17:49
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Is er al.geannuleerd??? Dan hoeft u restant niet te betalen en krijgt u voucher voor aanbetaling ( later in te wisselen voor geld)

Is er nog niet geannuleerd? moet u gewoon de reis betalen voor uiterste betaaldatum. En ja het kan zijn dat hij geannuleerd wordt maar kan ook zijn dat u gewoon kunt vliegen .