Bewust bagage achterlaten door vliegmaatschappijen
Wij hebben een vakantie geboekt bij Sunair vakantie,en zijn gevlogen met City jet !! Tijdens onze vakantie naar Jersey is op de heenreis en op de terug reis onze bagage niet mee gevlogen .
deze werd 2 dagen later pas geleverd.
Van de 40 passagiers hadden er 10 een koffer.
dit gebeurt schijnbaar veel vaker.
welke schade regeling is hier van op toepassing?
met vriendelijke groet, Ben Engelen
Heeft u dit meteen gemeld en om een PIR gevraagd?
Lees dit door over uw rechten klik HIER
Onderneem direct actie Komt uw koffer met vertraging aan of is uw koffer zelfs kwijt? Onderneem direct actie. Ga direct naar een vertegenwoordiger van de luchtvaartmaatschappij als uw bagage niet aanwezig is op uw vlucht. Vraag om een Property Irregularity Report (PIR) en laat de vertegenwoordiger van de luchtvaartmaatschappij de 'World tracer' checken. Het Property Irregularity Report is een declaratie formulier welke u binnen 5 dagen na het het verlies van uw bagage ingevuld moet hebben. Via de 'World tracer' is het mogelijk om na te gaan waar uw bagage is of waar uw bagage kwijt is geraakt.
Wat is het nut van de suggestieve beschuldiging in de titel van dit topic?
Kan het me levendig voorstellen, zowel op de heenreis als de terugreis geen koffers. En 75% van de medereizigers had geen koffer. Dat is vreemd 'toevallig'.
Er wordt niets bewust achtergelaten. Low cost airlines willen aan alle kanten kosten besparen. Elke minuut dat een vliegtuig aan de grond staat kost geld. Na het landen, schoonmaken en boarden moet die weer weg. Als er vertraging is in de bagageverwerking blijft zo'n maatschappij niet wachten. Een nieuwe slot tijd kost tijd en dus geld.
Er wordt dus niets bewust achtergelaten, ze vliegen op tijd en zijn afhankelijk van de snelheid van derden.
Denk dat de gemiddelde Nederlander een beetje (veel) pissed off is bij aankomst en geen bagage kan scoren. Als je al de voorwaarden leest: PIR, snel handelen, reis-stress heeft, zeker als men nog moet doorreizen na landing. Denk zelf dat, in dit geval Sunair, ook klanten tegemoet moeten komen. Het zijn hun toestellen waarmee ze een vakantie aanbieden: zou graag zien dat passagiers zonder allerlei bochten en heuvels hun niet ontvangen bagage als een jachthond achterna zouden moeten gaan. Een bericht zou, was het maar waar, voldoende moeten zijn om er zelf achteraan te gaan. Heb het zelf j.l. 12 April gehad: koffer pleitte. KLM is veel online, op Facebook: die ingeschakeld. Daarna, via PM: gegevens e.d. koffer gevonden, okay, 2 dagen later in USA bezorgd. Niet zo fijn dat het zo moest, maar kan gebeuren. Kreeg trouwens ook "smartengeld"; ongevraagd weliswaar; waarde van een bosje bloemen. Dus @benengelen, denk niet dan Sunair schadevergoeding geeft. Ga er ook niet vanuit dat bagage bewust is achtergelaten. Geloof ik niet, niemand wil gezeur.
wel eens aangedacht je reis met behulp van een creditcard te betalen- Bij veel creditcardmaatschapijen is het mogelijk om bij verloren bagage of bagage die te laat is tenminste wat kleding en verzorgingsspullen te gaan halen. Wordt dan door hen vergoed.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Krimpflatie
Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.] Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer