Be
door Ben Engelen Jun 10, 2017 om 13:13
Vakantie & reizen

Bewust bagage achterlaten door vliegmaatschappijen

Wij hebben een vakantie geboekt bij Sunair vakantie,en zijn gevlogen met City jet !! Tijdens onze vakantie naar Jersey is op de heenreis en op de terug reis onze bagage niet mee gevlogen .

deze werd 2 dagen later pas geleverd.
Van de 40 passagiers hadden er 10 een koffer.
dit gebeurt schijnbaar veel vaker.
welke schade regeling is hier van op toepassing?

met vriendelijke groet, Ben Engelen

5018 8 Rapporteer

zoekster1
door zoekster1 - Jun 10, 2017 om 13:20
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft u dit meteen gemeld en om een PIR gevraagd?
Lees dit door over uw rechten klik HIER

Onderneem direct actie Komt uw koffer met vertraging aan of is uw koffer zelfs kwijt? Onderneem direct actie. Ga direct naar een vertegenwoordiger van de luchtvaartmaatschappij als uw bagage niet aanwezig is op uw vlucht. Vraag om een Property Irregularity Report (PIR) en laat de vertegenwoordiger van de luchtvaartmaatschappij de 'World tracer' checken. Het Property Irregularity Report is een declaratie formulier welke u binnen 5 dagen na het het verlies van uw bagage ingevuld moet hebben. Via de 'World tracer' is het mogelijk om na te gaan waar uw bagage is of waar uw bagage kwijt is geraakt.

jo
door jorisw - Jun 10, 2017 om 13:31
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is het nut van de suggestieve beschuldiging in de titel van dit topic?

zoekster1
door zoekster1 Jun 10, 2017 om 13:43
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Kan het me levendig voorstellen, zowel op de heenreis als de terugreis geen koffers. En 75% van de medereizigers had geen koffer. Dat is vreemd 'toevallig'.

tijger1
door tijger1 - Jun 10, 2017 om 13:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u dat gecontroleerd? Dat het "veel vaker" gebeurt?

panter22
door panter22 - Jun 10, 2017 om 16:24
6599 Antwoorden / Vragen

Al geklaagd bij Sunair?

ne
door neodutchio - Jun 10, 2017 om 17:09
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Er wordt niets bewust achtergelaten. Low cost airlines willen aan alle kanten kosten besparen. Elke minuut dat een vliegtuig aan de grond staat kost geld. Na het landen, schoonmaken en boarden moet die weer weg. Als er vertraging is in de bagageverwerking blijft zo'n maatschappij niet wachten. Een nieuwe slot tijd kost tijd en dus geld.

Er wordt dus niets bewust achtergelaten, ze vliegen op tijd en zijn afhankelijk van de snelheid van derden.

tenormin
door tenormin - Jun 11, 2017 om 06:26
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Denk dat de gemiddelde Nederlander een beetje (veel) pissed off is bij aankomst en geen bagage kan scoren. Als je al de voorwaarden leest: PIR, snel handelen, reis-stress heeft, zeker als men nog moet doorreizen na landing. Denk zelf dat, in dit geval Sunair, ook klanten tegemoet moeten komen. Het zijn hun toestellen waarmee ze een vakantie aanbieden: zou graag zien dat passagiers zonder allerlei bochten en heuvels hun niet ontvangen bagage als een jachthond achterna zouden moeten gaan. Een bericht zou, was het maar waar, voldoende moeten zijn om er zelf achteraan te gaan. Heb het zelf j.l. 12 April gehad: koffer pleitte. KLM is veel online, op Facebook: die ingeschakeld. Daarna, via PM: gegevens e.d. koffer gevonden, okay, 2 dagen later in USA bezorgd. Niet zo fijn dat het zo moest, maar kan gebeuren. Kreeg trouwens ook "smartengeld"; ongevraagd weliswaar; waarde van een bosje bloemen. Dus @benengelen, denk niet dan Sunair schadevergoeding geeft. Ga er ook niet vanuit dat bagage bewust is achtergelaten. Geloof ik niet, niemand wil gezeur.

ge
door gewoonkijken - Jun 12, 2017 om 16:38
9 Antwoorden / 2 Vragen

wel eens aangedacht je reis met behulp van een creditcard te betalen- Bij veel creditcardmaatschapijen is het mogelijk om bij verloren bagage of bagage die te laat is tenminste wat kleding en verzorgingsspullen te gaan halen. Wordt dan door hen vergoed.