t.
door t.kerkhof Jun 20, 2018 om 22:04
Vakantie & reizen

Boeking geannuleerd

op 14 november 2017 heb ik een huisje geboekt voor 22 juni t/m 25 juni 2018.
vandaag, 20 juni 2018 om 16:45, krijg ik een berichtje dat de boeking geannuleerd wordt omdat de cv ketel kapot is en meneer geen geld heeft om dit voor het weekend te laten maken.
omdat er voor ons geen mogelijkheid is dit weekend niet te gaan hebben wij aangegeven toch in het huisje te willen ookal is er geen warm water.
via berichtjes wordt er heel koel gereageerd tevens neemt meneer niet de moeite om even telefonisch contact op te nemen.

in het regelement staat het volgende:

Overmacht aan onze zijde bestaat indien de uitvoering van de overeenkomst geheel of gedeeltelijk , al dan niet tijdelijk, wordt verhinderd door omstandigheden gelegen buiten onze wil, daaronder mede begrepen, blokkades, brand, wateroverlast en andere storingen of gebeurtenissen. Uw betaling wordt teruggestort. Uw eventuele extra gemaakte kosten voor omboeken kunnen wij niet vergoeden.

nou vraag ik me af of dit een geldige reden is en of een kapotte cv ketel niet in de verzekering zit, zeker als je vakantiehuisjes verhuurd.

groetjes,

Tessa

4037 8 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Jun 20, 2018 om 22:19
7372 Antwoorden / 14 Vragen

 en andere storingen of gebeurtenissen.
Dit is dus een goede reden voor annulering door de verhuurder.
En in welke verzekering zou een CV ketel moeten zitten. Hooguit een inboedelverzekering maar die betaald niet voor een storing en/of defect van de ketel.

t.
door t.kerkhof Jun 20, 2018 om 22:24
Antwoorden / 1 Vragen

meneer stuurt een berichtje dat hij geen geld heeft om het te laten maken. in principe is er tijd zat maar geen geld... dat is toch geen geldige reden?

gerbera
door gerbera Jun 20, 2018 om 22:44
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Die storing aan de ketel is een geldige reden.
Dat meneer geen geld heeft is een andere zaak, zonder geld geen reparatie, cq vervanging van de ketel. Buiten dat een monteur staat ook niet 1,2,3 op de stoep.

panter22
door panter22 Jun 21, 2018 om 09:04
6599 Antwoorden / Vragen

Lijkt mij ook geen geldige reden. Tenzij die ketel stuk is en vervangen moet worden en dit niet meer voor het weekend kan. Maar als je genoegen neemt met alleen koud water, tegen dezelfde huurprijs, dan zou hij het huisje gewoon kunnen verhuren.
Er zal wel wat anders aan de hand zijn. Mogelijk het huisje al aan een ander verhuurd.  Kom daar maar eens achter.
Nu is het nog afwachten of je je geld terugkrijgt. Heb je een (doorlopende) annuleringsverzekering afgesloten?

tijger1
door tijger1 - Jun 20, 2018 om 22:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens de voorwaarden kan hij annuleren en u hebt recht op uw geld terug. Zal nog problemen geven als hij geen geld heeft.

Dat is het risico van een particulier huren.

En waarom is er voor u geen mogelijkheid dit weekend NIET te gaan?

Een cv ketel valt onder de opstalverzekering, maar uiteraard niet het feit dat hij gewoon kapot gaat.

tenormin
door tenormin Jun 20, 2018 om 23:34
16849 Antwoorden / 108 Vragen

De TS zal gebonden zijn aan werk e.o. andere zaken om niet te kunnen en accepteert dat koud water voor 3 dagen okay is?

Gr
door Grunn1 Jun 20, 2018 om 23:41
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nou als ik een vakantie of weekendje weg boek dan boek ik dat voor een periode dat het mij uitkomt of om een andere reden. Zomaar 1 of 2 weken later of eerder gaan omdat dat de verhuurder beter uitkomt zou ik ook niet accepteren.

tenormin
door tenormin - Jun 20, 2018 om 23:32
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Raar van de verhuurder dat hij aangeeft geen heet water te kunnen leveren en u het niet erg lijkt te vinden, niet alsnog, met korting van geen warm water, niet wil verhuren. Maar goed hij is de eigenaar en bepaald, u bent de huurder en betaalt niet, zo te lezen. Geld terug. In dit geval: blijf het vreemd vinden dat u afgewezen bent voor de verhuur terwijl u koude douches etc. wel wil accepteren.

Ge
door Genee - Jun 21, 2018 om 10:37
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Er zal wel meer aan de hand zijn.
Geen geld hebben en geen inkomsten willen van verhuur huisje?
Neem aan dat de rekening voor de cv reparatie pas na een week bij hem in de brievenbus ligt, dus geen geld om het voor het weekend te regelen lijkt me flauwekul.
U zou, als het niet te ver uit uw buurt is, eens in die periode van 22 juni tot 25 juni langs kunnen gaan bij het huisje of het echt niet verhuurd is.

ma
door maarten heest - Jun 21, 2018 om 11:04
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Tessa, ik zou het over laten gaan. De stemming zit er toch al niet meer in met dit huisje. Probeer een alternatief last minute te zoeken. Het is nog geen topdrukte dus dat moet haast wel lukken. Dan kunt u tenminste vrolijk en ontspannen genieten van uw lange weekend!

t.
door t.kerkhof Jun 21, 2018 om 20:07
Antwoorden / 1 Vragen

Helaas zit een alternatief er niet in. We zouden het weekend naar een festival gaan en door dat festival is er in de hele omgeving ook niks meer te boeken. Helaas wel 6 maal 150 euro betaald voor festival kaartjes

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 21, 2018 om 20:13
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Probeer dit weekeinde na te gasn of het huisje niet asn een ander is verhuurd.
Zo niet en dus niet verhuurd kunt u ue geld terugverwachten en als dat onverhoopt niry gebeurt: richt u tot rechtsbijstand als het huurbedrag groot genoeg is.
Op zich is de storing contractueel een ontbindingsreden.

mo
door mof - Jun 22, 2018 om 13:36
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Tsja, het is niet buiten zijn wil. De reparatie kan hij doen , ik geloof eenvoudig weg niet dat hij geen geld heeft, ergens heeft hij een potje om zaken te onderhouden.

gosman
door gosman - Jun 22, 2018 om 19:12
5 Antwoorden / Vragen

de verhuurder zal alle kosten moeten vergoeden hij anulleer niet u dus de verzekering van u is geen partij