Fa
door Fam schuller Oct 11, 2017 om 14:56
Vakantie & reizen

Center Parcs boekt, 6 dagen voor aankomst, 2x 6 persoons huis om naar 2 x 4 persoons app., voor 10 personen!

Over 5 dagen gaan we met mijn ouders en het gezin van mijn zus en met ons gezin ( in totaal 10 personen) naar Disneyland Parijs. Mijn ouders bieden ons dit aan omdat zij 50 jaar getrouwd zijn en dat op deze manier met ons willen vieren. Dit hebben zij al maanden geleden geboekt. Ons verblijf hebben we geboekt in het nieuwe park van Center Parcs in Frankrijk, 2 x een 6 persoons huis.
Gisteren kregen wij een e-mail van Center Parcs dat de 6 persoons huizen nog niet klaar zijn en dat ze daarom hebben omgeboekt naar 2 x 4 persoons appartement en dat ze een 2 persoons sofa in een huiskamer bij zullen zetten. Ze danken ons zelfs voor ons begrip.
Wij zijn hier uiteraard niet mee akkoord! Het aanbod komt niet overeen met wat we zijn overeen gekomen. De oppervlakte van de appartementen is elk 15 m2 minder en dan slapen er 2 in de huiskamer.
Hierover hebben we gebeld met Center Parcs (eerst NL, 45 minuten in de wacht, en vervolgens België, weer 45 minuten in de wacht). Zij vinden het ook heel vervelend voor ons. Zij opperen een andere datum te gaan ( wat geen optie is ivm dat wij allemaal vrij hebben moeten nemen en wij ook aan schoolvakanties gebonden zijn) of naar een ander park van Center Parcs te gaan, waardoor we veel verder van Disney Land verwijderd zijn.
We hebben zelf gekeken naar alternatieven buiten Center Parcs, maar dan zijn we op deze korte termijn ruim €1000 meer kwijt, wat ook geen optie is. Center Parcs wil ons hierin €200 in tegemoet komen.

Mijn ouders en wij zijn ten einde raad.
Wat kunnen wij nu doen?

4003 12 Rapporteer

ne
door neodutchio - Oct 11, 2017 om 15:09
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Iets dat er niet is kan natuurlijk niet verhuurd worden. Dat er een alternatief gezocht wordt was ook het minimale wat CP moest doen. Als u overdag in Disneyland bent, gaat u dus alleen maar slapen in het huisje. Of dat in een groot of klein huis is maakt dat niet zoveel uit. Wel zou er een betere vergoeding tegenover moeten staan. Het lijkt mij sterk dat er maar 100 euro prijsverschil zit tussen een 6 en 4 persoons. U zou op z'n minst het werkelijle verschil moeten terugkrijgen plus een tegemoedkoming omdat u nu gederft plezier heeft.

tijger1
door tijger1 - Oct 11, 2017 om 15:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien vragen om drie vier-persoonshuisjes voor hetzelfde geld?

tenormin
door tenormin - Oct 11, 2017 om 15:16
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Kan me voorstellen dat het een enorme domper op de komende feestvreugde is. En geldt €200,00 voor beide gehuurde huizen of per huis? Gaan is de enige optie, lijkt mij dan, vooral omdat u allen alles heeft geregeld om allemaal erbij te kunnen zijn. Ik ben bang dat er weinig anders aan te doen is, vooral door de korte termijn. Ik zou zeggen: als u het geen optie vindt om 2 bedden in de woonkamer te hebben, dan maar wat duurder (extra) uit zijn en voor €800,00 (de €200,00 afgetrokken) elders te verblijven.

Me
door Mevrouw Opdendijk - Oct 11, 2017 om 15:28
9 Antwoorden / Vragen

vraag om behalve men u aangeboden heeft ook om etensbonnen dat hebben ze bij ons namelijk ook gedaan toen wij de boeking die we gedaan en betaald hadden omzette naar een ander appartement/huisje , wij kregen 4 coupons terwaarde van 50 euro ALLEEN te besteden in /op Centerparcs.
hou uw poot stijf en heel veel plezier daar !

panter22
door panter22 - Oct 11, 2017 om 16:09
6599 Antwoorden / Vragen

Het huis is nog niet klaar en er wordt een alternatief geboden. Jullie hebben onderdak.
Het is niet wat je verwacht had, maar soms loopt het anders.
Je ouders krijgen een tegemoetkoming van €200.
Zijn de prijzen voor de 4 persoons appartementen  vergelijkbaar met de prijs voor de huizen die geboekt zijn?
En ten einde raad? Gewoon gaan en je plezier niet laten vergallen. Het zijn nieuwe appartementen, zien er mooi uit.
Prettige vakantie.

boppe1943
door boppe1943 - Oct 11, 2017 om 16:24
1129 Antwoorden / 98 Vragen

U krijgt niet meer dan die 200 euro compensatie? Of ook het prijsverschil tussen 2 6- en 2 4-persoonshuisjes? Wel een beetje karig als u alleen die 200 euro krijgt. Is dat Center Park verderop geen optie, met die 200 euro compensatie plus vergoeding taxi/vervoerskosten? En inderdaad, denk ook aan die consumptiebonnen.

sy
door sylvia_71 - Oct 11, 2017 om 16:37
288 Antwoorden / 0 Vragen

Lekker op vakantie gaan!

marita5
door marita5 - Oct 11, 2017 om 16:37
11519 Antwoorden / 15 Vragen
tenormin
door tenormin Oct 11, 2017 om 17:54
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Is weer een goede verwijzing @marita5, maar ze gaan al over 5 dagen. Natuurlijk kan de familie achteraf proberen er nog wat meer uit te slepen, maar deze bijzondere gelegenheid moet wel nu gevierd kunnen worden, toch?

marita5
door marita5 Oct 11, 2017 om 18:45
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , de keuze is aan Ts .

costnix
door costnix - Oct 11, 2017 om 20:00
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon gaan. Iedereen is na een dag Disney zo vreselijk moe, dat ze zo in slaap vallen.

ma
door marleenvanh - Oct 13, 2017 om 13:32
452 Antwoorden / 1 Vragen

2x6=12 3x4 ook. ZIJ kunnen het bestelde -en in eerste instantie wel toegezegde/bevestigde- niet leveren. 3 stuks 4 persoons huisjes EISEN voor hetzelfde geld. Denk dat u een sterke zaak heeft.

er
door erbe - Oct 13, 2017 om 13:40
1 Antwoorden / Vragen

Center Parkcs heeft het probleem veroorzaakt en moet men een voor jullie bevredigende oplossing komen. De door andere mensen voorgestelde oplossing van drie huisjes lijkt mij ook het minste wat CP kan doen. Met minder geen genoegen nemen is mijn advies.
Veel plezier toegewenst!