le
door leintje31 Jan 26, 2012 om 15:12
Vakantie & reizen

D-reizen flexpakket Amerika ten onrechte 650 euro betalen!

Hallo,
Ik heb een maand geleden een rondreis naar Amerika van OAD bij D-reizen geboekt. Ik heb hierbij ook een flex-pakket aangeschaft, waarin staat dat je je reis nog kunt omboeken als je dat wilt. Ik heb de voorwaarden 3 keer doorgelezen en kwam tot de conclusie dat er stond dat dit niet geldt voor reizen/vluchtreizen naar Amerika:

" 1. Gratis omboeken geldt voor vakanties binnen Europa, exclusief landen op het Afrikaanse en Aziatische continent (dus exclusief Egypte, maar inclusief Turkije).
2. Het aantal deelnemers en de vervoerssoort kunnen niet gratis omgeboekt worden, ook vakanties met lijndienstvluchten kunnen niet omgeboekt worden."

Ik heb het de verkoopster in de winkel dus daarom nog wel 2 keer gevraagd of het echt wel waar was dat het ook van toepassing was op mijn reis naar Amerika. Ze heeft toen nadrukkelijk 2 maal gezegd dat het wel van toepassing was en dat ik mijn reis tot 3 weken van te voren altijd nog kon omboeken naar een andere bestemming.

Ik heb vandaag besloten (vanwege geldgebrek) om mijn reis om te boeken. Ik chat nog even voor de zekerheid met een medewerkster van d-reizen die mij ineens verteld dat ik het helemaal niet kan omboeken omdat dit niet van toepassing is op mijn reis. Toen heb ik het nog een medewerkster via chat gevraagd en daarop kreeg ik hetzelfde antwoord. Ik zou dus moeten annuleren. Mijn reden is dus geen reden om kosteloos te kunnen annuleren, dus de kosten zullen 463euro gaan bedragen + de annuleringsverzekering van 130euro die ik laatst betaald heb+boekingskosten van 52euro= 645euro (!!) moet ik nu maar liefst gaan betalen om mijn reis uberhaupt te kunnen annuleren. Ik ben hier natuurlijk erg kwaad over.

Nu is mijn vraag dan ook of ik uberhaupt een voet heb om op te staan en wat ik hiermee kan doen. Heeft iemand zoiets een keer meegemaakt of kan iemand mij advies geven? Alvast bedankt!

2887 9 Rapporteer

wo
door wolkie - Jan 26, 2012 om 15:21
49 Antwoorden / 4 Vragen

Ik snap niet zo goed waarom je een flexpakket aanschaft waarin inderdaad uitdrukkelijk staat dat het omboeken niet geldt voor reizen naar Amerika en je dit zelf ook al door had en dan toch op de woorden van de verkoopster afgaat.
Dan had je aan de verkoopster moeten vragen of ze dit op papier kon zetten. Nu is het haar woord tegen die van jou en ik ben bang dat dit een hele dure les is geworden.....

naitsoezn
door naitsoezn - Jan 26, 2012 om 15:24
842 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien begrijp ik niet goed wat omboeken betekent, maar omboeken is toch iets anders dan annuleren? Volgens de voorwaarden krijg je überhaupt geen geld terug als de nieuwe reis 50 procent goedkoper is dan de oude reis....

En er staat wel duidelijk dat het voor reizen binnen Europa geldt. Volgens sommigen op dit forum gaat het lagere onderwijs flink in kwaliteit achteruit tegenwoordig, maar volgens mij wordt er nog steeds geleerd dat Amerika niet in Europa ligt. Dus tenzij je de eerdere belofte van de medewerker zwart op wit hebt staan, kun je er niet zo veel mee, vrees ik....

le
door leintje31 - Jan 26, 2012 om 15:29
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wilde de reis omboeken naar een goedkopere vakantie. Natuurlijk weet ik dat Amerika niet in Europa ligt. Ik heb gewoon VWO gedaan. De medewerkster bood mij het flexpakket aan waarmee ik mijn reis naar Amerika zou kunnen omboeken. Ik kwam er zelf niet mee. Ik heb de voorwaarden goed nagelezen en het haar 2 keer nagevraagd of het echt zo was. Ja, dat is niet zo heel slim geweest van mij, maar ik moet de verkoopster toch ook kunnen vertrouwen op haar woord. Als zij dat zo heeft gezegd moet het kloppen. Voor de volgende keer ga ik zoiets zeker op papier laten zetten! Maar toch vind ik het ongelooflijk stom van haar. Zij is ervoor opgeleid en zou beter moeten weten. Ik had mijn voorbereiding gedaan door het allemaal door te lezen en na te vragen en zei zou dit moeten weten.

le
door leintje31 - Jan 26, 2012 om 15:36
2 Antwoorden / 1 Vragen

"na te vragen en zei zou dit moeten weten" = na te vragen en zij zou dit moeten weten

empyria
door empyria - Jan 26, 2012 om 15:40
504 Antwoorden / 3 Vragen

De vakantie-verkoopster heeft je gewoon in het ootje genomen.

Afgekeken van de banken en verzekeringsmaatschappijen...:-/

d-reizenwebcare
door d-reizenwebcare - Jan 26, 2012 om 16:05
16 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Leintje31,

Het klopt inderdaad dat op reizen naar Amerika geen omboekregeling geldt. De termijn om te mogen wijzigen/omboeken is tot 10 weken voor vertrek.
Het spijt ons te horen dat er verwarring is ontstaan bij u met betrekking tot de voorwaarden van het flexpakket.
Mocht u hierover persoonlijk contact met ons willen hebben, dan kunt u ons mailen op webcare@d-reizen.nl.

Met vriendelijke groet,
D-reizen webcare
Ineke

ja
door jaapvdham - Jun 25, 2012 om 19:28
13 Antwoorden / 0 Vragen

Een jaar of 20 geleden hebben we ook een keuken gekocht. Nee, laat ik zeggen, we gingen keukens kijken. Op een zaterdagmiddag. Je voelt em al aankomen natuurlijk. We gingen mét een koopcontract de deur uit.
Dat is geen verkopen meer,...dat is door je strot duwen. Het was natuurlijk bij die bekende keukenzaak die onder ik weet niet hoeveel namen zaken doet.
Maar goed, je zet zelf je handtekening en je hebt jezelf gewoon onder druk laten zetten. Dat weten ze en dus zorgen ze voor een dichtgetimmerde situatie waar je maar moeilijk onderuit kunt komen.
Onlangs weer een keuken gekocht maar nu bij IKEA. Daar gaat het een heel stuk prettiger al is het ieders recht die spullen niet te willen. Gelukkig bestaan er ook andere goeie winkels. Goed zoeken!

edrick3
door edrick3 - Jun 25, 2012 om 21:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=jaapvdham schreef op maandag 25 jun 2012, 19:28]Een jaar of 20 geleden hebben we ook een keuken gekocht. Nee, laat ik zeggen, we gingen keukens kijken. Op een zaterdagmiddag. Je voelt em al aankomen natuurlijk. We gingen mét een koopcontract de deur uit.
Dat is geen verkopen meer,...dat is door je strot duwen. Het was natuurlijk bij die bekende keukenzaak die onder ik weet niet hoeveel namen zaken doet.
Maar goed, je zet zelf je handtekening en je hebt jezelf gewoon onder druk laten zetten. Dat weten ze en dus zorgen ze voor een dichtgetimmerde situatie waar je maar moeilijk onderuit kunt komen.
Onlangs weer een keuken gekocht maar nu bij IKEA. Daar gaat het een heel stuk prettiger al is het ieders recht die spullen niet te willen. Gelukkig bestaan er ook andere goeie winkels. Goed zoeken!

Waar slaat dit op?
Zit je niet bij de verkeerde vraag?
Topic is trouwens al weer maanden oud.

stacey
door stacey - Jun 25, 2012 om 21:23
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 25 jun 2012, 21:13]Waar slaat dit op?
Zit je niet bij de verkeerde vraag?

Foutje, kan gebeuren............
Plaatser had het al ontdekt en alsnog juist geplaats Hier