ro
door rob77 Dec 15, 2009 om 22:49
Vakantie & reizen

Derde jaar op rij overboeking door Centerparcs

Goedendag,

Ik heb een probleem met Centerparcs. Al een jaar of 8 gaan we met de hele familie elk jaar in januari een weekend naar een centerparcs. De laatste drie jaar is het steeds het geval dat we overgeboekt worden. We boeken ruim op tijd (meestal in augustus) en dit jaar hadden we een leuk 12 persoonhuisje in Port Zelande gevonden. Daar keken we naar uit tot we 15 december, precies een maand voor vertrek, een brief kregen dat het ook dit keer weer raak was. We werden weer overgeboekt. Er was alleen geen vip cottage (die we hadden geboekt), maar nog maar premium eden cottage en niet in Zelande, maar in Kempervennen. En we moesten ook nog even bijbetalen. Dit is eigenlijk de laatste drie jaar al hetzelfde. Wie kan mij met raad terzijde staan? Heb ik een kans als ik naar de geschillencommissie Recreatie ga? En wat kan ik hieraan doen? In de algemene voorwaarden vind ik er niets over terug.
Wij zijn zwaar teleurgesteld in Centerparcs dat dit nu al voor het derde jaar op rij gebeurd.....

Groeten
Rob

7030 9 Rapporteer

deexpert
door deexpert - Dec 16, 2009 om 12:29
104 Antwoorden / 2 Vragen

Heeft geinformeerd naar de reden van omboeking?

rs
door rst77 - Dec 16, 2009 om 12:42
18 Antwoorden / 1 Vragen

Drie jaar achter elkaar, dat is wel erg toevallig zeg! Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt bij Center Parcs. Overigens zijn de eden-cottages prachtig, die zijn de meerprijs echt wel waard.

Vorige maand ben ik zelf nog in CP Port Zelande geweest en ik vond dat park niet zo geweldig. De Kempervennen is een veel beter park met een veel groter centrum en groter en luxer zwembad. Wat wel helemaal top is bij Port Zelande is natuurlijk de nabije zee en het Grevelingenmeer

Maar goed, om terug te komen op de overboeking, ik zou toch wel zeker een klachtenbrief sturen. Vooral het bijtalen is geen fijne verrassing, ze zouden u minstens een gelijkwaardige of betere accomodatie kunnen aanbieden tegen dezelfde prijs.

zw
door zwaan29_1 - Dec 16, 2009 om 13:07
4 Antwoorden / 0 Vragen

Jullie zijn makkelijke klanten. Ze flikken dit al drie keer, laten jullie bijbetalen, en jullie doen er niets aan. Ik wil niet heel hard overkomen. Maar als mijn zoiets (eenmalig!) overkomt dan boek ik nooit meer bij dat bedrijf, dan zijn ze onmiddellijk een klant kwijt. En natuurlijk moet je NOOIT bijbetalen als ZIJ iets fout doen!
Ik heb een dergelijke kwestie een keer meegemaakt. De geboekte hotelkamer was niet beschikbaar en we kregen een groot appartement aan de overkant van de straat. Dat is een prima oplossing.
In jullie geval: Een ander huisje op een ander park met bijbetaling is natuurlijk waanzin!

fl
door flyingfrance - Dec 16, 2009 om 13:43
62 Antwoorden / 0 Vragen

Aangetekende brief sturen en ook telefonische melden dat zij het probleem ZONDER extra kosten binnen 1 week moeten oplossen en dat u anders op hun kosten naar ander onderkomen gaat zoeken;
Plus dat u ook nog tegemoet koming van de vorige keren wilt hebben (indien u niets heeft gehad)
En de kwaliteit van het onderkomen moet het zelfde of beter moet zijn dan wat u gereserveerd heeft zonder extra kosten.
Ik zou ook proberen een wat hoger in rang persoon te spreken aan de telefoon en niet de juffrouw die reserveringen aan het typen is.
Maar speel het hoog en hard
En vertel ze dat u alle consumenten programma's van dit voorval zal inlichten
Vooral meerdere jaren werkt bij dat soort programma's uitstekend
Veel tranen en veel boosheid helaas is dat nodig
Maar blijf op u strepen staan.
Ook gewoon zeggen dat zij een brief van uw advokaat krijgen waarin een schadeclaim in vermeld staat. Zoals opgenomen vakanties vakantie bederf enz.
En dat u ook deze schadeclaim bij de geschillencomissie neer legt
Ik hoop dat ze u in de watten gaan leggen en anders veel sterkte in de procedures die u in ieder geval wel zult winnen indien u alles aangetekend verstuurd

ro
door rob77 - Dec 16, 2009 om 14:31
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo allemaal,

Even een bericht van de partner van Rob77.
Ik heb net een telefoontje gekregen van mijn vader. Hij is gebeld door Center Parcs. Ze storten ons het volledige bedrag dat wij hebben betaald terug en bieden ons een gratis weekendje weg aan!!!
De manager customer relations die mijn vader aan de lijn had raadde ons aan toch naar de Kempervennen te gaan omdat dat een prima park is met mooie, nieuwe huisjes. Hij verzekerde ons dat we het daar zeker naar onze zin gingen hebben.
Nou ik weet niet wat jullie vinden... maar ik kan zeer tevreden zijn met deze oplossing!!! Ik denk Rob77 ook, maar ik kan hem op dit moment telefonisch niet bereiken dus heb zijn reactie nog niet mogen horen.
Ons werd overigens wel gevraagd nog even te vermelden op deze site dat we niet hadden hoeven bijbetalen. Dit staat in de voorwaarden van Center Parcs. Waarschijnlijk is er sprake geweest van een kleine miscommunicatie, wij hebben dit in elk geval verkeerd begrepen. Nu blijft het natuurlijk een feit dat het belachelijk is als je 3 jaar achtereen een brief krijgt dat je niet terecht kunt in het park van je keuze in het weekend van je keuze. Ik ben erg blij dat Center Parcs dit ook in heeft gezien en ons deze prima oplossing beidt!!!
Hopelijk was dit ook direct de laatste keer dat we een dergelijke vervelende brief in de bus hebben gekregen. Want ondanks alles gaan we graag naar Center Parcs voor een lang weekend.Zij hebben als enige een volledig concept dat ons biedt wat we zoeken tijdens een weekend weg met een groot gezin.

Vriendelijke groetjes,

Eline

gi
door gijssmit - Dec 16, 2009 om 16:00
31 Antwoorden / 10 Vragen

Beste partner van rob77.
Dit is eigenlijk wat ik van Center Parcs verwachtte.
Wij zijn zelf zo'n 15 jaar achtereen bij Center Parcs op verschillende parken in Nederland, België, Frankrijk en Engeland geweest. Calamiteiten werden altijd keurig door Center Parcs opgelost.

Veel plezier op de Kempervennen (mochten jullie daar naar toe gaan). Ook een geweldig park.

fl
door flyingfrance - Dec 16, 2009 om 18:41
62 Antwoorden / 0 Vragen

Jullie moeten zelf beoordelen of je hiermee tevreden bent
U zegt ze bieden ons een gratis weekend aan en storten het bedrag terug
Maar er wordt u toch aan geraden om naar de Kempervennen te gaan (gratis) of tegen een hoger bedrag ?
Indien u dat weekend met een groot gezin toch moet betalen bieden ze u een sigaar uit eigen doos aan.
Of te wel u betaalt meer en mag met z n tween een weekendje weg.
Ik denk dat Center Parks deze verhalen hierop de site leest want mijn eerste antwoord wat heel duidelijk was en gewoon volgens de regels maar wel staat het vingertje naar beneden (door center parcs misschien) als geen goed antwoord.
Uw bericht is mij niet helemaal duidelijk en waar u voor kiest
Als u het bedrag terug gestort krijgt maar niet op vakantie kan is naar mijn mening uw vakantie verziekt en kan je niet met een weekendje voor 2 personen af doen.
Dan zou ik zeggen, als u het daar mee eens bent tenminste
U geeft mij voor de zelfde prijs de kempervennen en een gratis weekend dan hebben ze naar mijn simpele mening aan hun verplichtingen voldaan.
dat mag ook wel eens naar 3 jaar problemen met ze.
En u ziet ook dat de manager reageerd en niet het meisje achter de reserveringen dus er is beweging ook iets wat ik in mijn eerste reactie gezegd heb

Dat center Parcs iets oplost heb ik ook mee gemaakt hoor. Maar zo hoort het toch ook Of moet ik daar voor iedereen bij Center Pacs gaan bedanken ?
Laten we wel zakelijk blijven

ba
door bagchus - Dec 21, 2009 om 11:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dat Center Parcs zo met zijn klanten omgaat is niet nieuw.
Een andere verrassing heeft hun dochter "Sunparks" mij al twee keer geleverd.
Een week voor de Kerst hebben ze niet genoeg boekingen en dan krijg je twee weken van te voren een brief dat wegens onderhoud de boeking geannuleerd wordt. Dit gebeurde mij vorig jaar en ook dit jaar.

pa
door patje72 - Feb 2, 2010 om 08:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben toch wel erg verrast dat er zoveel problemen zijn. Ik ben al zo vaak een weekendje weg center parcs geweest en nog nooit problemen gehad. Ook klachten achteraf over bijvoorbeeld de horeco worden altijd prima opgelost.

Overigs. Ga niet zomaar akkoord met "uw reis wordt geannuleerd, u krijgt uw geld terug"
Vraag altijd een vergoeding van 10% van de reissom als schadeclaim. Met de prijzen die centerparcs rekent, kan dat nog een aardig bedrag zijn.