Door het reisbureau verkeerd geboekt hotel
Ik had een reis geboekt naar een hotel in Fuerteventura. Op de reservering is het juiste hotel weergegeven. Op de definitieve bevestiging is er 1 woordje weggelaten waardoor het een heel ander hotel werd. Dat had ik niet gezien, wist ook niet dat het dan een ander hotel werd. Wij gingen op vakantie en werden door de bus naar het (door mij geboekte) hotel gebracht. Daar aangekomen zeiden ze dat ze geen reservering van mij hadden en keken op mijn reispapieren en zeiden dat het een heel ander hotel was. Daar moest ik zelf met de taxi naartoe. Dat was een hotel met minder sterren en ook niet zo chique en op een veel minder gunstige locatie (niet aan zee of aan de boulevard). Een week later kon ik op internet kijken hoe laat de bus mij weer op zou komen halen. Daar zag ik staan dat zij mij zouden ophalen bij het door mij in eerste instantie geboekte hotel, waar ik dus niet zat. Ik gebeld en doorgegeven dat wij bij een ander hotel zaten. Dat vonden zij raar, want zij hadden dat doorgekregen van het reisbureau. Dat is wel goed gekomen. Ik heb nu een klacht bij het reisbureau ingediend. Ik sta toch in mijn recht. Ik heb de mails nog.
Goed dat u de mails hebt bewaard en verder de reactie van het reisbureau afwachten, hopelijk wordt alles naar wens afgehandeld.
Ja, het reisbureau heeft kennelijk iets fout gedaan.
Even de afhandeling van je klacht afwachten.
Gebeurt dat niet naar wens kun je altijd nog naar de geschillencommissie reizen gaan.
Jammer dat u niet meteen 'aan de bel hebt getrokken' bij het reisbureau c.q. mogelijk aangegeven reisleiding. U had dan met uw, overigens geheel terechte, klacht veel sterker gestaan en had men ook vrijwel meteen 'actie'kunnen nemen.
Zo u er met het reisbureau onverhoopt niet uitkomt, als het buresau is aangesloten bij de ANVR kunt u uw klacht daar indienen (na afwikkeling door het reisbureau - voor u niet afdoende.)
Ik heb ter plaatse niet gereageerd omdat ik probeerde te zoeken in mijn e-mails, dat lukte niet. Ik zag alleen de laatste mail met daarop dus de naam van het hotel dat ik niet geboekt heb en dacht dat ik het bij het verkeerde eind had. Toen ik dus de laatste dag zag dat wij ook bij het "goede" hotel opgehaald zouden worden, moest ik toch wachten totdat ik thuis was om al mijn e-mails door te lopen. En alleen op de eerste e-mail (van april) stond dus de naam van het geboekte hotel.
Dus ik kan naar de ANVR en naar de Geschillencommissie reizen, goed om te weten. Ik wacht eerst het reisbureau af.
Altijd thuis de reisbescheiden nakijken of ze wel kloppen, je wist toch ook hoe laat je vliegtuig vertrok vanaf het vliegveld.
En wat is de uitkomst van de klacht? Misschien komt er wel een leuke reactie voor u van het reisbureau. Er zijn er die best wel hun fouten erkennen.
als u de bewijsstukken heeft, en het verschil in naam is zodanig gering dat u als leek niet had kunnen vermoeden dat er een fout is gemaakt, dan zal u wel een vergoeding kunnen claimen.
als de fout wel overduidelijk was, dan heeft u er zelf voor gekozen gebruik te maken van het hotel.
u had sowieso sterker gestaan als u in het dor u bedoelde hotel had verbleven. Maar ja, als dat vol zt gaat dat niet.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer