E-visum turkije
Heb op 18-02-20.. 3 e-visa's besteld bij e-visa. nl, en betaald, tot mijn verbazing hoorde en las ik dat Nederlanders vanaf 2 maart geen visa voor Turkije hoeven te betalen, is het niet zo dat e-visa. nl dit vantevoren konden weten of werkelijk zoals zij mij in een email berichten dat ze het ook pas vandaag 20-02-20 vernomen hebben en ik dus naar de 120 euro die betaald inderdaad kan fluiten
Als je de Telegraaf mag geloven "SCHIPHOL - Turkije schaft per 2 maart het verplichte visum voor toeristen uit Nederland, België en andere Europese Schengenlanden af. De reiswereld reageert verrast op de snelle stap van de Turken.", dan zou het best wel eens kunnen kloppen dat zij het ook niet wisten.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1011451571/turkije-schrapt-visum-nederlandse-toeristen
Kunt u een link geven naar die informatie? Ik kan nergens vinden dat mensen gratis gaan werken om u een visum te gaan geven.
En mocht het zo zijn, op het moment van aanvraag moest u gewoon betalen. Als de bananen volgende week in de aanbieding komen krijgt u die vandaag ook niet mee voor dat geld.
Mensen gaan niet gratis werken voor een visa. Je hebt als Nederlander gewoon geen visum meer nodig.
Er is dus werk verricht en dat moet dus gewoon betaald worden.
De bananenvergelijking gaat mank: aan de koop van bananen ligt immers geen wettelijke verplichting ten grondslag. Er is betaald voor werk én (het grootste deel) voor het visum zelf. Omdat volgens de toen bekende informatie dat visum, gegeven de reisdatum, verplicht was. Door de verandering is dat visum nu voor dezelfde reisdatum niet meer nodig. Ik lees hier https://www.turkijevisum.nl/veelgestelde-vragen/kan-ik-geld-terugkrijgen-voor-een-geleverd-visum/ dat de Turkse autoriteiten geen geld terug geven voor reeds betaalde, maar nu dus overbodige, visa. Dat is wat dubieus natuurlijk. Maar niks aan te doen. Pech.
Rechtstreeks bij de Turkse overheid had je diezelfde visa overigens voor 35 dollar per stuk kunnen krijgen, in plaats van voor 40 euro via een overbodige 'middleman'.
Of het verplicht is of niet maakt niet uit. Een prijs die vandaag betaald wordt wil niet zeggen dat die prijs op een later moment ook geldt. Die visum is aangeschaft, dus zijn daar kosten aan verbonden.
Poeh! U heeft via een naar ik zie bemiddelingsbureau visums / visa besteld en betaald. Vandaag heeft men in Turkije besloten dat er geen visum meer nodig is en heeft u m.i. alle reden om nu hetgeen u heeft betaald terug te ontvangen maar ik vrees (met grote vreze) dat dat een zeer lastige kwestie zal zijn, vooarl als de visa al aan u zijn geleverd want dan is er sprake geweest van dientverlening. Op basis van deze info zou u ook al goedkoper uit zijn geweest te weten 3 x € 20,00 bij de ANWB, zie https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbereiding/visum-aanvragen/turkije
Ik vrees dat u inderdaad al of niet met een Turkse fluit naar kunt fluiten.
Als er eergisteren aanvraag is gedaan en de factuur is opgemaakt, welke reden valt er dan te verzinnen om recht te hebben om dit geld terug te krijgen? Op het moment van aanvraag waren dat de prijzen en de regelgeving.
@NEODUTCHIO: als ik zoek zie ik dat er hoe dan ook al veel goedkopere mogelijkheden waren. Dat roept hoe dan ook al vragen op in de context van prijzen en regelgeving. De prijs was dus de prijs van / bij dat specifieke bureau. Dit bemiddelingsbureau is duidelijk niet de goedkoopte aangezien ik veel goedkopere bemiddelaars zie waaronder de ANWB. Daarbij geef ik aan: er is een dienst verleend en in dan nu iets andere woorden: geen recht op geld terug. Proberen om het terug te krijgen kan en mag natuurlijk altijd omdat dit onze mening is.
@heremietkreeft: stop toch eens met dat verdraaien van zaken. Wat bedrijf X vraagt staat compleet los van wat bedrijf Y vraagt. Geen enekele juridische reden om daardoor onder een betaling uit te komen. Die hobbyadviezen van jou zetten mensen alleen maar op het verkeerde been.
@JORISW, lees de gegeven reactie nu eens goed en begin met lezen van de voorwaarden van deze site. Het is en blijft mijn mening en dat u er kennelijk anders over denkt is uw zaak!
Hoe haalt u het in uw hoofd om mij te betichten van hobbyadviezen! Waar haalt u de onzin vandaan dat ik zou adviseren om onder een betaling uit te komen. Waar haalt u 'de verdraaiing vandaan? Met 'Onze mening' gaf ik niet meer en minder aan dat het zinloos is om het te proberen. Het is en blijft echter een absoluut feit dat het aan een ieder vrij staat om het toch te proberen! Kijk ook eens naar het strafrechtelijk aspect inzake schriftelijke laster/smaad op een openbaar forum (als u toch aan het lezen gaat hetgeen ik ernstig betwijfelt gelet op uw reactie nu). En ps. helaas voor u ben ik geen hobbyist en heb een zeer gedegen opleiding genoten aangaande zaken m.b.t. wetgeving en ook heel veel ervaring m.b.t. adviseren en zelfs deels zelf voeren van procedures. Ik ben geen rechter en het is in ons rechtssysteem altijd een rechter die bepaalt. En lees dan toch eerst even ook deze laatste zin in mijn reactie: Ik vrees dat u inderdaad al of niet met een Turkse fluit naar kunt fluiten.
U bedoeld : kayıt .
Opmerking over ANWB klopt niet.
De prijs voor een visum is al geruime tijd geleden verhoogd van 20 dollar naar 35 dollar.
ANWB heeft nog de oude prijs op haar site staan.
-
@JONKOEN Ok. Scherp gezien. Het bleef dan toch hoe dan ook voordeliger dan dat Ts er voor betaalde.
Heremietkreeft zit er weer naast, en kan niet tegen kritiek (what's new?). Hameren op de gedegen opleiding (in de psychologie weliswaar, toch?), maakt dat niet beter. Integendeel. Te veel onjuistheden.
Ze moeten het haast wel geweten hebben. Wilde ze maandag meteen bijboeken bij het reisbureau en hij zeiden mij dat ik beter nog even kon wachten omdat visum misschien afgeschaft gaat worden voor sommige landen. Welke landen wisten ze echter nog niet. Visum kopen kan tot kort voor de reis en zelfs nog op lokatie dus wachten geduldig af. Ze hebben gewoon nog even geld willen verdienen aan mensen die van niks weten en ze deden opzich niks fout. Op moment van koop waren de regels nu eenmaal wel visum nodig
U heeft dan wel veel betaald voor en met die bemiddeling. Zij hebben dat werk verricht en dus moest u dat betalen wat tot 2 maart geldt. U had ook kunnen shoppen:
https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbereiding/visum-aanvragen/turkije
Wanneer u ook werkelijk de e-visa's krijgt zult u geen geld terug krijgen.
In het geval u geen e-visa's krijgt, zou het bedrijf, u het bedrag wat zij anders voor de e-visa's aan Turkije betalen terug moeten krijgen.
Hallo @Fredjelai,
Kassa heeft hier gisteren een nieuwsbericht over geschreven, dat hier te vinden is: https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/toeristenvisum-turkije-verleden-tijd-vanaf-2-maart
Met vriendelijke groeten,
Carmen
Internetredactie Kassa
Och jeee, dat is heel vervelend en jammer.
Tip - koffers en stoelen boek ik altijd 1 week van tevoren en dat deden we ook altijd met de visa.(last minute)
Succes.
De link van @Redacteur ,
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/toeristenvisum-turkije-verleden-tijd-vanaf-2-maart
Tja ik dacht dat iedereen inmiddels wist dat Turkeije geen erg betrouwbaar land is. Mensen worden zonder reden opgepakt en Erdogan doet wat hij wil. Maar het is natuurlijk erg goedkoop en dan zetten we principes makkelijk over boord.l
Gewoonkijken, hele fijne mensen vind je daar in Turkije. Prachtig land ook. Goed toeven. U houdt er mogelijke bepaalde 'principes' op na, maar of ik een land wil bezoeken laat ik niet afhangen van de vraag of de regeringsleider een toffe peer is of dat het een voorbeeldige rechtsstaat betreft. Dan kun je nergens meer naar toe.
Oei kunt U het wel uithouden in Nederland??
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek
Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer
Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?
Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer