Wi
door Willem1950 Jul 14, 2023 om 20:19
Vakantie & reizen

Een dagje uit

EEn zeer nare en grievende ervaring met een klanteservice.

Wij mijn vrouw en ik zijn 70+ers, en wij krijgen een weekend lang mijn kleindochter te logeren.

Dus gaan wij wat leuke dingen met haar doen.

Via wat Rentepunten van de ING bank kopen wij met korting 3 kaartjes voor Avifauna voor €. 42,00.

Echter wij gaan op 17 juli en per ongeluk heeft mijn vrouw 18 juli ingetoetst, dus krijgen we 3 kaarten voor 18 juli.

Mijn vrouw ontdekt dat en gaat bellen met Avifauna, een dame legt haar vriendelijk uit dat de kaartjes via de ING lopen via QUP en daarom kan ze ons niet helpen al zou ze dat wel willen.

Goed mijn vrouw gaat verder bellen en komt  uiteindelijk bij die QUP terecht en legt uit wat er gebeurt is.

Het antwoord is dat in de voorwaarden staat ( die zie je pas als de kaartjes uitgeprint zij eerder niet ) dat ze niets wijzigen in de reservering, daar doen ze niets aan.
Vervolgens zegt de persoon dat mijn vrouw niet zo stom had moeten zijn om een dag te vroeg te reserveren en dat dat heel dom was van haar.

Met jijen en jouwen, ze is 70 weet u nog.

Als wij zeggen dat we deze onbeschofte en onbehouwen houding gaan melden bij u, dan word ons veel plezier daarmee gewenst.

Om mijn kleindochter toch haar leuke dag te geven zijn we nu dus €. 84,00 kwijt en een asociale onbeschofte grote mond rijker.

Is dit de nieuwe vorm van klantenservice van QUP aan de mensen.

3142 16 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Jul 14, 2023 om 20:30
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Ik neem aan dat u voordat de bestelling definitief wordt, u minstens 1 x een controle scherm te zien krijgt voordat u gaat betalen. Dat geldt voor iedereen van 18 plus tot 100 min.

Er wordt vaker gebruik gemaakt van externe bureaus voor tickets, vooral als (in de geval de ing) niet de verkoper van de kaartjes is.

Anderzijds wordt er zeer vaak niet meer aan de u norm voldaan, ervaar ik als aow er ook. Maar dat zal de tand des tijds wel zijn. Volgende keer goed opletten of alles 100% goed ingevuld is  zeker met bankieren.

Bo
door Bobot - Jul 14, 2023 om 21:09
28 Antwoorden / 2 Vragen

U bent afhankelijk van coulance, ik vermoed dat u zich daartoe beter kunt melden bij Avifauna. Als u aan hen de situatie uitlegt wil men u allicht op 17 juli ook wel binnenlaten met de gekochte kaartjes.

me
door mein33 Jul 14, 2023 om 22:16
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Dat heeft de echtgenote van Ts. als eerste gedaan, lees ik in het topic. ;-))

ju
door juliomariner - Jul 14, 2023 om 21:10
1328 Antwoorden / 2 Vragen

[edit - redactie, houd het inhoudelijk s.v.p.]

ne
door neodutchio - Jul 14, 2023 om 21:13
5155 Antwoorden / 12 Vragen

Wie bedoeld u met "u" als u het ergens wilt melden? Niemand kan iets met deze melding. Uw vrouw heeft zelf de fout gemaakt en er is geen recht te verzinnen die ingezet kan worden om die fout recht te zetten. Ook mensen van 70 hebben een eigen verantwoordelijkheid.

Jijen en Jouwen word op meer plekken gedaan. Avifauna is geen stijve organisatie met mensen in pak, u zal je daar niet snel tegenkomen.

Accepteer de fout en ga een gezellig dagje weg met de kleindochter.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 14, 2023 om 21:44
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Willem,

Het is helaas de maatschappij van tegenwoordig: alles moet snel en online.

Lees maar eens mijn topic over pasfoto's.......

ju
door juliomariner Jul 14, 2023 om 21:51
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Geen reclame maken voor eigen topics

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 14, 2023 om 22:57
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Juliomariner,

Ik praat liever met u in het Duits.....;<))

Und warum nicht herr Juliomariner?

Thijs12
door Thijs12 Jul 15, 2023 om 00:44
541 Antwoorden / Vragen

Nederlands is op dit forum de voertaal. Andere talen spreek je thuis.

JMA2
door JMA2 Jul 15, 2023 om 01:21
117 Antwoorden / 2 Vragen

Grappig beste GA. U schrijft hierboven dat alles naar snel en online moet gebeuren. Maar in uw eigen topic pleit juist voor digitalisering en niet meer naar een lokale fotograaf gaan.
U spreekt zichzelf hiermee wel tegen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 15, 2023 om 02:38
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte JMA2,

Mijn topic ging over dat pasfoto's veel te duur zijn.

Een beetje appels met peren vergelijken vind ik....;<))

ne
door neodutchio Jul 15, 2023 om 22:15
5155 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom moet alles snel gebeuren? Online bestellen kan op je eigen tempo. En na het rustig invullen van een formulier krijg je een overzicht te zien met al je zelf ingegeven gegevens. Deze controleer je waarna je op akkoord klikt. Mag je rustig een paar uur over doen hoor.

Enne GA, uw topic ging niet over dat pasfoto's veel te duur zijn, het ging er over dat u ze te duur vind maar niet kan/wil uitrekenen wat dan een redelijke prijs is.

hereistom
door hereistom - Jul 14, 2023 om 22:38
736 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp uw verhaal helemaal. Maar de maatschappij is helaas veranderd, dat ziet u ook wel aan enkele van de reacties hier.
Respect zit er niet meer bij en zeker niet voor ouderen, die zijn voor de huidige jongere maatschappij ook alleen maar lastig en moeten niet zeuren.
Het draait tegenwoordig alleen nog om geld en ikke ikke helaas.

ju
door juliomariner Jul 15, 2023 om 07:22
1328 Antwoorden / 2 Vragen

en alweer leeftijd als excuus. Moeten ouderen zielig gevonden worden of zo?

hereistom
door hereistom Jul 15, 2023 om 11:42
736 Antwoorden / 1 Vragen

Nee ouderen hoeven niet zielig te worden gevonden, maar als je zelf straks oud bent dan zul je het wel snappen als je niet meer mee kunt komen in deze maatschappij.

ne
door neodutchio Jul 15, 2023 om 22:17
5155 Antwoorden / 12 Vragen

Er moet dus een leeftijdsgrens komen voor het online bestellen? Boven een bepaalde leeftijd meer rechten omdat ze fouten kunnen maken? TS geeft zelf een datum in, ziet zelf de datum in het overzicht voorbij komen en geeft daar zelf akkoord op. Dan mag je 70+ zijn, maar dit gebeurd ook bij 25 minners. Gewoon een domme fout die vaker voorkomt. Moet je dan ouderen gaan beschermen hiervoor?
Dit heeft niets met niet kunnen meekomen in deze maatschappij te maken.

sira
door sira - Jul 14, 2023 om 22:42
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Heeft u uw vrouw al hierover aangesproken, per slot van rekening heeft zíj de fout gemaakt en niet Avifauna, ING of QUP.

Ik kom uit een familie die allen ver in de 90 werden, zowel van vaders als moeders kant, dus voor mij is 70 nog niet oud. Ik ken zelfs mensen van 70 die nog werken. Maar ieder mens is zo oud als hij/zij zich voelt.

marita5
door marita5 Jul 14, 2023 om 23:03
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Spijtig dat de vrouw van Ts een fout maakt , dit is al de 2de keer dat er iets mis gaat met een uitje voor de kleindochter . Vorige keer was het problemen met Euromast , niet aangemeld ( reserveren ) om te eten .

sira
door sira Jul 14, 2023 om 23:12
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Goed van jou die opmerkzaamheid. Vaak let ik daar niet op.
Volgende keer maar aan de buurvrouw vragen om te boeken.

atlas1302
door atlas1302 Jul 15, 2023 om 00:33
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ja scherp, ik herriner me het wel nu je het zegt. Maar de maatschappij is wel aan het veranderen  qua beleefdheid en normen toch? Tenminste dat valt mij op, alleen al als ik in een volle bus stap...niemand vraagt? wilt u misschien zitten meneer.

sira
door sira Jul 15, 2023 om 08:49
2347 Antwoorden / 24 Vragen

@Atlas1302
Ja de maatschappij is aan het veranderen, persoonlijk vind ik dat voornamelijk de jeugd (uitzonderingen nagelaten) aan het veranderen zijn. Dat ligt ook aan de ouders, als die de kinderen geen normen en waarden bijbrengen, tja wat verwacht je dan. Wij hadden in onze jeugd nog respect voor o.a. de onderwijzer en leraar en die sprak je aan met u, meester of meneer en geen jij of Jan, Piet of Kees. Ik spreek ouderen (die misschien mijn leeftijd hebben) ook aan met u en dat komt omdat ik mij nog jong voel en vaak jonger wordt geschat.
Wat betreft je ervaring in de bus, daar geldt hetzelfde voor als wat ik hierboven schreef. Het zijn vaak de ouderen die opstaan voor elkaar en als een jongere voor je opstaat (want die zijn er ook) valt dat direct op.

Iv
door Ivo W - Jul 15, 2023 om 00:11
729 Antwoorden / Vragen

Uw leeftijd is voor deze kwestie niet relevant.

Uw vrouw heeft tickets besteld voor een bepaalde datum. Zoals in de algemene voorwaarden van Qup vermeld staat, zijn de tickets gevonden aan een dag. En dan is het dus simpelweg zaak voor degene die de boeking maakt om de juiste gewenste datum te selecteren. Iets wat vrij gebruikelijk is bij allerlei soorten tickets en ook absoluut geen onredelijke voorwaarde is. U krijgt korting, in ruil voor beperking van service. De normaalste zaak van de wereld.

En algemene voorwaarden zijn gewoon voor het boeken te raadplegen. Ik was niet eens voornemens om te boeken maar kon ze zojuist gemakkelijk inzien en lezen, de voorwaarden zijn ook totaal niet verborgen maar duidelijk onderaan de pagina te vinden.

atlas1302
door atlas1302 - Jul 15, 2023 om 00:26
341 Antwoorden / 13 Vragen

Nee, dit is de norm van tegenwoordig.

sira
door sira Jul 15, 2023 om 08:56
2347 Antwoorden / 24 Vragen

We lezen uitsluitend de reactie van QUP, maar hoe was de reactie van de vraagstelster? Ik heb in mijn werkend leven ook wel mensen aan de telefoon gehad die ronduit onbeschoft waren, terwijl ik gewoon een medewerker van een bedrijf was, niet meer en niet minder, maar ik had 1 regel, ik liet mij niet onbeschoft behandelen, want dan gaf ik ze de wind van voren of ik verbrak het gesprek. C'est le ton qui fait la musique.

ro
door ronny530 - Jul 15, 2023 om 10:03
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Ik begrijp uw grieven voor wat betreft het taal gebruik wel maar dat is niet echt relevant voor de foute boeking die gedaan is.
Feit is en blijft dat bij het het boeken de juiste datum nogemaals gecontroleerd dient te worden en als die juist is verschijnt in het bestelscherm een verwijzing naar de algemene voorwaarden en pas na die gelezen te hebben wat 99 van de 100 keer niet gedaan wordt met de boekingvoorwaarden akkoord te gaan. Wat uw vrouw overkomen is, is niet leeftijdgebonden het komt in alle keeftijdsklassen voor mede door het niet goed opletten bij het boeken wat in dit geval een verkeerde datum inhield na het boeken niet meer veranderd kan worden.
In mijn optiek kunt u er wel mee leven dat een verkeerde datum niet achteraf gewijzigd kan worden maar de manier waarop uw vrouw aangesproken werd steekt u nog het meest want met het gejij en gejouw in een telefoongesprek aangesproken worden toonde van weinig respect voor de ouderen onder ons.
Het is echter wel zo dat iemand van de helpdesk niet kan weten met wie ze een gesprek voeren en dus een informele spreektaal gebruiken en als iemand wenst met u aangesproken te worden dat zelf dient aan te geven.
Edoch gedane zaken nemen geen keer maar de 17e juli 2023 is een maandag en valt dus niet in het weekend. Kan het niet zo zijn dat dit voorval vorig jaar heeft plaats gevonden want in 2022 viel de 17e juli op een zondag.

Ja
door JannyBoe - Jul 15, 2023 om 10:40
519 Antwoorden / Vragen

Dat is heel erg vervelend maar het staat zowel bij de ING als QUP in de algemene voorwaarden die te lezen zijn alvorens te boeken. Wel jammer dat daar blijkbaar niet een mouw aan te passen valt.

Uitspraken als dat uw vrouw 'niet zo stom had moeten zijn' en dat dat 'heel dom van haar was' kan ik niet geloven.

Ik denk dat u zich dat temidden van de emoties achteraf verkeerd herinnert ;)

in
door inno1 - Jul 15, 2023 om 11:58
119 Antwoorden / Vragen

Ik snap uw verhaal. Ook al ben ik zelf 70+ en zal ik mijn leeftijd nooit gebruiken om mijn gelijk te krijgen.
Oh ja, ik weet ook dat de maatschappij razendsnel verandert.
Maar ik begrijp niet waarom u uw grieven over een zelf door u gemaakte fout hier neerzet én waarom u afsluit met de hoge kosten voor een dagje met uw kleindochter.

Lang geleden heb ik geleerd dat ergernis en irritaties alleen mezelf ongelukkig maken. Simpelweg omdat niemand anders in de hele wereld weet dat ik me erger.
Ook heb ik mezelf aangeleerd om elke handeling, mail, formulier of datum toch minstens een aantal keren te checken voordat ik ze definitief maak. En geloof het of niet: Ik lees ook alle voorwaarden en kleine letters van tevoren door.

Tot slot: En dat hoefde ik niet eens te leren: Er is geen enkele prijs te hangen aan elke gelegenheid om met mijn kleindochter op stap te gaan.

rj
door rjw Jul 16, 2023 om 10:10
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Toen u jong was veranderde de maatschappij bijna oneindig veel meer dan nu. Het verschil tussen de jaren 50 en 60/70 was gigantisch vergeleken met de fase waar we nu inzetten. U ervaart het alleen anders omdat je veranderingen makkelijker aan kan als je jonger bent.

Ja
door JannyBoe Jul 17, 2023 om 09:10
519 Antwoorden / Vragen

Er is geen snelheidsmeter voor veranderingen in de maatschappij. Maar in deze en recente tijden volgen de ontwikkelingen zich razendsnel op.
De technologische ontwikkelingen als personal computer en de mobile telefoon alleen al hebben de wereld totaal veranderd. De digitalisering van onze maatschappij. Technologische ontwikkelingen op het gebied van energie (windmolens, zonnepanelen, waterstof). Het uitsterven van soorten dieren gaat in rap tempo. De Poolkappen smelten sneller dan ooit. Opkomst en ondergang van terroristische groeperingen. Golven van aanslagen waaronder die in de USA. Oorlogen in en buiten Europa. Een jarenlange pandemie. Enzovoort, enzovoort.

r.kemperman
door r.kemperman - Jul 16, 2023 om 08:30
423 Antwoorden / 4 Vragen

U bent geen 84 euro kwijt. Het heeft u 42 euro extra gekost.

Uiteindelijk moest u sowieso 42 euro betalen
Ik hoop dat u toch een leuke dag had

ro
door ronny530 - Jul 16, 2023 om 09:13
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Vraagsteller kan nog geen leuke dag met de kleindochter hebben gehad omdat het bezoek voor de 17e gepland is en het nu zondagochtend 16 juli is.
Gezien de kleur en de opmaak van de tekst lijkt de tekst van uit een ander klachten forum gekopieerd te zijn en gezien de aangehaalde data uit 2022 te stammen want toen viel de 17e wel op een zondag.

chris74
door chris74 - Jul 16, 2023 om 11:59
564 Antwoorden / 44 Vragen

Er klopt iets niet aan de informatie die ts'er geeft. 3 kaartjes voor 42 inclusief de koring.

Ik neem aan dat ze online gekocht zijn ivm de ing voucher. Met de voucher krijg je 6 euro korting.
Online kaartje kost per persoon 18,50 euro. Dat x3 dan kom je op 55,50 euro - 6 euro voucher korting dan kom je op 49,50.

En geen 42 euro zoals ts aangeeft.

Weet niet hoe ts'er op dat bedrag komt.

Ts'er heeft geen geluk met het logeren van zijn kleindochter aangezien er vorig jaar oktober ook een topic staat met een klacht over de euromast.