ju
door juut Oct 5, 2007 om 12:30
Vakantie & reizen

Elektrakosten

Wij hebben afgelopen zomer, met onze toercaravaan, een seizoensplaats (juni t/m september) op een grote camping gehad. Vorige week hebben we de caravaan weer opgehaald. Bij het verlaten van de camping de sleutel ingeleverd en nog gevraagd of we elektrakosten moesten betalen. Dit hoefde niet want we hadden een kort seizoen gehad. Gisteren een telefoontje gehad dat we alsnog een bedrag van 91 Euro moeten betalen voor elektrakosten. Voor de duidelijkheid: wij hebben  2 1/2 week in Juni en 4 weekenden daar gebivakkeerd. Ik heb gezegd dat ik het daar niet mee eens bent maar we moeten toch betalen. Nu gaat het me niet om de betaling maar om het feit dat we daar maar heel weinig zijn geweest en dat ik nog expliciet heb gevraagd of we moestene betalen voor elektra. Weet iemand hier een antwoord?

506 5 Rapporteer

elenay
door elenay - Oct 5, 2007 om 12:55
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Tja juut, zo langzamerhand kun je gewoon geen mondelinge afspraken meer maken. Maar kijk eens wat er in de voorwaarden staat. Ze zullen wel uitgegaan zijn van de tijd dat je daar hebt doorgebracht. Daar staan over het algemeen bepaalde bedragen tegenover die terug te vinden zijn in hun voorwaarden. En verder lijkt me het uiteraard logisch als je gebruik maakt van electra dat je ervoor betaald. Maar of het bedrag klopt, kun alleen jij zien. Ik weet uit ervaring dat daar vaak standaard bedragen voor worden gerekend, althans van wat ik heb gezien. Dus kijk eens in de voorwaarden, hartelijke groet, Elena

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 5, 2007 om 13:34
16894 Antwoorden / 202 Vragen

Een praktisch antwoord: Gaat u volgend jaar weer naar de camping: vraag dan een nota. Het is niet ongebruikelijk dat de kwh uren aan de hoge kant worden berekend en weet u overigens ook zeker dat u tijdens het staan daar helemaal geen electra heeft gebruikt zoals bijv voor koelkast, TV versterker, omvormer etc. M.a.w. als u de electra aangesloten heeft gelaten zal er toch wel het een en ander verbruikt zijn.

U kunt er echter ook voor kiezen om te stellen dat u bij vertrek duidelijk naar een rekening heeft gevraagd en het antwoord daarop was dat die er niet zou zijn. Kijk ook nog even naar de voorwaarden, ik neem aan dat voor een seizoenplaats de electra niet inclusief was.

jo
door johandewit - Oct 5, 2007 om 13:48
7 Antwoorden / 0 Vragen

Eersy even een specificatie van de rekening opvragen.

johanpc
door johanpc - Oct 5, 2007 om 14:04
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb jaren op een camping in vijlen-limburg een jaarstandplaats gehad en weet dat zij bij de niet jaarplaatsen  voor de elektra aansluiting  1 euro per dag rekenden.

poltol
door poltol - Oct 5, 2007 om 14:17
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Het is toch eenvoudig na te gaan of de staanplaats incl. of excl. elektra was? Als het excl. was dan zal er of een vast bedrag per dag of via een meter afgerekend worden. Lijkt mij duidelijk. Als het excl. was dan kunt u een rekenig verwachten. Mogelijk dat men de meterstand pas opneemt als u daadwerkelijk weg bent gegaan. Afijn, even nazien hoe het ook weer was toen u er ging staan. Incl. of excl?

succes, Poltol