Eurowngs voucher ook inwissellen tegen geld. I.v.m. coronacrisis vlucht geanulee
Zou 15-4 2020 vanaf dusseldorf naar miami vliegen. Maar vlucht is gecanceld.
Voucher gekregen voor later tijdstip, maar zou toch graag geld terug willen hebben.
Is dit mogelijk.
M.v.g.
Jean Moenen
Het staat u vrij om het te proberen maar ik adviseer u om het niet te doen. Als u zou gaan vorderen zal men zich beroepen op overmacht / overheidsmaatregelen / sluiten landsgrenzen. Een rechter zal dat, zo het tot een procedre zou komen naar mijn mening zwaar laten meewegen en daarmee is succes voor u dus vrijwel zeker weten niet verzekerde enn kost het alleen maar meer. Men biedt een alternatief middels een voucher opdat u de reis toch later kunt maken.
U bent helaas niet de erste en enige die deze vraag aan ons stelt. Aal u naast de reacties die nu komen nog meer wilt weten, kijk dan even bij 'zoek een vraag' en geef als zoeknaam bijv.corona of voucher in. U ziet dan heel veel soortgelijke vragen en ook de reacties.
Een belangrijk argumenmt is hier dat indien idereen die nu niet kan reizen het geld terugvraagt het risico van faillissement wel heel erg groot wordt voor de diverse bedrijven zoals hier een luchtvaartmaatschappij.
Bedankt voor de informatie..
Hallo mijn naam is boeba ,
Ik krijg een voucher aangeboden voor mijn geannuleerde vlucht. Moet ik die accepteren?
Gaat uw vlucht niet meer, bijvoorbeeld door een inreisverbod? Dan hebt u wettelijk gezien recht op uw geld terug. Maar uw luchtvaartmaatschappij kan u in plaats daarvan een voucher aanbieden. U hoeft de voucher niet te accepteren, maar het kan wel een mooie oplossing zijn. Bijvoorbeeld als u toch van plan bent om later alsnog een vlucht te nemen.
Komt u er niet uit met de luchtvaartmaatschappij? Dan moet u naar de rechter om betaling af te dwingen. U kunt ook een klacht melden bij de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Dat is de toezichthouder op de passagiersrechten.
Voor verdere informatie , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus
Bedankt voor de informatie..
Graag gedaan .
Of dat mogelijk is weet ik niet. Daarvoor moet u bij die vliegclub zijn en/of de reisorganisatie.
????????????
Er wordt op dit moment hard gewerkt door de overheid om hier duidelijkheid over te krijgen. Direct terug betalen gaat niet gebeuren, er wordt aan gewerkt om te verplichten om de voucher na 6 of 12 maanden te laten terug betalen. Zo krijgen bedrijven de kans om weer wat geld binnen te krijgen.
@mijn naam is boeba ,
Lees ook deze informatie ,
https://www.eurowings.com/nl/informeren/actuele-informatie-ondersteuning/informatie-coronavirus.html
Moet u aan Eurowings vragen. Heeft te maken met de voorwaarden waaronder u het ticket heeft gekocht. Eurowings is een een prijsvechter, ik verwacht dat u flink zult moeten touwtrekken.
Het is allemaal wel sympathiek om vouchers te accepteren maar wie betaald mijn geld terug als de betreffende maatschappij alsnog failliet gaat?
De reden waarom de luchtvaartmaatschappijen die vouchers, met toestemming van bevoegde instanties, is om te voorkomen dat deze maatschappijen omvallen als iedereen zijn geld terug gaat vragen. Lijkt mij dat we dat niet moeten willen.
Advies vanuit ACM en ministerie van Fianciën is om de voucher te accepteren als het voor jou financieel mogelijk om dit geld zolang te 'parkeren'om op een latere datum te vliegen. Is dit niet mogelijk kun je je geld terug vragen.
Van de site consuwijzer
https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer