Frauduleus handelen Viagogo
Twee tickets gekocht voor wedstrijd bij Borussia Dortmund – Hertha BSC - 26 augustus 2017
Hoe kan ik reclameren bij Viagogo?
Een klein onderzoekje wijst het volgende uit:
Betreffende tickets zijn verkocht door Martin Wort uit Dortmund (aan mij) en door Lena Kurtz uit Gevelsberg (aan een mevrouw uit New York). Het betreft exact dezelfde tickets voor dezelfde plaatsen. Ik stond met mijn zakenrelatie voor een dichte deur. Bij de clearingstelle van Borussia was men zeer duidelijk. Viagogo heeft jullie opgelicht, wij willen niets met Viagogo te maken hebben en u kunt het stadion met deze kaarten onbedingt niet in! Vervolgens getracht telefonisch contact op te nemen met het door Viagogo verstrekte nummer, echter geen contact, ik kon kinspreken.
27 augustus heb ik geprobeerd met Viagogo te corresponderen, maar inzake problemen die zich hebben voorgedaan bij een event, krijg ik de melding; Sorry! Of er zijn geen aankopen op dit account, of de pagina is verlopen. Het email service adres - 'customerservice@viagogo.com' - is niet meer actief..
Kortom lijkt er geen enkele mogelijkheid te zijn om te corresponderen over compensatie (van 196 Euro), terwijl er in de voorwaarden van Viagogo is opgenomen dat er in dergelijke gevallen gereclameerd kan worden.
Alleen op Klacht.nl zijn al 458 klachten binnengekomen: ben bang dat u er geen cent van terugziet. Dit is een zogenaamd 'Marktplaats' verkooppunt, nou ja: meer een nep-kaarten verkoop bureau.
https://www.klacht.nl/viagogo
Dit gezien? (maar ik vrees het ergste voor je):
Je kunt contact met ons opnemen over je verkoop of bestelling op ieder moment voordat het event plaatvindt en tot 3 maanden na de datum van het event.
Als je nog niet bent ingelogd, log dan in op je account en klik op 'Klantenservice' en neem de volgende stappen:
- Kies 'Mijn Aankopen' of 'Mijn Verkopen'
- Klik op de bestelling waar je ons over wilt spreken
- Selecteer de vraag die je ons wilt stellen
- We zullen gelijk je bestelling bekijken en je een gepast antwoord sturen
- Voor rechtstreekse vragen aan een van onze adviseurs,
- klik je ‘Nee’ na ‘Heeft dit je vraag beantwoordt?' en bevestig de aanvraag
Je tickets nog niet verkocht/gekocht? bekijk onze FAQs
Problemen met je account? Help met inloggen
Nog steeds problemen om contact met ons op te nemen?Laat ons weten waarom!
Bij een oplichter is het altijd lastig te reclameren, hoe mooi ze dit ook op hun site aankondigen.
Neem uw verlies, niets aan te doen ben ik bang.
In het vervolg een klein onderzoekje doen voor aankoop van tickets enz.
Een klein onderzoekje wijst het volgende uit:
Reclameren heeft geen enkele zin. Verspilling van tijd en energie.
Hoe kan ik reclameren bij Viagogo?
Hallo Michiel Hameete ,
Lees hier waar u veilig tickets kunt kopen ( lees benedenaan waar niet te kopen ) , Viagogo is een doorverkoop site , klik op de rode regel .
http://www.weetwaarjekoopt.nl/veiligticketskopen/
Dan ga je met een zakenrelatie naar een wedstrijd en koop je je tickets voor die wedstrijd via een soort doorverkoopmarktplaats... tsja.
Je kan n.m.m. beter energie stoppen in het opkrikken van je imago. Als ik die zakenrelatie was (toekomstige klant? investeerder?), zou dit voor mij reden genoeg zijn om af te haken.
Wie koopt er dan ook via Viagogo? Voortaan eerst uitzoeken en dan pas kopen.
Uitzoeken kan via de KNVB of de voetbalbond van de landen waarvan de teams spelen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Opzoek naar betrouwbare huurwoning website DH
Ik ben op zoek naar een huurwoning in Den Haag, nu heb ik er een aantal gevonden die interessant zouden kunnen zijn, echter allemaal op websites waar je een betaald account dient aan te maken alvorens je kunt reageren op een woning of een bezichtiging kunt plannen.
Zitten hier ook betrouwbare websites tussen en zo ja welke zijn dit?
Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer