in
door ingedeb May 20, 2020 om 09:34
Vakantie & reizen

Geannuleerde vlucht via reis organisatie

Mijn dochter en vriend hebben via Vliegwinkel een ticket geboekt naar Bali. Toen duidelijk werd dat de vluchten niet meer door zouden gaan hebben ze tevergeefs contact gezocht met vliegwinkel om de reis te annuleren zonder respons. Ze ontvingen een standaard mail dat ivm drukte ze de meest belangrijke zaken zouden oppakken. Ondertussen naderde 12 maart toen heeft mijn dochter Emirates proberen te bereiken telefonisch geen reactie maar wel via de mail deze hebben de reis geannuleerd om zodoende No show te voorkomen. Vliegwinkel heeft tot de dag van vandaag alleen maar standaard mails gestuurd dat ze afhankelijk zijn van de airline en het maanden kan duren alvorens ze het geld van de luchtvaart terugkrijgen en dan moeten kijken wat mijn dochter terugkrijgt.
Het is toch niet normaal dat Vliegwinkel niet eens de moeite neemt om persoonlijk kontakt te leggen met de reiziger en uitleg geven over de terugbetaling van de tickets.
wie heeft advies of kan tips geven welke stappen wij kunnen ondernemen.
bedankt

3786 6 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - May 20, 2020 om 09:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dochter en vriend zijn een van de duizenden die wachten. Vliegwinkel is Spaans en al dietijd gesloten geweest.

marita5
door marita5 May 20, 2020 om 10:08
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 , hoe komt u erbij dat vliegwinkel.nl Spaans is , heeft u dit overgenomen van @theotrucker ? , beweerd ook steeds dat vliegwinkel Spaans is , dit is niet juist . Op Radar forum geeft @theotrucker ook de verkeerde informatie ? Vliegwinkel.nl is een onderdeel van Travix Nederland BV . Zijn aangesloten bij ANVR en SGR https://www.anvr.nl/anvrleden/detail.aspx?nummer=4664

tijger1
door tijger1 May 20, 2020 om 10:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees overal dat ze Spaans zijn, klopt dus blijkbaar niet. Dan maar in het Nederlands wachten.

marita5
door marita5 May 20, 2020 om 10:34
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Sorry , maar ik lees nergens dat ze Spaans zijn .

Tr
door Trostomaat May 24, 2020 om 15:24
239 Antwoorden / Vragen

Tijger1 heeft dat vast van Theotrucker die consequent blijft verkondigen dat ze Spaans zijn. Is gewoon een Nederlandse onderneming die hier zelfs ooit als (fysiek) reisbureau begonnen is. Het kan natuurlijk zijn dat hun call center afdeling o.i.d. in Spanje gevestigd is, en dat zou wel een negatief effect kunnen hebben op de bereikbaarheid op dit moment.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 20, 2020 om 09:45
16864 Antwoorden / 202 Vragen

Zie bijv. deze  In beginsel betaalt u iets voor een dienstverlening die niet wordt verleend en zou u, zoals recent ook aan de orde op een vrijdag bij Meldpunt van Omroep Max actie kunnen nemen in de context van het in gebreke blijven m.b.t. nakomen van een overeenkomst. Dat zal dan formeel vorderen betekenen waarvoor bij o.a. op de site van de consumentenbond en juridisch loket een voorbeeldbrief te vinden is. Maar voor u dat doet: kijk de uitzending eerst terug en luister naar hetgeen daar wordt verteld. https://www.maxmeldpunt.nl/ en als het inderdaad lang duurt en of onduidelijk blijft kan uw dochter bij Vliegwinkel een vordering instellen. Dit naast ook info die via Kassa (eerdere vragen) en andere media te vinden zijn zoals hier: https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus. Als uw dochter inderdaad wil gaan vorderen op basis van het recht op geld terug, zie dan dit: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en voor de voorbeeldbrief: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  Ga er wel van uit dat de afwikkeling geruime tijd in beslag zal nemen. Hoe dan ook kan er worden begonnen met de brief als genoemd.

marita5
door marita5 - May 20, 2020 om 10:33
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ingedeb ,

Vliegwinkel.nl is onderdeel van Travex Nederland BV , dus niks Spaans .
Zijn aangesloten bij SGR en ANVR

https://www.anvr.nl/anvrleden/detail.aspx?nummer=4664

Neem eens contact op met Travex Nederland

 Tel nr  020 - 206 19 65

Contact SGR ,

( +31 ) 010 4146377

https://www.sgr.nl/aangesloten-reisorganisaties/vliegwinkel-nl/

Of Consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-acm-consuwijzer

el
door elmarojo May 22, 2020 om 14:25
39 Antwoorden / 10 Vragen

Hier heb je wat aan.

rj
door rjw - May 22, 2020 om 14:39
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Heb je enig idee hoeveel tijd persoonlijk contact kost en hoeveel mensen je dan moet hebben om alle zaken af te kunnen handelen? Het zal allemaal wel opgelost worden, maar je moet toch echt even geduld hebben. Het is ook niet zo dat je zomaar een paar duizend mensen in kunt zetten om alles heel snel af te handelen. De front-end zal misschien nog wel lukken via call centers maar het moet toch in de back-end verwerkt worden. En geen enkele organisatie is zo gedimensioneerd dat je even kunt opschalen tot pandemieniveaus.

1paul
door 1paul - May 22, 2020 om 15:53
3156 Antwoorden / 0 Vragen

u kunt de reissom terug vorderen, doe dit schriftelijk en geef ze daarvoor 14 dagen de tijd vanaf dagtekening, geen geld terug in deze tijd, dan geeft u uw vordering uit handen aan een deurwaarder....

of zij wel of niet geld terug krijgen van een derde partij doet niet ter zake....

aurora1
door aurora1 - May 24, 2020 om 19:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als het een budget bedrijf u kunt u geen eersteklasbehandeling verwachten. Ik denk ook niet dat een eersteklas bedrijf zelfs genoeg personeel heeft om elke boeker persoonlijk te benaderen. Dan zou men vele mensen extra in dienst moeten nemen en dan zou dat nog niet toereikend zijn in deze tijd.
Mijn advies: uw dochter en vriend kunnen maar beter wat geduld hebben, afwachten, en die website in de gaten houden. Het geld was al uitgegeven dus konden ze het kennelijk missen. En misschien voortaan bij een stenen reisbureau iets boeken want dan kunnen die zulke zaken regelen en persoonlijk contact opnemen? En in zijn algemeenheid: een VIP behandeling moet je VIP prijzen voor betalen, zo eenvoudig is het.