ve
door vertraging Jun 25, 2010 om 21:01
Vakantie & reizen

Geen reactie

Ik heb een klacht (9 uur vertraging) ingediend bij Martinair met het online klachtenformulier (2x) en per brief maar ik krijg geen reactie. Wat is mijn volgende stap?

3109 15 Rapporteer

druifje01
door druifje01 - Jun 25, 2010 om 21:13
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Vertel eens wanneer U deze klacht heeft ingediend? En hoe luidde de klacht?

edrick3
door edrick3 - Jun 25, 2010 om 21:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

hallo vertraging,

Hier kun je alles lezen over wat te doen bij vertraagde vluchten, inclusief voorbeeldbrieven:
Consuwijzer.

Suc6

ve
door vertraging - Jun 25, 2010 om 21:18
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de standaard brief van consuwijzer opgestuurd met daarin mijn klacht (9 uur vertraging) deze heb ik 30 mei verzonden, tot op heden geen reactie, ik verwacht niet dat mijn klacht al afgehandeld zou zijn maar een bevestiging van mijn klacht zou toch wel fijn zijn...

edrick3
door edrick3 - Jun 25, 2010 om 21:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@vertraging,

Ontvangt u binnen vier weken na het indienen van uw klacht geen reactie van de luchtvaartmaatschappij? Dan kunt u uw klacht binnen drie maanden na het indienen van uw klacht aan de Geschillencommissie Luchtvaart voorleggen.

Dus nog even afwachten.

Met vr.gr.

ve
door vertraging - Jun 26, 2010 om 08:14
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 25 jun 2010, 21:27]@vertraging,

Ontvangt u binnen vier weken na het indienen van uw klacht geen reactie van de luchtvaartmaatschappij? Dan kunt u uw klacht binnen drie maanden na het indienen van uw klacht aan de Geschillencommissie Luchtvaart voorleggen.

Dus nog even afwachten.

Met vr.gr.

Ok dan kan ik volgende week naar de Geschillencommissie Luchtvaart. De eerste brief is van 30 mei geweest.

ja
door jaapboerma - Jun 28, 2010 om 13:41
4 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien een tip: zulke brieven kan je het best aangetekend versturen. Dat kost geloof ik 4,50 euro, maar dan heb je in ieder geval een bewijs dat je een brief gestuurd hebt.

koekeloer
door koekeloer - Jun 28, 2010 om 13:43
562 Antwoorden / 19 Vragen

Ik heb hetzelfde met een 26 uur vertraging met KLM.
KLM zegt gewoon :

Vlucht KL0878 was vertraagd. Wij stellen ons op het standpunt dat er bij vertragingen volgens de verordening 261/2004 zorg en assistentie moet worden aangeboden, maar geen compensatie hoeft te worden betaald. Dat volgt uit de tekst en de totstandkomings-geschiedenis.

Vanzelfsprekend zijn wij bekend met het Sturgeon-arrest van de Vierde Kamer van het Hof van Justitie. Op basis van advies van internationaal gerenommeerde deskundigen stellen wij ons op het standpunt dat dat arrest niet kan worden gevolgd, omdat het ondermeer in strijd is met een eerdere uitspraak van het Hof van Justitie, het Verdrag van Montreal en het rechtszekerheidsbeginsel.

Dus, volgens KLM hebben de "internationaal gerenommeerde deskundigen" meer macht dan uitspraak van de rechters. Bij geschillencommissie luchtvaart staan maar 2 zaken die ooit behandeld zijn, niet laagdrempelig denk ik dus

ve
door vertraging - Jun 28, 2010 om 21:08
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb nu in ieder geval een mail gekregen met daarin de bevestiging dat mijn klacht is ontvangen. Ze verwachten binnen 6 tot 8 weken een antwoord te geven.
Nu maar hopen dat het een positief resultaat oplevert. En in de gaten houden dat ik binnen 3 maanden blijf voor de geschillencommissie luchtvaart.

Blijven zeuren helpt dus blijkbaar.

si
door sideliner - Jun 28, 2010 om 22:07
4 Antwoorden / 0 Vragen

@vertraging.

Zeuren help inderdaad, het lijkt er verdacht veel op dat ze continue een zoeker in werking hebben, die bellen doet rinkelen.
Bij klanten services een, m.i. geliefde bezigheid.
Dus, zeuren maar..!

fr
door frosty - Jun 29, 2010 om 11:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar EU-Claim ( http://www.euclaim.nl/AboutUs.aspx )
Zij weten precies wat er met uw vlucht is gebeurd en werken volgens het principe : No cure - no pay .

ja
door jake - Jul 21, 2010 om 22:22
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ben ook bezig met een compensatie van de KLM en er wordt met termen en uitspraken gestrooid, maar geef niet op. Onderstaande link is misschien interessant voor jullie:

http://www.ceesvandam.info/default.asp?fileid=468

koekeloer
door koekeloer - Jul 22, 2010 om 07:52
562 Antwoorden / 19 Vragen

Deze week heb ik mijn 26 uur KLM vertraging (zie hierboven) aangemeld bij de geschillencommissie luchtvaart. Zij werken "zeer snel" volgens eigen website, gemiddeld 4.5 maanden tot een uitspraak.

de motormuis
door de motormuis - Jul 22, 2010 om 10:12
598 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=jaapboerma schreef op maandag 28 jun 2010, 13:41]Misschien een tip: zulke brieven kan je het best aangetekend versturen. Dat kost geloof ik 4,50 euro, maar dan heb je in ieder geval een bewijs dat je een brief gestuurd hebt.

Het versturen van een aangetekende brief kost 7 euro.
Als je die brief aangetekend verstuurd met handtekening retour kost 8.15 euro.
Verschil is : alleen aangetekend krijg je bewijs van verzending, kun je volgen via track/trace.
Met handtekening retour moet geadresseerde ook tekenen voor ontvangst en dat gedeelte van formulier met de handtekening van de geadresseerde krijg je terug gestuurd.Dus je hebt dan zwart op wit zijn handtekening dat hij de zending heeft ontvangen,dus ontkennen
heeft dan geen zin meer. Overigens kun je deze zending ook nog volgen via track/trace.
Dus voor dan 1.15 euro meer bij zeer belangrijke zendingen een bewijs van ontvangst
terug.

ci
door cieta - Dec 8, 2010 om 20:00
14 Antwoorden / 0 Vragen

Leg je zaak voor bij eu-claim en inderdaad,no cure-no pay. Krijg je wel een uitbetaling dan is 27% van het bedrag voor hun. Wij hebben vorig jaar,na 25 uur vertraging 600 euro p.p. gekregen binnen 3 maanden.En dat terwijl de maatschappij,Delta airlines,in eerste instantie niets wilde betalen toen wij zelf de claim bij hun indiende.

koekeloer
door koekeloer - Dec 9, 2010 om 07:58
562 Antwoorden / 19 Vragen

sinds mijn posting van 22 juli hierboven heb ik nu bericht ontvangen van de geschillencommissie (veel goedkoper dan eu.claim, alleen niet op no cure-no pay).
KLM mag de zaak niet meer ophouden sinds een uitspraak van een rechter in Breda, waarin de eisers gelijk kregen.
KLM moet nu binnen 4 weken een reactie geven (schikken met mij of niet). Hierna gaat de commissie een bindende uitspraak doen.