Id
door Idoryvonne Jan 26, 2016 om 21:10
Vakantie & reizen

Goede wintersportdekking

Naar aanleiding van de uitzending afgelopen zaterdag heb ik bij CZ geinformeerd of ik mijn polis kan uitbreiden met een aanvullende verzekering ivm dekking van medische kosten in het buitenland. Helaas kan dit voor dit jaar niet meer aangepast worden, pas vanaf 01.01.2017.
Ze raden me aan om een reisverzekering af te sluiten met vergoeding medische kosten. Echter ik heb een reisverzekering bij de Europeesche met werelddekking en wintersportdekking.... maar dit zou vaak niet voldoende zijn.
Wie kan me adviseren hoe ik me toch dit jaar nog optimaal kan verzekeren?

1360 7 Rapporteer

getty
door getty - Jan 26, 2016 om 21:13
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Gewoon even je verzekering bellen om te overleggen. Misschien kan je daar nog wat in aanpassen.

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Jan 26, 2016 om 21:25
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Waarom zou de werelddekking van de Europeesche niet voldoende zijn, mocht er iets gebeuren tijdens het skiën? Ben zelf heel content met deze Verzekeringsmaatschappij. Onlangs nog in de USA medische problemen gehad; kon niet zelf met mijn zorgverzekering communiceren, (OHRA): ze willen altijd originele rekeningen en die kreeg ik niet in ziekenhuis daar: hebben ze keurig voor me geregeld, En eerder: kwam in ziekenhuis Turkije terecht: alle kosten, langer verblijf, (mocht niet vliegen) 14 dagen extra hotel kosten; business class terug, ligtaxi Schiphol; alles is (volgens mij dan) keurig verzorgd en betaald. Denk dat CZ en Europeesche dat alles, mocht er iets gebeuren met u, onderling wel regelen. Dus nogmaals, wie heeft u verteld dat uw verzekering niet voldoende zou zijn? Ik bedoel niet de naam of zo, maar in welke context is u dit gezegd?

Id
door Idoryvonne Jan 26, 2016 om 21:39
Antwoorden / 1 Vragen

in de uitzending van Kassa j.l. zaterdag werd er gezegd dat de kosten bij evt opname en operatie in bijvoorbeeld Oostenrijk veel hoger zijn dan in Nederland en dat alleen de kosten van dezelfde opname of operatie in Nederland vergoed worden.

tenormin
door tenormin Jan 26, 2016 om 23:19
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Kan u alleen mijn recentie voorbeeldje geven van USA. Middenoorontsteking, geen arts maar Emergency Department. Vraag me niet hoe, maar is belachelijk en heel duur en uiteindelijk alleen de antibiotica, die, als ik zelf dokter was, ook had kunnen voorschrijven. Was over de $ 400. De constatering dan. Medicatie bij een apotheek was $98, dus ook buiten proportie. Maar alles is, zoals geschreven , keurig betaald. Vind het wel jammer dat zulke bedragen voor rekening van de verzekering/eigen Zorgverzekering ook komen; houdt de kosten niet echt laag.
Maar als die kosten dus duurder zijn in het land van behandeling en uw zorgverzekering betaald alleen wat er hier betaald word, daar hebt u nu juist uw werelddekking voor: dan betaald de Europeesche de rest. Maar ik wens u geen gebroken benen of wat dan ook, uiteraard. Dus goed verzekerd op pad en heel weer thuiskomen!

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Jan 26, 2016 om 22:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De reisverzekering van de Europeesche is v.w.b. medische kosten een aanvulling op de zorgverzekering. Krijg je om één of andere reden geen vergoeding uit de zorgverzekering, krijg je ook geen vergoeding van de Europeesche. Kijk even op pag 20 (ik weet niet welke je precies hebt afgesloten, dus gekozen voor kortlopende reisverzekering) van de voorwaarden. https://www.europeesche.nl/verzekering/kortlopende-reisverzekering

Bovendien zitten er natuurlijk ook verschillen in Basis, Comfort of Optimaal dekking.

Ik vermoed dat het Turkije voorbeeld van Tenormin nog speelde in de ziekenfondstijd?

tenormin
door tenormin Jan 26, 2016 om 23:10
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Nee hoor poppekins, dat was al in het huidige tijdperk. Maar, en daar moet ik je wel even tegemoet komen; toentertijd sleepten ziekenhuizen je bijna naar binnen als je buikpijn had. Da's wel veranderd; men mag bij ziekte alleen naar bepaalde (geen privé) ziekenhuizen toe. Maar ook dat alles staat beschreven in de voorwaarden. Net zoals ik in Oktober voor een stomme oorontsteking in de USA naar een Emergency werd verwezen. De idioterie ten top. Had alleen maar antibiotica nodig: dan krijg je ineens een ziekenhuis kamer, bandje om de pols, fikse rekening en ik kon er niets aan doen. Europeesche had er geen moeite mee en heeft me alles terugbetaald. Verder zoeken ze het uit met mijn Ohra. Dat zal gewoon van mijn eigen risico afgaan. 't Is zoals het is.
En, alleen voor jou info: Mr. Amerika is gisteren vertrokken en vandaag vraagt hij al om weer te boeken voor 90 dagen. Denk niet dat ik ga. ☼

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2016 om 22:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard is de dekking voor medische kosten in de reisverzekering een aanvulling op de basisverzekering die iedereen in Nederland moet hebben.

Afgezien daarvan zijn medische kosten in het buitenland al in de basisverzekering, in ieder geval Europa, gedekt volgens de Nederlandse tarieven.

In het buitenland kan je soms zonder dat je dat weet in een prive kliniek terecht komen en dan is de BASIS verzekering niet voldoende, maar als u medische kosten in uw reisverzekering hebt en ook nog wintersport, bent u prima verzekerd.

De medewerker van CZ heeft u fout geinformeerd. Dus lees even uw reisverzekering door en dan weet u dat u voor wat betreft de dekking goed zit.

Je krijgt dus juist van een reisverzekering veel meer vergoed, dan van de zorgverzekering.

Cookies
door Cookies - Jan 26, 2016 om 22:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het betreffende onderdeel heb ik even gekopieerd en zet ik hier neer. Het is wel belangrijk dat je de AV even goed door neemt.

2.8 Geneeskundige kosten

De geneeskundige kosten zijn verzekerd, als deze dekking op uw polisblad staat en u hiervoor premie heeft betaald.

Heeft u gekozen voor de Reisverzekering Optimaal? Dan is de dekking Geneeskundige kosten standaard meeverzekerd.

Belangrijk om te weten

• Deze dekking biedt een aanvulling op de wettelijk verplichte Nederlandse zorgverzekering. Dat betekent dat deze dekking alleen aanvullend vergoedt wat uw zorgverzekering niet of onvoldoende vergoedt.

• Heeft u geen verplichte Nederlandse zorgverzekering? Of biedt uw zorgverzekering geen vergoeding in het land, de plaats, of de instelling waar u de geneeskundige kosten moet maken? Of niet voor de reden waarvoor u op reis bent? Dan ontvangt u geen vergoeding via deze dekking.

• Wij mogen u vragen ons te machtigen om uw medische gegevens op te vragen.

• Wij vergoeden alleen als u een van deze bewijzen aan ons kunt geven: - het uitkeringsbericht van uw zorgverzekeraar met de kopieën van de nota’s; - de originele medische nota’s.

2.8.1 Wat is verzekerd? U bent verzekerd voor de kosten van:

• medisch noodzakelijke geneeskundige zorg;

• medisch noodzakelijke tandheelkundige zorg voor uw natuurlijke gebit;

• extra reiskosten die u tijdens uw reis maakt van en naar de instelling die de zorg verleent. De noodzaak voor deze medische zorg is tijdens uw reis ontstaan en u kon deze niet voorzien toen u op reis ging. Een erkende en bevoegde zorgverlener moet deze noodzakelijke medische zorg verlenen. Om na een ongeval aanspraak te kunnen maken op nabehandelingskosten in Nederland moet de behandeling in het buitenland zijn gestart.

2.8.2 Kwaliteit van medische zorg

Wij willen de kwaliteit van de geneeskundige behandeling en de goede samenwerking met ziekenhuizen en artsen garanderen. Daarom bepalen wij in welk ziekenhuis en door welke arts u zich moet laten behandelen.

Cookies
door Cookies - Jan 26, 2016 om 22:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Afgezien daarvan zijn medische kosten in het buitenland al in de basisverzekering, in ieder geval Europa, gedekt volgens de Nederlandse tarieven......

Als ik mij niet vergis, is dat vanaf 2017 niet meer het geval, toch? (Niet dat het hier om 2017 gaat)

tijger1
door tijger1 Jan 26, 2016 om 22:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Daar zijn geloof ik plannen voor, maar of dat definitief is, weet ik niet.

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2016 om 22:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ook in de Europese reisverzekering met de titel Basis zijn medische kosten standaard 100% voor de kostende prijs gedekt. Dus daar is Optimaal niet voor nodig.

tenormin
door tenormin Jan 26, 2016 om 23:30
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Europeesche is echt een goede verzekering, zeker voor Werelddekking, wat de TS heeft. Althans, wanneer een beroep gedaan; geen enkel probleem ondervonden, gelukkig. Heb er een verzekering genoemd: Comfort.