Hoe betrouwbaar zijn recensies van Booking.com?
Hoe betrouwbaar vinden jullie de recensies van boekingssites zoals bv. Booking.com? Ik krijg zelf het idee dat de cijfers te hoog zijn voor wat het in werkelijkheid is. De laatste twee keer o.a. op basis van recensies gekozen voor een bepaald hotel en beide keren viel het tegen. Wat is jullie ervaring hiermee?
Als plaats altijd reviews (zowel positief als negatief als het nodig is) en die worden altijd geplaatst, ook de negatieve). Kan je een voorbeeld geven van reviews die niet overeenkomen met de werkelijkheid.
Afgelopen vrijdag ben ik teruggekomen uit Valencia, Spanje. Ik had het Hotel uitgezocht via Booking.com. De recensie voor het Hotel had een 8.4. Dit cijfer was volgens mij nog aan de lage kant. Mijn ervaringen zijn dus positief.
Bedankt voor uw reactie. Fijn dat het bij u wel goed was. :)
Het is zelfs zo dat men met trots in het Hotel de score laat zien. Zou deze niet kloppen dan ben ik er zeker van dat men zou reageren bij Booking.com.
Als ik u was zou ik me meer druk maken over de prijzen die hun vermelden..
Ik ben best bereid om wat meer te betalen voor gemak en service maar dan moet het wel overeenkomen met wat er wordt gesuggereed natuurlijk.
Heef u zelf goede ervaringen met een andere manier van boeken? (voor een betere prijs bv.)
Ja zeker, echter boek ik nooit 'n hotel.
We hebben de afgelopen jaren appartementen in Parijs, Barcelona en Scheveningen geboekt, zijn altijd blind gevaren op de recensies bij booking.com en nooit teleurgesteld. Wat we altijd wel leuk vinden is, om vervolgens de naam van het app op google in te typen en soms (niet vaak trouwens) nog goedkoper terecht te kunnen.
Het is en blijft een momentopname en de belevenis van de schrijver hoe de recentie geschreven wordt. Schijnbaar liggen uw verwachtingen hoger dan van diegene die voor u daar geweest zijn.
2 Weken geleden teruggekomen van een lang weekend in een hotel in Duitsland via Booking.com.
Recensies vooraf gelezen, deze waren wisselend. Kwaliteit bedden slecht, slechte wifi, drukke weg.
Uiteraard ook positieve recensies. Toch geboekt.
Kamer, bedden, wifi perfect, kortom een heerlijk hotel.
Ja aan een doorgaande weg maar totaal niet storend (voor ons)
Ik zou zo terug gaan.
Heb dan ook zeer positief beoordeeld.
De recensie betreft niet alleen het Hotel maar ook de plaats van vestiging, centrum, dicht bij uitgaansgelegenheden enz.
Ik denk dat de recensies op zich wel redelijk betrouwbaar zijn, wat de punten betreft is dat een andere zaak. Ik heb enkele malen een recensie ingestuurd, maar ik mocht zelf geen punten geven, dat wordt (of werd destijds) door Booking gedaan. En die punten pasten niet altijd bij mijn ervaring en bij wat ik geschreven had. Als ik iets een 7 waard vond, kreeg het van Booking bijvoorbeeld een 8. Ik schrijf om die reden geen recensies meer.
Lees ook altijd meer recensies, want in hotels zijn de kamers niet altijd gelijkwaardig. Soms lees je van de een een heel slechte recensie, terwijl de ander lovend is. Ik heb meegemaakt dat ik in een hotel een erg vieze zolderkamer kreeg, waar je gesprekken in de naastgelegen kamer goed kon volgen, terwijl anderen een hele goede, schone kamer hadden. Als het niet bevalt kun je altijd om een andere kamer vragen, meestal gaan ze daar wel in mee als het kan.
Bij booking.com geef je geen cijfers (zoals wat jij zegt een 7). Ik snap niet hoe jij dat dan wel kan doen
Dat klopt, je kunt geen cijfer geven, maar Booking zet bij elke recensie wel een cijfer. En dat hoeft niet de mening te zijn van degene die de recensie heeft geschreven.
Ik vertrouw niet op de cijfers, maar lees ook recenties en let daarbij vooral op kritische opmerkingen. In het bijzonder let ik op opmerkingen over geluidsoverlast, hoe schoon zijn de kamers / is het verblijf, de ligging.
Als ik via bijv. booking.com een verblijf boek, dan schrijf ik ook een recentie, die totnutoe altijd ongewijzigd geplaatst werd.
Over het algemeen zijn, naar mijn ervaring, de recensies op Booking.com oke. Bij booking.com kan alleen een recensie geplaatst worden door mensen die daadwerkelijk op de betreffende locatie gelogeerd hebben, dit in tegenstelling tot heel veel andere sites. Door deze aanpak filtert een site sowieso de kwaadwillenden eruit en maakt daarmee de recensies betrouwbaarder. Booking gooit volgens mij ook recensies ouder dan twee jaar weg (ze laten ze in elk geval niet meer zien) omdat oudere te onbetrouwbaar worden, in positieve én in negatieve zin.
Als je naar recensies kijkt, is het natuurlijk het handigst niet af te gaan op één melding van een goede keuken of één melding van een slecht bed. Zoiets moet wel door meer gasten gemeld worden om enigszins geloofwaardig te zijn.
Overigens heb ik de afgelopen jaar meerdere malen gebruik gemaakt van Booking.com. Na elke reis ook een recensie ingevuld en cijfers gegeven, ook omdat ik dat heel belangrijk vind voor toekomstige gasten. Elke recensie is in al die jaren ongewijzigd geplaatst, net als de cijferbeoordeling.
Hoe geef je dan bij Booking cijfers? Het is mij nooit gelukt. Maar het is al weer een tijdje geleden dat ik voor het laatst wat geschreven heb, misschien is het intussen veranderd.
Het cijfer zelf wordt automatisch berekend/gegeven aan de hand van wat simpele meerkeuze-bolletjes. Ik lees dan ook altijd de recensies inhoudelijk. Heb zelf ook veel recensies geplaatst waarbij sommige extreem negatieve en ook die zijn allen geplaatst en nog vindbaar. Wat ik altijd aanraad is om de recensies op booking.com te vergelijken met die op tripadvisor.com. Dan heb je twee bronnen. Komen ze overeen dan heb je goede kans dat je eigen ervaringen daarmee in overeenstemming zullen zijn.
Maar zoals met alles, zijn ook recensies zeer persoonlijk. Wat voor de één een fantastisch hotel is kan voor een ander uitlopen in een nachtmerrie. Ander seizoen, andere personele bezetting, het kan allemaal invloed hebben. Recensies? Prima maar altijd met twee korrels zout nemen. Gemiddelden over een langere tijd zijn vaak een redelijke indicatie.
Met permissie, Newmikey, maar tripadvisor is natuurlijk totaal niet betrouwbaar. Je hoeft helemaal geen gebruik van de accomodatie (of whatever) gemaakt te hebben om een recensie te kunnen schrijven. Dus elke malloot, maar ook elke bedrijfsleider kan een kwalijk of mooi lijstje achterlaten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bedrijf factureert zonder mij te voren inf over de kosten, mag dat?
Het nieuwe huis dat we gekocht hebben heeft aan de voorkant een hek dat niet goed sluit, 1 paal staat scheef en een deel van het hek is 8cm lager dan de rest van het hek (geen gezicht).
We hebben contact opgenomen met het bedrijf dat het hek toen (6j geleden) geplaatst heeft. Ze vroegen ons om foto's die hebben we gestuurd. Toen wilden ze komen kijken en daarvoor hebben we een afspraak gemaak
...
Lees meer
Heb een 10 maanden oude koelkast Lekt enorm water,blijkt niet nieuw te zijn,al G
Koop nieuwe koelkast bij een witgoedfirma, na 10 maanden kom ik terug van een weekje vakantie en het water stroomt uit mijn koelkast. De lade eronder staat al open gebarsten. Dan moet ik meer dan een maand wachten op een AEG expert. Die zegt dit is niet meer te repareren deze koelkast is niet nieuw en is al eens gerepareerd. Krijg wel een nieuwe koelkast,maar de schade willen ze niets van wete ... Lees meer
Wat is een goede hypotheekverstrekker?
Als je een geschikte hypotheek zoekt voor de aankoop voor een woning let je op wie de laagste hypotheek biedt. Maar wat maakte precies de ene hypotheekverstrekker beter dan de andere? Ben benieuwd wat beste de aandachtspunten zijn volgens de ervaringsdeskundigen alhier. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer