Hoe kom ik af van Full media service?
Ook wij zijn helaas in de slimme praatjes van full media service getrapt en hebben deze week een brief met acceptgiro ontvang voor een jaar abonnement.
Een paar maanden geleden toen mijn vriend en ik net samen woonde kwam er hier een aardige jongeman aan de deur. Mijn vriend was alleen thuis en de man vertelde dat hij proef pakketjes van de hart voor dieren en ander bladen verkocht. Het was eenmalig, geen abonnement of verplichtingen en de kosten waren slecht 7,50. De hele opbrengst ging naar een goed doel. namelijk de dieren ambulance en nog zo iets. Mijn vriend kreeg een kaartje ter grote van een briefkaart waar hij zijn adres gegevens, bankrekening nummer en handtekening op moest vermelden. Verder stond er niks op het kaartje, geen bedrag, niet dat het ging om een machtiging of abonnement niks.
Pas na een paar maanden kwam er een brief van full madia service dat we ze hadden gemachtigd om elke maand 7,30 af te schrijven 12 maanden lang op voor een abonnement op hart voor dieren + puzzelboek en 2 spec. het duurde even voor ik in de gate had dat kaartje van een paar maanden geleden gaat.
Hoe kan ik dit stop zetten?
ik weet dat ik volgens de wet binnen 8 dagen een abonnement nog kan opzeggen. Maar we hebben helemaal niet getekend voor een abonnement. En dat kaartje is al veel langer geleden, al drie maanden.
Ik weet ook dat ik een aangetekende brief moet sturen om het abonnement op te zeggen maar wat moet ik hier in zetten?
Ik heb bij de bank al een machtiging intrekkings kaartje gehaald maar dat moet je ingevuld opsturen naar de gene aan wie je de machtiging hebt afgegeven. En ik ben van mening dat ik helamaal geen machtiging heb getekend dus als ik die op stuur geef ik ze alleen maar het bewijs dat ik ze wel heb gemachtigd.
We hebben ook helemaal niks ontvangen aan de deur, geef afschrift of algemene voorwaarde dus naar mijn mening is de overeenkomst zo ie zo ongeldig.
Bellen met full media service kan alleen tussen 08.00 en 12.00 uur maar zelfs dan krijg ik geen gehoor. Het opgegeven adres klopt niet. En de website bestaat niet.
Kan iemand mij misschien vertellen wat ik nu het beste kan doen om dit alles stop te zetten?
Beste Verhoeven,
Wat u in de aangetekende brief moet schrijven is in feite wat u hierboven ook al beschrijft. Dat u eenmalig accoord bent gegaan met een proefpakket. Dat u FMS nimmer heeft gemachtigd tot automatische incasso. Dat u geen prijs stelt op een abonnement en dat er als zodanig geen overeenkmst is tussen u en FMS.
Belt u eens met de KvK in Maastricht 043-3506666 (waar ze bij zijn geregistreerd). Het schijnt namelijk dat zij verbintenissen niet bij de KvK deponeren, waarmee een abonnement nietig verklaard schijnt te kunnen worden. Kijkt u maar een op http://www.zorggroep-almere.nl/nieuws/main.php?id=81&type=sr waarin staat:
"De Sociaal Raadslieden bellen met de Kamer van Koophandel. Een medewerker van de Kamer van Koophandel laat weten dat Full Media Services nooit een colportageovereenkomst laten dagtekenen. Dus is het nog steeds mogelijk om de colportageovereenkomst eenzijdig en met terugwerkende kracht te beëindigen."
Geld dat wordt afgeschreven van uw rekening kunt u overigens storneren. Met een 'rode kaart' van de bank de incasso ook direct beeindigen. Eventueel kunt u de bank opdracht geven alle transacties naar dit rekeningnummer te laten blokkeren om van toekomstige incasso's af te komen.
Succes,
Brynnar
@brynnar - de consument heeft het recht de overeenkomst te ontbinden binnen 8 dagen nadat een exemplaar van de akte bij de KvK is gedeponeerd. Dus zolang er geen akte is gedopeneerd is er ook geen sprake van een overeenkomst en hoeft er volgens mij ook niets ontbonden te worden.
Artikel 25
- 1.
- Een overeenkomst als in artikel 24, eerste lid, bedoeld is ontbonden, zodra de partij, die door de colporteur tot het deelnemen aan het goederenkrediet of het sluiten van de overeenkomst is bewogen, met inachtneming van het in het tweede lid bepaalde aan de wederpartij dan wel aan de betrokken leverancier of kredietgever heeft medegedeeld, dat hij ontbinding van de overeenkomst of van een tot het goederenkrediet behorende overeenkomst verlangt.
- 2.
- De in het eerste lid bedoelde mededeling dient uiterlijk te worden gedaan op de achtste dag na die, waarop voor de eerste maal een exemplaar van de desbetreffende akte door de in het derde lid bedoelde Kamer van Koophandel en Fabrieken van een gewaarmerkte dagtekening is voorzien.
- 3.
- De dagtekening geschiedt door de Kamer van Koophandel en Fabrieken, binnen welker gebied de betrokken onderneming gevestigd is, of door de Kamer van Koophandel en Fabrieken voor Rotterdam, indien de betrokken onderneming buiten Nederland gevestigd is. Dagtekening heeft niet plaats alvorens degene, die deze verlangt, een bij algemene maatregel van bestuur vast te stellen bedrag heeft betaald. Bij of krachtens die maatregel kunnen tevens nadere regelen betreffende de dagtekening en de waarmerking daarvan worden gesteld.
@ Paul,
En dat schijnt FMS dus niet te doen, dus geen rechtsgeldige overeenkomst. Dank voor de wetsartikelen, ik weet dat ik hier op jou en Ton kan vertrouwen.
Brynnar
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag KPN spotify in rekening blijven brengen en niet opzeggen?
Destijds bij het afsluiten van mijn abonnement gratis Spotify erbij gekregen. Na verloop van tijd werd dit betaald, want het was geen onderdeel meer van het abonnement. Prima! Echter, bleek dat het abonnement er om de zoveel tijd uitlag en kwamen de reclames van een gratis abonement steeds weer voorbij. Uiteindelijk dit dus opgezegd en een direct abonnement gepakt bij spotify. Helaas bleek dat KPN ... Lees meer
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer