Hoe krijg ik mijn geld terug bij airbnb
HELP
19 tot 26 september hebben we volgens airbnb een romantisch appartement gehuurd, figuretas Ibiza.
bij aankomst was het een grote ramp het appartementen complex stonk de deur was opengebroken geweest en sloot niet goed
Dikke lagen stof op de ventilator, schimmel in de koelkast en Badkamer, kookplaat compleet verroest, de deuren hingen uit de aanrechtkastjes, heel goor beddegoed etc.... het was vreselijk vuil uitgeleefd en onveilig.
Direkt contact opgenomen met airbnb, tig keren heen en weer gemaild en gebeld foto's opgestuurd die ze dan wel en dan niet hebben ontvangen
rekeningen van vervangende hotels (was echt onmogelijk om daar te overnachten)
air bnb was in de eerste instantie heel begripvol maar blijft nu maar smoesen verzinnen om het geld niet terug te hoeven storten, vanochtend mededeling dat ik mn geld niet terug krijg omdat ik de sleutel heb gehouden. (op de laaste dag ingeleverd) pfffffffff dat is ongeveer de 8ste smoes
Hoe pak ik dit nu verder aan?
https://www.klacht.nl/airbnb/
en: https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/airbnb/details?companyId=a29ec55c-d436-4482-aff3-51c7db29417c
en: https://www.airbnb.nl/help/article/326/do-i-have-to-refund-my-guests-when-they-make-a-complaint
Hoe heb je betaald? Als je een credit-card hebt gebruikt, haal je geld via die route terug. Bewijs heb je.
Waarom airbnb aarzelt/moeilijk doet: je had de sleutel direct moeten inleveren, want dat is het bewijs, dat je direct na aankomst je hebt omgedraaid en het appartement niet hebt gebruikt.
(En een volgende keer een appartement huren via een normaal functionerende bemiddelaar zoals bijvoorbeeld een Micazu, Interhome, TuiVillas, Ferienhausmiete, Belvilla, Novasol ... minder kans op dit soort missers en ze doen allemaal aan een bereikbare klantenservice)
Je hebt een vervangend hotel genomen en de sleutel niet ingeleverd van het appartement?
Waarom niet, je hoefde daar toch niet meer te zijn?
Dat was niet slim, nu heb je de hele huurperiode de beschikking gehad over het appartement en krijg je geen geld terug van de eigenaar. Airbnb is tussenpersoon.
Het eerste wat je doet als het zo'n bende is, is contact opnemen met de verhuurder.
Zat de sleutel in de deur of heeft iemand je binnengelaten.
Heb je niet meteen geprotesteerd en was er geen beter appartementbeschikbaar?
Hoe kan Airbnb weten dat je het appartement niet gebruikt hebt als je de sleutel pas op de laatste dag inlevert? Je kan er bij wijze van spreken wel een paar vrienden in hebben gezet en zelf in een hotel zjjn gaan zitten. Je had meteen contact op moeten nemen met Airbnb.
De grootste fout die u gemaakt heeft is de sleutel niet meteen de eerste dag in te leveren.U kunt nu wel pfffff roepen maar dat had u als eerste moeten doen .
Meteen de eerste dag afstand nemen van het appartement.En met de sleutel klacht neerleggen bij de verhuurder.
groeten Henk
Meer als de helft van de airbnb accomodaties heeft niet eens een verhuurlicentie en de eigenaars willen gewoon snel hun zakken vullen.
In veel grote steden heb je een licentie nodig en wordt de accommodatie gecontroleerd door de gemeente zodat deze veilig is en dat er belasting wordt betaald. AIRBNB is niet zo van het terugbetalen. U had bij aankomst moeten weigeren.
En waar is deze mening op gebaseerd?
Ik heb het kort geleden voor de gemeente, waar ons vakantiehuis staat, uitgezocht. Al het aanbod op airbnb in en rond de gemeente is van mensen met een verhuurvergunning, maar niet iedereen met een verhuurvergunnning staat op Airbnb ;-)
Omdat hier geen naam of adres van het verblijf is genoemd, kan ik niet snel nakijken in de databank van de Spaanse overheid of dit huis met/zonder vergunning wordt verhuurd. Niet dat het heel veel uitmaakt - je kunt ook in appartementen, die met vergunning worden verhuurd, situaties tegenkomen zoals hierboven beschreven.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer