ri
door rie weeda Aug 25, 2017 om 19:46
Vakantie & reizen

Hoelang moet je paspoort geldich zijn naar egypte

wij gaan 26oktoberweg en komen 5december terug. nu zegt dat paspoort 6maanden na dathij verloopt. onzepaspoorten lopen totenmet 18mei 2018 klopt dit . bijvoorbaatdank.   de reis is naar egypte.

[edit-red.]

4741 8 Rapporteer

panter22
door panter22 - Aug 25, 2017 om 19:54
6599 Antwoorden / Vragen

Het paspoort moet  minimaal 6 maanden na terugkomst geldig zijn. Jullie komen 5 december 2017 terug.
6 Maanden na 5 december 2017 is 5 juni 2018. Dan is je paspoort net verlopen. Dan zul je voor de vakantie een nieuwe moeten aanvragen bij de gemeente.
Jullie hebben ook een visum nodig, Lees de volgende informatie door en bel voor de zekerheid met de Egyptische ambassade.
https://www.egypte.nl/reisdocumenten/

Cookies
door Cookies - Aug 25, 2017 om 20:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je verstandig bent, zorg je voor vertrek voor een nieuw paspoort. Er hoeft maar iets te gebeuren (bijv. ziekenhuis opname) of je paspoort is verlopen.

tenormin
door tenormin Aug 25, 2017 om 20:19
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Jammer dat ik je geen 10 kan geven. Ga zelf ook (wel prepared) altijd op reis met"je weet maar nooit).

edrick3
door edrick3 Aug 26, 2017 om 12:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Er moet sowieso een nieuw paspoort aangevraagd worden gezien de 6 maanden-regel! Zie ook reactie panter22.

emcede
door emcede - Aug 25, 2017 om 21:22
960 Antwoorden / 4 Vragen

Ja dit klopt. Voor een reis naar veel landen is het niet genoeg dat je paspoort tijdens de reis geldig is. Vaak moet je paspoort tot een bepaalde periode ná je reis geldig zijn. Zo ook hier. Niet proberen! In mei moet je toch je paspoort verlengen. Doe dat ruim vóór vertrek naar Egypte.

Fijne vakantie!

hutch
door hutch - Aug 26, 2017 om 08:32
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik zou sowieso geen risico nemen. Tegenwoordig is een paspoort 10 jaar geldig. Neem nieuwe paspoorten en ga met een gerust hart op reis.
En dat laatste is ook een hoop waard......

edrick3
door edrick3 - Aug 26, 2017 om 12:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Reisdocumenten

Nederlandse Nationaliteit
  • Paspoort: iedereen heeft een eigen paspoort nodig om naar Egypte te mogen afreizen (dus ook kinderen en baby's). Het paspoort moet minimaal 6 maanden geldig bij terugkomst (zowel voor toeristen als zakenreizigers).
  • Visum: iedereen heeft een visum nodig om naar Egypte te mogen afreizen.

(Bron)

ficus
door ficus - Aug 26, 2017 om 12:48
147 Antwoorden / 2 Vragen

Een tip. Als u uw mailbox niet vol met spam wilt hebben dan zou ik het mailadres weghalen. U krijgt in het openbaar op dit forum antwoord op uw vragen en niet in uw mailbox. Dat is de grap van dit forum.

edrick3
door edrick3 Aug 26, 2017 om 13:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kan TS zelf niet meer doen. Heb redactie al gevraagd.

TP
door TPeeters - Aug 28, 2017 om 11:31
31 Antwoorden / Vragen

Dan moet je inderdaad een nieuw paspoort aanvragen. De kans bestaat anders dat je zelfs niet mag vertrekken.

eefie
door eefie - Sep 4, 2017 om 15:46
69 Antwoorden / 30 Vragen

Misschien staat er iets over op de site van het ministerie van buitenlandse zaken.