LizzyLaan
door LizzyLaan Jan 4, 2022 om 15:17
Vakantie & reizen

Hoor ik geld terug te krijgen na een hotelboeking

In april 2020 zouden wij naar preston palace gaan. Helaas kon dit niet doorgaan vanwege de maatregelen.

Onze oorspronkelijke boeking zou zijn voor aankomst op zondag 19 april 2020 , met 2 personen en een verlengde uitcheck hebben wij 241,75 euro betaald. Vanwege de sluiting kon dit niet doorgaan, wij kregen een voucher met dit bedrag.

Toen wij opnieuw wilden boeken voor een verblijf op een zondag was dit onbetaalbaar voor ons geworden. Wij hebben toen een nieuwe boeking gedaan voor een woensdag op donderdag verblijf en moesten hiervoor 281,40 betalen. Dit is dus bijna 40 euro bijbetalen. Een doordeweeks verblijf was dus al 40 euro duurder dan een weekend verblijf.

Dit keer kon ons verblijf ook niet doorgaan omdat de horeca om 17.00 uur moest sluiten en wij betalen voor alle faciliteiten van het hotel en dus niet op onze kamer wilden blijven zitten. Bij preston palace zijn de prijzen zo hoog vanwege de faciliteiten dus daar willen we dan ook wel gebruik van maken. Ik heb nu gevraagd om ons geld terug te krijgen omdat ze de prijzen alleen maar verhogen, hier gaan zij niet mee akkoord. De voucher is voor een bedrag en niet voor een verblijf. Ze verwijzen naar het feit dat er een pandemie is uitgeroepen op 11 maart 2020 en wij deze gevolgen hebben kunnen zien aankomen. Echter is onze boeking gedaan op 4 februari toen er nog geen sprake was van een pandemie en hebben wij nooit de optie gekregen om ons geld terug te krijgen.

3382 6 Rapporteer

Topantwoord

panter22
door panter22 - Jan 4, 2022 om 15:34
6599 Antwoorden / Vragen

Het hotel was open, eten was er, maar jullie wilden niet op de kamer eten en hebben de boeking geannuleerd.
Hebben jullie opnieuw een voucher gekregen, konden jullie weer omboeken of zijn jullie je geld kwijt.
Je kunt niet meer klagen als je vorig jaar een voucher hebt geaccepteerd en deze besteed hebt.

Topantwoord

Ja
door JannieBoe - Jan 4, 2022 om 16:04
124 Antwoorden / Vragen

Hallo Lizzy, ik zou het eens goed nakijken bij Consuwijzer en er niet zonder meer op vertrouwen dat Preston Palace de regels op de juiste wijze hanteert.
Succes!

marita5
door marita5 - Jan 4, 2022 om 16:54
11526 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Lizzylaan ,

Lees hier voorwaarden hotelvoucher van Preston Palace ,

https://www.prestonpalace.nl/over-ons/voorwaarden-hotelvoucher

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 4, 2022 om 19:33
16882 Antwoorden / 202 Vragen

Zie ook deze info die in feite inhoudt dat indien u uw recht wilt doen gelden u een ingebrekestelling kunt doen en uw geld terugvorderen. Zoals ik het lees hanteert men bij Preston Palace kennelijk eigen regels om onder de restitutie uit te komen. Vooral het gegeven dat u allereerst al op 4 februari 2020 had geresreveerd etc. is daarbij van belang.  Ik ben het oneens met de stelling dat u geen recht zou hebben omdat u een eerder voucher heeft geaccepteerd. Hetgeen u nu heeft geboekt met dit voucher doet daar m.i. niets vanaf. Men kan, wel is waar op basis van overmacht waarop men zich zou kunnen beroepen, geen gebruik maken van hetgeen waarvoor u heeft geboekt.

Ik ben echter geen rechter die zo het tot een procedure zou komen het laatste woord heeft. En ook juristen kunnen van mening verschillen.
Zie ook: Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

mo
door mof - Jan 5, 2022 om 10:49
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als het bedrijf Preston Palace niet levert/kan leveren waarvoor u heeft betaald dan moet dit bedrijf u uw betaalde bedrag terugbetalen. Niets meer, niets minder.

mo
door mof - Jan 5, 2022 om 10:50
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Zij kunnen u vertellen dat u wist van een corona epidemie. Zelfs al was dit zo, dan geldt dat namelijk ook voor hen! DAn hadden ze de boeking onder andere voorwaarden moeten laten doorgaan en u vooraf op de hoogte stellen van het beleid.