ta
door taksie Jun 23, 2004 om 11:53
Vakantie & reizen

Hotelbon

Vorig jaar ben ik telefonisch benadered door iemand van de firma Hotelbon.deze vroeg mij of ik interesse had in een jaarkaart van hotelbon. In eerste instantie liet ik weten geen interesse te hebben omdat ik daar dan natuurlijk weer aan vast zou zitten. Deze mvr. verzekerde mij tpoen dat het eenmalig was en ik dan kon profiteren van weekendjes weg. Ik ben daar toen op ingegaan en heb eenmalig een bedrag van mijn rekening af laten schrijven. Nu word er zomaar 57,75 van mijn rekenining afgeschreven voor verlenging van de jaarkaart. Ik ben het daar uiteraard niet mee eens en heb ze door de bank terug laten storten. Na telefonisch contact met Hotelbon word mij nu verteld dat ik schriftelijk en aangetekend op had moeten zeggen. Dat terwijl vorig jaar telefonisch mondeling is afgesproken dat het eenmalig was. ik heb later ook geen overeenkomst ontvangen of ondertekend. Hotelbon vertelde mij dat we elkaar wel bij de rechter zouden zien als ik niet ga betalen. Kan dit nu zomaar,?

Groetjes,  Franc.

698 2 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Jun 23, 2004 om 13:06
763 Antwoorden / 1 Vragen

helaas kan dit. ook al is iets eenmalig (je kan je dan ook afvragen wat er eenmalig is de aanbieding, het telefoontje etc.) blijkt altijd na het lezen van de voorwaarden dat voor het verstrijken van de afloopdatum de overeenkomst schriftelijk opgezegt moet worden.

In de voorwaarden van de firma hotelbon staat dan ook, de hoteljaarkaarthouder ontvangt jaarlijks tot wederopzegging de hotelbon jaarkaart, schriftelijk opzeggen voor de op de kaart vermelde datum.

groeten

user123
door user123 - Jun 27, 2004 om 23:50
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Wat telefonisch is afgesproken is niet meer zo relevant, het valt niet te bewijzen. De rechter zou kunnen oordelen dat omdat u het bedrag hebt laten afboeken u accoord bent gegaan met de algemene voorwaarden van Hotelbon. Wat in die voorwaarden staat kunt u zelf lezen. Maar ja, wie doet dat ?