Hotelbon
Vorig jaar ben ik telefonisch benadered door iemand van de firma Hotelbon.deze vroeg mij of ik interesse had in een jaarkaart van hotelbon. In eerste instantie liet ik weten geen interesse te hebben omdat ik daar dan natuurlijk weer aan vast zou zitten. Deze mvr. verzekerde mij tpoen dat het eenmalig was en ik dan kon profiteren van weekendjes weg. Ik ben daar toen op ingegaan en heb eenmalig een bedrag van mijn rekening af laten schrijven. Nu word er zomaar 57,75 van mijn rekenining afgeschreven voor verlenging van de jaarkaart. Ik ben het daar uiteraard niet mee eens en heb ze door de bank terug laten storten. Na telefonisch contact met Hotelbon word mij nu verteld dat ik schriftelijk en aangetekend op had moeten zeggen. Dat terwijl vorig jaar telefonisch mondeling is afgesproken dat het eenmalig was. ik heb later ook geen overeenkomst ontvangen of ondertekend. Hotelbon vertelde mij dat we elkaar wel bij de rechter zouden zien als ik niet ga betalen. Kan dit nu zomaar,?
Groetjes, Franc.
helaas kan dit. ook al is iets eenmalig (je kan je dan ook afvragen wat er eenmalig is de aanbieding, het telefoontje etc.) blijkt altijd na het lezen van de voorwaarden dat voor het verstrijken van de afloopdatum de overeenkomst schriftelijk opgezegt moet worden.
In de voorwaarden van de firma hotelbon staat dan ook, de hoteljaarkaarthouder ontvangt jaarlijks tot wederopzegging de hotelbon jaarkaart, schriftelijk opzeggen voor de op de kaart vermelde datum.
groeten
Wat telefonisch is afgesproken is niet meer zo relevant, het valt niet te bewijzen. De rechter zou kunnen oordelen dat omdat u het bedrag hebt laten afboeken u accoord bent gegaan met de algemene voorwaarden van Hotelbon. Wat in die voorwaarden staat kunt u zelf lezen. Maar ja, wie doet dat ?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer