ICS
Vandaag kreeg ik weer een email over mijn creditcard. Was spam. Vorige week ook een e-mail van de ING Bank. Daar heb ik geen rekening lopen dus was duidelijk spam.
Men is weer volop bezig. LET OP juist in deze tijd als je op vakantie wilt en het om je creditcard gaat.
Waarom stopt uw provider dit soort mail niet direct in de spam bak? Gebruikt u wellicht nog een mail adres van uw provider zoals ziggo, casema of hetnet?
Ze stoppen veel (Ziggo) maar deze dingen zijn vaak zo bedriegelijk echt dat niet alles te stoppen is, denk ik.
Er zijn veel mogelijkheiden.
maar het kan zijn dat de Filter niet perfect is,
Krijg heel soms ook spam mail in mijn normale inbox. {laatst 1 over een paket van USPS}
Want veel Spam-filters werken via keywords/ bekende layouts van spam mail.
Ik zal mij tot in de eeuwigheid blijven verbazen waarom juist bejaarden die brakke mail met slechte spam filters van providers blijven gebruiken terwijl Google en Microsoft uitstekende functionerendem mail leveren zonder spam. Inderdaad, spam blijkt uitstekend tegen te houden, maar niet door Ziggo en KPN.
Ik geloof niet dat er 1 provider bestaat die alles tegen houdt. Sommige spam is niet van echt te onderscheiden.
Geen providers nee, wel Gmail en Outlook.com. Probeer het eens, er gaat een wereld voor u open. Juist de meest kwetsbare doelgroep blijft keihard vasthouden aan provider mail.
Zal er eens over nadenken.
@jackyh: voor providers is het lastig om alles te filteren. Maar email services als gmail en outlook zijn zo groot dat ze bij wijze van spreken spam al zien voordat het verstuurd is. Hoe meer verkeer je afhandelt hoe groter de kans dat je in een vroeg stadium spam detecteert. ISP's gebruiken spamdetectiesoftware van derden (ze zijn te klein om zelf uitgebreid te analyseren) en dan loop je altijd achter de feiten aan.
Wat is nu uw vraag hier?
Klopt het was geen vraag maar een waarschuwing. Die rubriek bestaat niet en daarom heb ik de vrijheid genomen het onder deze rubriek te plaatsen.
In elk geval dank voor de waarschuwing.
Kijk dat is nou eens leuk i.p.v. wat doe je hier eigenlijk.
Let er wel op dat bijvoorbeeld gmail.com een goed spam filter heeft. Soms een beetje te goed.
Regelmatig blijken er berichten in te staan, die bij de inkomende post hadden moeten staan. Het is dus aan te raden de spam-box toch regelmatig even na te kijken.
Nog nooit mee gemaakt.
Dat hoor ik ook regelmatig van mensen. Trouwens niet een provider is waterdicht want dan zouden er niet zoveel mensen intrappen.
Gmail heeft ook wel eens dat er spam in de gewone inbox komt, Geen enkel spam filter is PERFECT.
Oplichters hopen dat 1 van hun honderden mails in de inbox komt en niet in de spambox.
Mee eens. Niet 1 is perfect.
Hallo Jackyh ,
Ik gebruik een e-mailadres van Ziggo , nog nooit spam ontvangen .
Aan de redactie t.a.v @Danny , link gevonden via de kassa - site ;-))
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/phishingmails-banken
Dank.
Ik heb ook Ziggo plus een extra beveiliging. Ik ben zeer tevreden daarover maar sommige dingen zijn zo goed nagemaakt, zegt ook de Politie, dat er wel eens iets doorheen glipt.
Ik heb ook een mail van ze gehad. Outlook plaatste die bij mij netjes in de spambox.
Heb naar aanleiding van die mail de website van ICS bezocht. Goede site die hun klanten goede informatie biedt over phishingmails en dergelijke praktijken. Je kunt de mail doorsturen naar
valse-email@icscards.nl en daarna verwijderen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
FOUTEN OP DE KASSA BON BIJ DE VOMAR
Waarom komt het geregeld voor bij de Vomar dat de prijzen niet kloppen op de kassa bon .
Vaakt zijn de aanbiedingen niet verwerkt.
Afgelopen zondag drie klanten bij de kassa waar het weer niet klopte .
Waarom doet de Vomar hier niets mee ?
Lees meer
Inning extra bedrag boven op contributie (voetbalvereniging)
Onlangs is er gemeld dat de energiekosten van onze club hoger zijn uitgevallen dan verwacht. Als gevolg hiervan is er naar alle leden een extra rekening gestuurd, bovenop de reguliere contributie, om deze kosten te dekken. Daarnaast is er gedreigd met een spelersblokkade indien deze extra kosten niet worden voldaan. Aan het begin van het seizoen ben ik akkoord gegaan met een verhoging van de cont ... Lees meer
Rolluik
Wij hebben een order geplaatst voor rolluiken aan de voor en achterkant van onze woning. Nu is het bedrijf die we de opdracht hebben gegeven( we hebben ook een handtekening op de overeenkomst geplaatst )failliet gegaan, maar ze proberen een doorstart te maken ( e e a was begin maart) maar we horen niets meer en kunnen met geen mogelijkheid contact opnemen met het bedrijf. Kunnen we nu gewoon een a ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer