Ed
door Edsp Apr 9, 2020 om 20:28
Vakantie & reizen

Ik heb een voorseizoensplaats geboekt op Molencatepark Kuierpad. Hoe geld terug

Ik heb geboekt en betaald maar kan niet verblijven. Molecaten beroept zich op uitzonderlijke situatie waardoor er voor mij geen rechten zouden zijn. Korte vakantie krijgt voucher zelfs voor vakantie einde seizoen. Ik kan mijn caravan plaatsen, verder niets. Ik wil dus mijn boeking ontbonden zien en mijn geld terug. Hoe te handelen

4622 10 Rapporteer

Ka
door Kassagebruiker - Apr 9, 2020 om 20:36
683 Antwoorden / 5 Vragen

Als iedereen met vakantie en corona combinatie geld terug wil is 50% of meer van de reisburo's, campings enz failliet. Accepteer een voucher.

Ed
door Edsp - Apr 9, 2020 om 20:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Een voucher voor een seizoenplaats langer dan drie maanden is niet mogelijk volgens molecaten. Geld terug ook niet.

marita5
door marita5 - Apr 9, 2020 om 21:43
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Edsp ,

Staat ook op hun site : klik op de rode regels .

Heeft u een seizoen(lig)plaats of lang kampeerarrangement geboekt met aankomst op 27 maart ?

Indien het Molecaten park waar u heeft geboekt nog geopend is, mag u in principe komen verblijven, indien uw kampeermiddel/boot is uitgerust met eigen sanitaire voorzieningen. Houd daarbij de landelijke oproep in acht dit zo min mogelijk te doen! Onze kampeerplekken en -velden zijn ruim van opzet, waardoor voldoende afstand tot elkaar gehouden kan worden. Het chemisch toilet aan de buitenzijde van de toiletgebouwen blijft toegankelijk. Wij vertrouwen erop dat u tijdens uw aanwezigheid de veiligheidsmaatregelen omtrent het coronavirus strikt naleeft.

Is uw kampeermiddel niet uitgerust met sanitaire voorzieningen, dan kunt u deze al wel komen plaatsen. Zodra we de sanitairgebouwen weer kunnen openen bent u van harte welkom om ook te verblijven.

Voor alle gasten op al onze parken (geopend of niet geopend) met een seizoen(lig)plaats of lang kampeerarrantement geldt:
We hebben goede hoop dat de situatie na 28 april verbeterd zal zijn en we onze service en faciliteiten stapje voor stapje weer mogen openstellen voor u. Het seizoen is dan nog maar net gestart. Annuleren van een reeds gemaakte boeking voor een seizoenplaats of lang kampeerarrangement langer dan 3 maanden is - door de uitzonderlijke omstandigheden - niet toegestaan. Voor lange kampeerarrangementen korter dan 3 maanden bieden we de mogelijkheid een voucher aan te vragen voor een verblijf bij ons op een later moment.

https://www.molecaten.nl/coronavirus

In dat geval kun je de overeenkomst kosteloos beëindigen. Zonder eigen sanitaire voorzieningen kun je geen gebruik maken van de camping. Er is recht op terugbetaling van het betaalde geld.

Ik heb een seizoenplaats gehuurd . Ik zou in april mijn caravan gaan plaatsen op de camping .
De camping is gesloten . heb ik recht op teruggave van de betaalde prijs ?

Als de camping besluit dicht te gaan, dan heb je recht op teruggave van de betaalde prijs, in ieder geval voor de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van de plaats. De coronamaatregelen voor campings gelden voorlopig tot 28 april. Of deze maatregelen zullen worden verlengd, is nu nog onzeker. Als de camping voor een langere tijd dicht gaat, dan kun je recht hebben op volledige terugbetaling omdat je geen gebruik hebt kunnen maken van de plaa

https://www.anwb.nl/juridisch-advies/op-de-camping/coronavirus-gevolgen-voor-vakantie-en-camping-in-nederland

Tr
door Trostomaat - Apr 9, 2020 om 22:31
239 Antwoorden / Vragen

Ik zou dit vergelijken met de sportschool waarop je een abonnement hebt. Recht op compensatie dat zou kunnen bestaan voor de tijd dat je niet gebruik kunt maken van de dienst (niet kunt verblijven dus). Mogelijk dat u weldra, na 28 april weer wel kunt verblijven tot zo lang de overeenkomst loopt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 10, 2020 om 09:39
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Formeel kunt u middels een ingebrekestelling procedure uw geld terug vorderen. Als de boeking voor maximaal 3 maanden was kan dat geen probleem zijn volgens de regeling van hen zelf.

Men beroept zich zo te zien op overmacht en zo het werkelijkk tot een procedure zou komen zal de rechter ook kijken of het aanbod van een voucher billijk is en kan de uitkomst dus voor u negatief zijn en zijn ook de kosten van de procedure voor u.

Als ook al gezegd: als veel mensen hun geld terugvragen is het risico van een faillissement, ook voor Molencate, erg groot en dan heeft u ook niets met de aantekening dat indien u zou vorderen middels een procedure dat bij de rechtbank vooralsnog op de plank blijft liggen.

Ook mijn advies dus: voucher accepteren maar eventueel wel de vraag stellen: Zie ook dit: https://www.anwbcamping.nl/informatie/coronavirus

Tr
door Trostomaat Apr 10, 2020 om 18:12
239 Antwoorden / Vragen

Advies: eerst goed lezen, dan pas 'adviseren'.
Er wordt helemaal geen voucher aangeboden!

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 10, 2020 om 18:40
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Ik lees dit: (citaat) Korte vakantie krijgt voucher zelfs voor vakantie einde seizoen en daar heb ik mijn advies op gebaseerd. Ik heb het dus iets anders gelezen dan u of anders begrepen. Het doet aan de rest van mijn advies niets af. (En u bent niet de vraagsteller die reageert dat ik het verkeerd zou hebben gelezen en is het dus wel uw mening).

Tr
door Trostomaat Apr 10, 2020 om 18:45
239 Antwoorden / Vragen

Geen mening, maar een feit, waarde heremietkreeft. U gaat uit van iets dat er niet staat. Dat TS zelfs geen voucher krijgt, maar helemaal niets, dat was immers zijn klacht.
Ik hecht aan juiste informatie voor de vraagsteller en daarmee voel ik mij genoodzaakt op uw onjuiste aannames en de daarop gebaseerde adviezen te reageren. Het zou mij veel waard zijn, als dat niet meer nodig zou zijn. Doe uw best!

aurora1
door aurora1 Apr 10, 2020 om 18:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

+10

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 11, 2020 om 10:16
16860 Antwoorden / 202 Vragen

@TROSTOMAAT, jammer dat u er ongelukkig van bent dat ik iets kennelijk anders heb gelezen dan u en @AURORA1, dank voor de aandacht. Afgezien van de kennelijk gewraakte voucheropmerking staat er niets foutiefs in mijn reactie en is het niet de vraasgsteller die reageert op mijn reactie.

Tr
door Trostomaat Apr 11, 2020 om 16:59
239 Antwoorden / Vragen

Uw reactie was onzinnig. Die was namelijk gebaseerd op het foutieve idee dat ook vragensteller een voucher aangeboden had gekregen. U adviseerde vragensteller zelfs het (niet-bestaande) voucher te accepteren. Je kunt gewoon zeggen dat je je vergist hebt, in plaats van je, zoals gewoonlijk, in allerlei bochten te wringen om overeind te houden 'dat de rest van het advies wel klopt'. Daar heeft niemand iets aan.

ne
door neodutchio - Apr 11, 2020 om 17:55
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Eerst maar even afwachten wat de toekomst gaat brengen. Nu kunt u inderdaad niet terecht, wellicht later wel. Annuleren terwijl u straks wellicht wel kunt gaan is dus niet aan de orde. Dus even afwachten tot wanneer de camping dicht blijft.

donkschr
door donkschr - Apr 13, 2020 om 11:07
78 Antwoorden / 14 Vragen

Ik neem aan dat uw caravan een toilet en een waterkraan heeft. Volgens mij kunt u dan gewoon naar de camping als u uw gemisch toilet maar kunt legen. Deze voorziening zit meestal aan de buitenkant van een gebouw en hoeft niet overal gesloten te worden. Je zult alleen wat vaker je toilet moeten legen en je moeten wassen bij je kraantje (met of zonder warm water uit bijvoorbeeld je boiler of waterkoker). Douchen is er dan even niet bij, maar ja, vroeger had ook niet iedereen een douche. Ik neem aan dat u contact heeft gehad met de camping zelf om te horen wat wel of niet kan.

Ik vertoef al vanaf begin maart meestal voor een lang weekend in mijn caravan en leeg het toilet wat vaker dan normaal en was mij bij mijn (weliswaar kleine) wastafel. Beetje terug naar het oorspronkelijke kamperen. Dit heeft ook zijn charmes.

mo
door mof - Apr 13, 2020 om 13:49
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Je kunt het aan de rechter voorleggen. Het argument bijzondere omstandigheden is niet geldig. Er staat nergensuw contract niet geldig is en niet moet worden nageleefd. Een rechter zal de omstandigheden wegen en dan vaststellen wat een rechtmative verhoeding is.
er wordt door veel ondernemers musbruik gemaakt van de coronacrisis om hun klanten geen diensten te leveren  aar wel het geld uit de zakken te graaien. Is mijn mening.

1paul
door 1paul - Apr 14, 2020 om 09:54
3156 Antwoorden / 0 Vragen

Als je er niet kan verblijven heb je in principe recht op je geld terug, een en ander is wel afhankelijk van de geboekte datum EN de maatregelen die dan nog van kracht zijn en beidde zie ik niet in uw openingspost!!!

dj
door djhonkoop - May 23, 2020 om 20:06
1 Antwoorden / Vragen

seizoenplaats camping de tol nunspeet wij hebben voorseizoenplaats geboekt maar kunnen hier helaas geen gebruik van maken ivm met de coronamaatregelen
wij hebben nu dus 850 euro voor niets betaald ik snap wel dat ze niet het hele bedrag kunnen betalen maar zou toch wel enige compensatie verwachten maar hier is totaal niet over te praten geen voucher voor volgend jaar bijv of een gedeelte van het geld terug
wat is hier normaal in ik hoor veel mensen over vouchers of plekje voor volgend jaar.?
ik vind dit moeilijk wat ik hier mee moet
maar ik vind niets doen in deze erg kort door de bocht.
misschien iemand hier iets over

aurora1
door aurora1 May 23, 2020 om 22:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zijn uw hoofdletters op? En ook de andere mogelijkheden voor interpunctie?
Wat is er mis met zelf een topic openen? Maar u kunt ook even de reacties op soortgelijke vragen hier lezen.