Ik krijg geen restitutie voor gecancelde vlucht van InselAir
Ik heb een jaar terug via CheapTickets een vlucht geboekt met de vluchtmaatschappij InselAir, gevestigd in Curacao. Eind maart, een paar dagen voordat ik zou vliegen hoorde ik via vrienden dat InselAir een groot aantal geplande vluchten had gecanceled vanwege financiele problemen, waaronder mijn vlucht. Een paar weken na de gecancelde vlucht kreeg ik van CheapTickets bericht dat de vlucht die had geboekt was gecanceld en dat zij de restitutieprocedure met InselAir in gang zouden zetten. Inmiddels is het ruim een half jaar verder en heb ik twee berichten van Cheaptickets ontvangen dat InselAir niet reageert op hun pogingen een resitutie aan te vragen en dat ze kans klein achten dat ik het geld terug krijg.
Ik heb zelf ook via de InselAir webpagina een poging gedaan de resitutie aan te vragen, maar werd daar direct doorverwezen naar een pagina waar werd vermeld dat ze voorlopig geen resituties hoefden uit te betalen omdat ze dat financieel niet aan konden en dat ik het later nog eens moest proberen.
Heeft iemand een gelijke situatie met InselAir meegemaakt. Is er iets wat ik kan doen om het geld terug te krijgen, of een instantie die ik kan mailen voor hulp?
Vriendelijke groet,
Doina
Hallo Doina ,
Neem eens contact op met ECC ,
Contact
- 030 - 232 6440 (ma/vr 09:00 - 17:00)
- info@eccnederland.nl
- contactformulier
https://www.eccnederland.nl/nl
Curacao valt niet onder EU recht.
Ik denk dat u zich beter kunt voorbereiden op het onvermijdelijke. Uw geld is weg!
Bij een faillissement maakt u geen kans maar ook bij een overname hoeft de nieuwe partij niet aan uw centjes te denken.
als u een rechstbijstand verz. heeft...laat die het doen. Is cheapticket niet verantwoordelijk?
Goedendag,
Ons is hetzelfde overkomen. We hebben via budgetair geboekt van miami naar curacao in august vorig jaar. 2 maanden voor vertrek werd de vlucht geanuleerd en zouden we ons geld terug krijgen. Tot nu toe niets gehad. Budget air zegt dat de kans klein is dat we ons geld terug krijgen. Hebben jullie verder al wat gehoord?
Hallo JenniferDepennifer , lees deze informatie eens door , klik op de rode regels https://www.dagonline.nl/antillen/toekomst-insel-air-onzeker-na-uitvallen-toestellen/ , dien een klacht in bij ILT , niet geschoten is altijd mis https://www.ilent.nl/onderwerpen/passagiersrechten/luchtvaart/vergoeding-bij-vertraging-of-annulering-vlucht
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Inning extra bedrag boven op contributie (voetbalvereniging)
Onlangs is er gemeld dat de energiekosten van onze club hoger zijn uitgevallen dan verwacht. Als gevolg hiervan is er naar alle leden een extra rekening gestuurd, bovenop de reguliere contributie, om deze kosten te dekken. Daarnaast is er gedreigd met een spelersblokkade indien deze extra kosten niet worden voldaan. Aan het begin van het seizoen ben ik akkoord gegaan met een verhoging van de cont ... Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
DPD levert product beschadigd af en laat het verder afweten
Een verzending van mij via DPD is beschadigd aangekomen. Heb dat bij DPD gemeld op een daarvoor bedoeld formulier op hun website. Kreeg direct een casenummer en 2 dagen later het bericht dat ik voor een claim bij Sendcloud moest zijn die voor DPD onderzoek doet. Op de website van Sendcloud moest je echter inloggen met een (bedrijfs)account, ander contact was niet mogelijk en kwam ik dus geen met ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer