Mi
door Mieralex Oct 10, 2020 om 19:55
Vakantie & reizen

Ik krijg mijn borg niet terug

Na ons vakantie in bungalow krijgen we geen borg terug, omdat men beweert dingen te hebben vervangen omdat wij het vervuild hebben achter gelaten. Dit is niet het geval. We hebben gevraagd om specificatie wat er vervangen is en wanneer maar die krijgen we niet. Er wordt gedreigd met advocaat. Ze zegt getuigen te hebben van de vervuiling. Kan dit zomaar?

5869 9 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 10, 2020 om 19:59
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Waar heeft u de bungalow gehuurd? Welk Park? Wie eist bewijst, dus moeten ze wel dat bewijs tonen. En al gelijk dreigen met een advocaat lijkt mij iets meer van "angst aanjagen". Dus nogmaals, bij wie gehuurd.

Mi
door Mieralex Oct 11, 2020 om 11:06
Antwoorden / 1 Vragen

Goudsberg maar particuliere bungalow en als we rekeningen wilde moest dat vua haar advokaat, maar we kregen daar geen naam van. En dat moesten we dan aangetekend doen. Nu hebben we een mail dat wij haar hebben bedreigd, en als we er werk van maken zei ons alle zogenaamde gemaakte kosten zou eisen. Nieuw matras, verschonen bed omdat ze beweert dat onze hond daar geslapen heeft. En zwaar stonk, waar ze eerder term muf gebruikte. En waar volgens zeggen 2 nieuwe gasten en 2 schoonmakers het bed hebben verschoond voor 2.5 uur?? Onze hond heeft daar niet geslapen, de ruimte stonk niet. En dit is puur leugen. Evenals zogenaamde bloedvlekken terwijl we 100% zeker zijn dat dat niet mogelijk is.

rj
door rjw - Oct 10, 2020 om 21:09
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Wij weten niet of dit "zomaar" kan. We weten niet hoe de situatie was/is

Mi
door Mieralex Oct 11, 2020 om 11:09
Antwoorden / 1 Vragen

Gaat erom dat we alles schoon hebben achter gelaten, we ondanks dat we voor schoonmaak betaalde alles hebben gepoetst. En ze ons verwijten van iets wat niet is gebeurd. En we geen facturen krijgen van de zogenaamde schoonmaakkosten ter waarde van 200 euro

diumenge
door diumenge - Oct 10, 2020 om 21:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom dreigen ze met een advocaat?

Mi
door Mieralex Oct 11, 2020 om 11:12
Antwoorden / 1 Vragen

Goudsberg maar particuliere bungalow en als we rekeningen wilde moest dat vua haar advokaat, maar we kregen daar geen naam van. En dat moesten we dan aangetekend doen. Nu hebben we een mail dat wij haar hebben bedreigd, en als we er werk van maken zei ons alle zogenaamde gemaakte kosten zou eisen. Nieuw matras, verschonen bed omdat ze beweert dat onze hond daar geslapen heeft. En zwaar stonk, waar ze eerder term muf gebruikte. En waar volgens zeggen 2 nieuwe gasten en 2 schoonmakers het bed hebben verschoond voor 2.5 uur?? Onze hond heeft daar niet geslapen, de ruimte stonk niet. En dit is puur leugen. Evenals zogenaamde bloedvlekken terwijl we 100% zeker zijn dat dat niet mogelijk is.

marita5
door marita5 - Oct 11, 2020 om 11:22
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mieralex ,

N.a.v. uw reactie .

Wat een flut reactie van Goudsberg / of eigenares particuliere bungalow   , lijkt mij meer chantage .

Heeft u een rechtsbijstandsverzekering , laat deze dan hun werk doen .

Geen rechtsbijstandsverzekering , neem dan contact op met het Juridisch Loket , klik op de rode regel .

https://www.juridischloket.nl/contact/#

DOOR MIERALEX 11 OKT. 2020 OM 11:06
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Goudsberg maar particuliere bungalow en als we rekeningen wilde moest dat vua haar advokaat, maar we kregen daar geen naam van. En dat moesten we dan aangetekend doen. Nu hebben we een mail dat wij haar hebben bedreigd, en als we er werk van maken zei ons alle zogenaamde gemaakte kosten zou eisen. Nieuw matras, verschonen bed omdat ze beweert dat onze hond daar geslapen heeft. En zwaar stonk, waar ze eerder term muf gebruikte. En waar volgens zeggen 2 nieuwe gasten en 2 schoonmakers het bed hebben verschoond voor 2.5 uur?? Onze hond heeft daar niet geslapen, de ruimte stonk niet. En dit is puur leugen. Evenals zogenaamde bloedvlekken terwijl we 100% zeker zijn dat dat niet mogelijk is.

deexpert
door deexpert - Oct 12, 2020 om 12:31
104 Antwoorden / 2 Vragen

Ik praat uit ervaring.

Als eerste, hoe hoog was die waarborg?

Het is altijd lastig in de discussie of een huisje nu vies of niet. Het is vaak een welles en nietes.

Op het moment dat de hele waarborg wordt ingehouden mag je verwachten dat het goed onderbouwd wordt. Bijvoorbeeld van de matras die vervangen dient te worden door middel van foto's van de zg bloedvlekken. In het geval er schade is kunnen ze dit te bewijzen met facturen. Wellicht dat u deze kan declareren bij uw AVP verzekering.

Indien het huis wordt verhuurt met huisdieren, dan weet de verhuurder dat zij het risico lopen dat deze ook in de slaapkamers komen, en ook al wordt dat verboden ook in bed komen. Zeker als de huisdieren dit thuis gewoon zijn. Heeft de verhuurder ook alles gedaan om schade aan de matras te beperken, door bijv. een molton welke geen vocht doorlaat.

Indien u geen rechtbijstandsverzekering heeft en gezien uw verhaal kunt u het maar beter snel vergeten en doorgaan met uw leven, hoe zuur dat ook is.

Succes

Hoe is de oplevering van het huisje gegaan, bent u daar bij geweest, en was toen alles in orde?

1paul
door 1paul - Oct 13, 2020 om 09:30
3156 Antwoorden / 0 Vragen

heeft de eigenaar samen met u het huisje bekeken NA de eindschoonmaak?

zo nee, heeft de eigenaar u schriftelijk op de hoogte gesteld van de gebreken/vervuiling?

zo nee, dan is de eigenaar in gebreke en heeft u recht op de borg, schrijf hen schriftelijk aan dat u binnen 15 dagen de borg teruggestort wilt hebben op uw rekening en als zij dat niet doen u een gerechtsdeurwaarder in zult schakelen op hun kosten....

u moet uiteraard wel zeker zijn dat u het huisje schoon achterliet!!!!

deexpert
door deexpert Oct 14, 2020 om 12:33
104 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Paul

De eindschoonmaak wordt na het vertrek van de gast gedaan.

1paul
door 1paul Oct 14, 2020 om 16:26
3156 Antwoorden / 0 Vragen

NIET als je deze zelf uitvoert....

mahadma
door mahadma - Oct 13, 2020 om 13:10
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Als u iets vuil achterlaat moeten ze natuurlijk wèl fotobewijzen hebben. En digi foto's zijn altijd te controleren op opnamedatum.

pucky
door pucky - Oct 14, 2020 om 16:32
1 Antwoorden / 2 Vragen

Wij zouden in April met 6 collega;s naar een huisje gaan van Landal in Nederland, maar dit moesten wij toen verzetten naar een antere datum. Dit hebben we gedaan met bij betaling, naar 30 oktober. Landal laat niets hore, maar we mogen niet met zessen in een huis, niks is er open en je kunt niet uit eten gaan dus hebben wij hier geen zin in. Landal laat niks van zich horen, wij willen ons geld terug of een voucher, maar als wij willen annuleren ,moeten wij 30% inleveren, wat kunnen we doen, gr Conny

mahadma
door mahadma Oct 14, 2020 om 16:35
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Een eigen topic openen, niet "inbreken" in een andermans vraag.