Th
door The do Aug 9, 2024 om 18:05
Vakantie & reizen

Incl 200 euro korting, terwijl dat er niet is. Mag reis org. dat zeggen?

Ik heb op 5 augustus de prijzen van diverse reisorganisaties bekeken. Ook die van NRV. De reis van 11-02-2025 naar Mexico die ik binnenkort zou willen boeken, kostte € 3399. 7 augustus kreeg ik een mail van NRV dat vanaf 8 augustus kortingsacties zouden gelden. 8 augustus stond er op de website: prijsacties! En bij de betreffende reis: inclusief korting van € 200 per persoon. De reis was toen echter geprijsd op € 3379, dus slechts € 20 korting. Valse informatie dus voor de consument.
En vandaag 9 augustus staat de prijs weer op € 3399, dus weer de oude prijs, maar wel met vermelding: inclusief korting € 200.

De prijs van 5 augustus is dezelfde als die van 9 augustus, wel met toevoeging inclusief actiekorting, die er dus echt niet is.

Ik heb met NRV gebeld, maar ze geven slechts een vaag antwoord.

Het lijkt dus een prachtige actie, maar ik vind het valse prijsinformatie. De consument wordt misleid, er is geen korting. In ieder geval niet zoals ik het in deze paar dagen heb gezien op hun website.

Mag een reisorganisatie dit zomaar doen?

3907 14 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Aug 9, 2024 om 18:21
11705 Antwoorden / 51 Vragen

Dit heet fluid pricing,  dus daar doet u niets aan.

tenormin
door tenormin - Aug 9, 2024 om 19:31
16925 Antwoorden / 108 Vragen

Het probleem is dat dit bij iedere reisorganisatie zo is. Het kan zelfs per 15 minuten veranderen. Ik ben (in het verleden) heel veel naar de U.S.A. geweest en uiteraard zocht ik dan de koopjes. Zodra ik b.v. Amsterdam-San Françisco zag, een nonstop vlucht voor €650,00 probeerde te boeken maar... was verdwenen. En daarna stond het er doodleuk weer wel. Ben toen gestopt met online boeken en ging rechtstreeks naar TUI. Uiteindelijk niet al te veel duurder, maar men is een goudhaantje als je voor de voordelige prijs iets te pakken krijgt.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 9, 2024 om 19:47
2244 Antwoorden / Vragen

De prijzen mogen wisselen, dat mag inderdaad "zomaar", wat niet mag is liegen over korting maar je voelt al aan dat als de prijs steeds verandert waar bereken je dan korting over? Ik zou het je niet kunnen vertellen maar maak er een zaak van en je zult bij de kantonrechter het antwoord krijgen.

rj
door rjw - Aug 9, 2024 om 21:14
3360 Antwoorden / 5 Vragen

Je moet je niet laten lokken door de hoeveelheid korting die je zou kunnen krijgen maar gewoon door wat het kost. Gewoon boeken en lekker op vakantie gaan naar Mexico.

1paul
door 1paul - Aug 10, 2024 om 08:13
3305 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, als je screenshot hebt opsturen naar de ACM heb je die niet evenzogoed melding maken bij deze organisatie.

marita5
door marita5 - Aug 10, 2024 om 09:45
11640 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo The Do ,

De prijs is v.a € 3399,- gebaseerd op : vertrekdatum > reisduur > aantal personen , zie afbeelding voor 2 personen , reisdatum 11 - 2 - 2025 .

Lees ook deze informatie eens door ,

https://www.consuwijzer.nl/reizen-en-accommodaties/algemeen/prijzen-reizen-vakanties

in
door inno1 - Aug 10, 2024 om 12:14
138 Antwoorden / Vragen

Volgens mij is vakantie bedoeld voor ontspanning. De rest is negatieve energie.  Als u het te duur vindt boekt u niet.

Re
door Reinier182 - Aug 12, 2024 om 09:11
230 Antwoorden / Vragen

Het is een dure reis en maak die 200 euro uit op dit bedrag? Een goede reis hebben is belangrijker dan die kleine korting. Wanneer je op 200 euro kijkt kan je beter thuis blijven. Prijzen veranderen steeds tegenwoordig.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 12, 2024 om 13:46
16946 Antwoorden / 202 Vragen

Mogelijk kan uw vraag hier worden gemeld en ook besntwoord, al of niet in een reguliere uitzending. https://www.maxvakantieman.nl/meld-een-klacht/ waarvan op dit moment wekelijks sprake is.

Ma
door Maria Post - Aug 12, 2024 om 14:37
2 Antwoorden / 2 Vragen

NRV beweert wel meer dat ze niet waarmaken. Ga niet met ze in zee. Reisomschrijvingen zijn vaag, reisbegeleiding ondeskundig, prijzen ondoorzichtig, klachtenafhandeling deugt niet en het is altijd de schuld van de klant.

Li
door Liesmal9 - Aug 13, 2024 om 00:43
12 Antwoorden / 7 Vragen

Dit gebeurd steeds vaker en bij meerdere Reisorganisaties.
Tel bij de getoonde prijs, de bagage prijzen varierend van € 35,= tot  88,= of meer en de trasfer pijzen € 160,= tot € 255,= Het mag allemaal
Geniet van de vakantie.

gerbera
door gerbera - Aug 18, 2024 om 10:19
7455 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik de berekening van @marita5 lees zie ik dat er wel degelijk korting wordt gegeven. Wat u ontgaat is dat de prijs van reizen dagelijks kunnen veranderen en in dit geval geldt de prijs op de dag van boeking.

marita5
door marita5 Aug 19, 2024 om 13:08
11640 Antwoorden / 15 Vragen

Tot op heden vandaag als ik controleer , staat de reis voor Ts nog altijd op dezelfde prijs , als mijn afbeelding .