Inname tickets voor terugreis
Bij een bezoek van familie in Engeland via de trein Thalys en Eurostar naar Londen werd door onze fout op de terugreis een verkeerde datum ingevuld. Dus moesten wij nieuwe tickets kopen in Londen maar dat kon pas nadat wij de andere tickets werden ingenomen. Deze waren al betaald zowel als voor Eurostar als voor de Thalys, anders konden wij geen nieuwe kopen.We waren zelf wel in staat om de tickets door te verkopen via internet maar mag deze handelswijze door Eurostar worden gevoerd. Het voelt niet goed aan, het was natuurlijk onze fout maar toch wordt je op deze manier benadeeld in de doorverkoop van de tickets
Raar.
Als je nieuwe tickets koopt heeft dat toch niets te maken met je oude tickets?
Die staan toch niet op naam.
Wat was het commentaar van de verkoper?
Kijk eens op de site van Eurostar bij de Voorwaarden:
Terugbetaling van het oorspronkelijke ticket is mogelijk, afhankelijk van het soort ticket en mits betaling van eventuele administratiekosten.
12. Tickets kunnen niet worden overgedragen op iemand anders
12.1 Tickets die al gedeeltelijk zijn gebruikt, of die werden afgegeven op naam, zijn niet overdraagbaar en mogen alleen worden gebruikt door de persoon voor wie het ticket is gekocht. Tickets kunnen alleen te koop worden aangeboden door Eurostar International Limited of zijn erkende vertegenwoordigers. Als een ticket wordt doorverkocht of wordt overgedragen met winst of voor ander commercieel gewin, wordt het ongeldig en kan de houder de toegang tot de Eurostar-trein worden geweigerd.
12.2 Toegang tot de Eurostar-trein is alleen toegestaan voor de passagier wiens naam op het ticket staat waarmee die reist. Je moet een geldig identiteitsbewijs kunnen voorleggen, en ook het identiteitsbewijs voor de persoon of personen voor wie je verantwoordelijk bent, volgens de namen op de tickets als dit wordt gevraagd door onze medewerkers of vertegenwoordigers. Wij behouden ons het recht voor om de identiteitsbewijzen van de passagiers te controleren en om passagiers en hun bagage te weigeren als ze geen geldig identiteitsbewijs zoals gestipuleerd in dit artikel kunnen voorleggen. In deze omstandigheden is terugbetaling of omruiling alleen mogelijk als het desbetreffende soort ticket dit toelaat en mits betaling van eventuele administratiekosten.
Gemakkelijk als ik de voorwaarden plaatst ;-))
Die had ik al gevonden hoor. ;-)
Maar dat stond er eerst niet .
Voor alle duidelijkheid: Eurostar-tickets staan op naam.
Hallo Markant ,
De voorwaarden :
13. Intrekking van tickets
Alle tickets blijven onze eigendom en als je op enige wijze verzuimt te voldoen aan de voorwaarden voor het gebruik ervan, kan het ticket worden ingetrokken of ongeldig verklaard door onze medewerkers of vertegenwoordigers. Als een ticket ingetrokken of ongeldig wordt verklaard door onze medewerkers of vertegenwoordigers, dan mag je niet reizen en/of de reis voortzetten en wordt geen terugbetaling gedaan voor eventuele al gebruikte delen van het ticket.
https://www.eurostar.com/nl-nl/vervoersvoorwaarden
Wanneer u geen vergoeding heeft gekregen voor de ingenomen tickets lijkt me dat niet in orde.
Kijk onder punt 6 van de vervoersvoorwaarden.
https://www.eurostar.com/nl-nl/vervoersvoorwaarden
U reist op dat moment met een ongeldig vervoersbewijs en dan wordt deze ingenomen, U voldoet dan niet aan de voorwaarden.
13. Intrekking van tickets
Alle tickets blijven onze eigendom en als je op enige wijze verzuimt te voldoen aan de voorwaarden voor het gebruik ervan, kan het ticket worden ingetrokken of ongeldig verklaard door onze medewerkers of vertegenwoordigers. Als een ticket ingetrokken of ongeldig wordt verklaard door onze medewerkers of vertegenwoordigers, dan mag je niet reizen en/of de reis voortzetten en wordt geen terugbetaling gedaan voor eventuele al gebruikte delen van het ticket.
@gerbera Denkt u dat ze al in de trein zaten dat u zegt dat ze met een ongeldig vervoersbewijs reisde?
Kent u die voorwaarden voor het gebruik ervan?
Ik denk niet dat ze al in de trein zaten, maar als ze wilde reizen, op die dag, waren de tickes ongeldig . En wat er staat is een onderdeel uit de voorwaarden. Er staat nog veel meer in die voorwaarden. U haalt punt 6 aan maar dan even verder lezen onder 7. Er is dus een mogelijkheid om geld van betreffende tickets deels terug te krijgen maar doorverkopen, wat de TS dis wilde doen, is dus niet toegestaan.
Heb je echt de volle prijs voor de nieuwe tickets betaald? Of was er sprake van een bijbetaling?
En hoe weten ze nu dat je al tickets hebt? Je kunt toch gewooon in Londen een enkele Nederland kopen? (heb ik diverse keren gedaan)
Ja hebben het volledige bedrag moeten betalen. Vooraf nadat wij de datum zagen.
Maar als je een retourticket hebt voor een latere datum dan je werkelijk terugreist en de medewerker zegt dat het ticket b,v. pas over een week gebruikt kan worden waarom zou het ticket dan ingenomen moeten worden?
Ze zijn nog niet ingestapt dus maken nog geen gebruik van het ticket.
Je zou in principe voordat de retourticket verloopt een enkeltje Londen kunnen nemen en op de retourticket van de vorige reis terugreizen.
Voor alle duidelijkheid de terugreis was 1 week later vanuit london,dus we moesten nieuwe tickets kopen maar dat kon pas nadat onze tickets werden ingenomen anders konden we geen nieuwe plaatsbewijzen kopen,de tickets hebben we gekocht via internet bij de NS.Het was natuurlijk onze fout,maar hoe we vervolgens bij het ticketoffice {london} zijn behandeld verdiend geen schoonheidsprijs,en dat is nog voorzichtig gezegd.Het was bij elkaar een behoorlijk bedrag we gaan daarom niet meer met de trein in de toekomst.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
2 stoelen niet goed winkel doet niets wat kan ik nog doen
6 stoelen gekocht bij 2 is de vulling gezakt zouden omgeruild worden maar wordt niet gedaan
na veel gepraat konden we 6 nieuwe uitzoeken alles op papier gezet
nu blijkt dat dat ook niet gedaan wordt
wat kunnen we doen reageren doen ze niet aangetekende brief gedaan
maar geen antwoord
Lees meer
Zomerbloesen met borstzakje moeilijk te krijgen
Ik heb altijd wat in mijn borstzakje ,diabetes meter ,maar bloezen met zo'n zakje zijn bijna niet meer te krijgen in NL Lees meer
Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer