Ma
door Markant 35 Sep 24, 2019 om 12:10
Vakantie & reizen

Inname tickets voor terugreis

Bij een bezoek van familie in Engeland via de trein Thalys en Eurostar naar Londen werd door onze fout op de terugreis een verkeerde datum ingevuld. Dus moesten wij nieuwe tickets kopen in Londen maar dat kon pas nadat wij de andere tickets werden ingenomen. Deze waren al betaald zowel als voor Eurostar als voor de Thalys, anders konden wij geen nieuwe kopen.We waren zelf wel in staat om de tickets door te verkopen via internet maar mag deze handelswijze door Eurostar worden gevoerd. Het voelt niet goed aan, het was natuurlijk onze fout maar toch wordt je op deze manier benadeeld in de doorverkoop van de tickets

2108 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 24, 2019 om 12:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Raar.
Als je nieuwe tickets koopt heeft dat toch niets te maken met je oude tickets?
Die staan toch niet op naam.
Wat was het commentaar van de verkoper?

Kijk eens op de site van Eurostar bij de Voorwaarden:
Terugbetaling van het oorspronkelijke ticket is mogelijk, afhankelijk van het soort ticket en mits betaling van eventuele administratiekosten.

12. Tickets kunnen niet worden overgedragen op iemand anders

12.1 Tickets die al gedeeltelijk zijn gebruikt, of die werden afgegeven op naam, zijn niet overdraagbaar en mogen alleen worden gebruikt door de persoon voor wie het ticket is gekocht. Tickets kunnen alleen te koop worden aangeboden door Eurostar International Limited of zijn erkende vertegenwoordigers. Als een ticket wordt doorverkocht of wordt overgedragen met winst of voor ander commercieel gewin, wordt het ongeldig en kan de houder de toegang tot de Eurostar-trein worden geweigerd.

12.2 Toegang tot de Eurostar-trein is alleen toegestaan voor de passagier wiens naam op het ticket staat waarmee die reist. Je moet een geldig identiteitsbewijs kunnen voorleggen, en ook het identiteitsbewijs voor de persoon of personen voor wie je verantwoordelijk bent, volgens de namen op de tickets als dit wordt gevraagd door onze medewerkers of vertegenwoordigers. Wij behouden ons het recht voor om de identiteitsbewijzen van de passagiers te controleren en om passagiers en hun bagage te weigeren als ze geen geldig identiteitsbewijs zoals gestipuleerd in dit artikel kunnen voorleggen. In deze omstandigheden is terugbetaling of omruiling alleen mogelijk als het desbetreffende soort ticket dit toelaat en mits betaling van eventuele administratiekosten.

marita5
door marita5 Sep 24, 2019 om 12:27
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Gemakkelijk als ik de voorwaarden plaatst ;-))

edrick3
door edrick3 Sep 24, 2019 om 12:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Die had ik al gevonden hoor. ;-)

marita5
door marita5 Sep 24, 2019 om 12:33
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Maar dat stond er eerst niet .

scherpslijper
door scherpslijper Sep 24, 2019 om 12:43
70 Antwoorden / Vragen

Voor alle duidelijkheid: Eurostar-tickets staan op naam.

marita5
door marita5 - Sep 24, 2019 om 12:22
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Markant ,

De voorwaarden :

13. Intrekking van tickets

Alle tickets blijven onze eigendom en als je op enige wijze verzuimt te voldoen aan de voorwaarden voor het gebruik ervan, kan het ticket worden ingetrokken of ongeldig verklaard door onze medewerkers of vertegenwoordigers. Als een ticket ingetrokken of ongeldig wordt verklaard door onze medewerkers of vertegenwoordigers, dan mag je niet reizen en/of de reis voortzetten en wordt geen terugbetaling gedaan voor eventuele al gebruikte delen van het ticket.

https://www.eurostar.com/nl-nl/vervoersvoorwaarden

ma
door malty - Sep 24, 2019 om 12:23
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer u geen vergoeding heeft gekregen voor de ingenomen tickets lijkt me dat niet in orde.
Kijk onder punt 6 van de vervoersvoorwaarden.
https://www.eurostar.com/nl-nl/vervoersvoorwaarden

gerbera
door gerbera - Sep 24, 2019 om 14:31
7368 Antwoorden / 14 Vragen

U reist op dat moment met een ongeldig vervoersbewijs en dan wordt deze ingenomen, U voldoet dan niet aan de voorwaarden.

13. Intrekking van tickets

Alle tickets blijven onze eigendom en als je op enige wijze verzuimt te voldoen aan de voorwaarden voor het gebruik ervan, kan het ticket worden ingetrokken of ongeldig verklaard door onze medewerkers of vertegenwoordigers. Als een ticket ingetrokken of ongeldig wordt verklaard door onze medewerkers of vertegenwoordigers, dan mag je niet reizen en/of de reis voortzetten en wordt geen terugbetaling gedaan voor eventuele al gebruikte delen van het ticket.

ma
door malty Sep 24, 2019 om 18:00
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@gerbera Denkt u dat ze al in de trein zaten dat u zegt dat ze met een ongeldig vervoersbewijs reisde?
Kent u die voorwaarden voor het gebruik ervan?

gerbera
door gerbera Sep 24, 2019 om 21:57
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Ik denk niet dat ze al in de trein zaten, maar als ze wilde reizen, op die dag, waren de tickes ongeldig . En wat er staat is een onderdeel uit de voorwaarden. Er staat nog veel meer in die voorwaarden. U haalt punt 6 aan maar dan even verder lezen onder 7. Er is dus een mogelijkheid om geld van betreffende tickets deels terug te krijgen maar doorverkopen, wat de TS dis wilde doen, is dus niet toegestaan.

jo
door jorisw - Sep 24, 2019 om 15:00
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je echt de volle prijs voor de nieuwe tickets betaald? Of was er sprake van een bijbetaling?
En hoe weten ze nu dat je al tickets hebt? Je kunt toch gewooon in Londen een enkele Nederland kopen? (heb ik diverse keren gedaan)

Ma
door Markant 35 Sep 24, 2019 om 19:09
Antwoorden / 1 Vragen

Ja hebben het volledige bedrag moeten betalen. Vooraf nadat wij de datum zagen.

ma
door malty - Sep 24, 2019 om 15:37
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Maar als je een retourticket hebt voor een latere datum dan je werkelijk terugreist en de medewerker zegt dat het ticket b,v. pas over een week gebruikt kan worden waarom zou het ticket dan ingenomen moeten worden?
Ze zijn nog niet ingestapt dus maken nog geen gebruik van het ticket.
Je zou in principe voordat de retourticket verloopt een enkeltje Londen kunnen nemen en op de retourticket van de vorige reis terugreizen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 24, 2019 om 16:59
16875 Antwoorden / 202 Vragen

Bedoelt u dat u zich afvraagt of het NIET mag? (De door u genoemde wijze van handelen).

diumenge
door diumenge - Sep 24, 2019 om 17:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Was dat bij een officieel verkooppunt of bij een of ander schimmig reisbureau'tje?

ma
door markant35 - Sep 25, 2019 om 09:05
1 Antwoorden / Vragen

Voor alle duidelijkheid de terugreis was 1 week later vanuit london,dus we moesten nieuwe tickets kopen maar dat kon pas nadat onze tickets werden ingenomen anders konden we geen nieuwe plaatsbewijzen kopen,de tickets hebben we gekocht via internet bij de NS.Het was natuurlijk onze fout,maar hoe we vervolgens bij het ticketoffice {london} zijn behandeld verdiend geen schoonheidsprijs,en dat is nog voorzichtig gezegd.Het was bij elkaar een behoorlijk bedrag we gaan daarom niet meer met de trein in de toekomst.