Is Booking.com verplicht mij geld terug te betalen ivm coronacrisis?
Ik heb bij Booking een hotel geboekt in Venetie voor in eind april. Dit ging niet door / was niet mogelijk vanwege de corona, het hotel zat dus dicht. Ik heb Booking om geld terug gevraagd en deze zei mij niet te kunnen helpen. Het hotel zelf heeft mij vervolgens een "voucher" aangeboden, namens de Italiaanse overheid. Geld terug was volgens hen niet mogelijk. Maar, volgens de Nederlandse wet zijn bedrijven gevestigd in Nederland verplicht om mensen hun geld terug te betalen i.v.m. de coronacrisis. Booking is ook gevestigd in Nederland. Alleen zijn zij dan nu niet verplicht om mij het geld terug te betalen? Ik denk het wel, maar eigenlijk zijn ze een soort tussenpersoon? Waar heb ik precies recht op? Van de camping in Italie waar ik tevens zou verblijven en vluchtmaatschappij waar ik ook gebruik van zou maken in April heb ik wel mijn geld terug gekregen.
Kijk eens op de site van het hotel waar je heen zou gaan en of zij de kosten wel terugbetalen. Booking is in principe gewoon eeen doorgeefluik en als zij het geld terug hebben gekregen van het hotel moeten ze jouw gewoon terug betalen. Kost booking.com niks. Er zullen wel mensen zijn die het niet met mijn mening eens zijn maar zo zie ik het.
Ik heb het idee dat tussenpersonen zoals expedia en booking hier behoorlijk beter van worden.
Meeste hotels annuleren gewoon en krijg je je geld terug dus ook die tussenpersonen en dat kunnen ze dan weer terug betalen eventueel verminderd met hun eigen administratie kosten.
Op de website van het hotel zelf staat helaas niks vermeld over de coronacrisis. Zij zeggen dat ze me alleen een voucher aan kunnen bieden namens de Italiaanse overheid die 1 jaar geldig is en dat terugbetaling of verkopen van de voucher niet mogelijk is. Booking zegt alleen tegen me dat ik het zelf moet oplossen met het hotel. Totaal klantonvriendelijk..
Hallo MartijnP ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://www.ad.nl/tech/acm-bij-overmacht-krijg-je-geld-terug-via-hotelboekingssite~a8c81539/?referrer=https://www.google.nl/
Neem eens contact op met Consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-acm-consuwijzer
Bedankt! Volgens dit artikel heb ik dan inderdaad recht op het geld terug, gezien het negatieve reisadvies voor Italië. Ik zal nogmaals contact opnemen met de klantenservice, met een link naar dit artikel erbij dit keer. Hopelijk krijg ik dan wel gehoor.
Dan gebruik u die voucher toch een andere keer? Of was u van planom nooit meer met vakantie te gaan?
Nou, het probleem is dat ik 2 weken naar Italië zou gaan op een camping en dan 1 overnachting in Venetië zou hebben. Van de camping heb ik dus wel het geld terug en voor die ene overnachting een voucher alleen. Maar ik ga in het aankomende jaar denk ik niet zomaar op en neer naar Italië om alleen een nachtje in Venetië te verblijven. Daarnaast is de voucher maar tot april 2021 geldig en ik vraag me af hoe het dan zit met de maatregelen..
1hotel overnachting in Venetie, wat is de schade als je niet meer durft?
Je kunt bij boekingen via booking.com op verschillende manieren betalen. Soms betaal je (ook via de booking app) direct aan het hotel. In dat geval is booking.com slechts de bemiddelaar en doe je direct zaken met hotel. In dat geval is booking.com vergelijkbaar met bijvoorbeeld marktplaats.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Aflossing lening bij Vesting Finance van NN
Onlangs hebben wij een aflosnota bij Vesting Finance opgevraagd om onze lening ( die ze ovegekocht hebben van Nationale Nederlanden ) vervroegd te kunnen aflossen.
Deze is netjes opgestuurd en door ons betaald. We hebben hier verder geen bewijs van gekregen.
Na gebeld te hebben was hun antwoord : Kijk maar op BKR... ( en daar staat hij een maand na inlossen nog steeds op "lopend")
...
Lees meer
Auto verzekeren bij FBTO.
Ik wil mijn nieuwe elektrische auto verzekeren bij FBTO. Krijg ik het volgende antwoord van FBTO terug.
Op basis van je leeftijd en het vermogen van je auto kunnen we de auto niet verzekeren.
Lees meerVlak voor bezorgmoment verandert PostNL het tijdstip naar 'zelf afhalen'.
Vlak voor afgesproken bezorgmoment verandert postNL van bezorgtijd 14:10-16:10 naar 'zelf afhalen' bij afhaalpunt. Bij het afhaalpunt vertelden ze dat dit héél veel gebeurt. PostNL doet er niets aan. Mogelijk is het luceratief voor de bezorger die alles op afhaalpunt dumpt en zo dubbel zoveel pakjes kan "afhandelen". De verzender kan er niets aan doen en voor post NL wil er n.m.m. nie ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer