Kan Booking.com alles maken?
Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten. Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig????
U wilt eerder weg! Dus waarom is het misdadig dat ze prijs dan met 50% verhogen? Ze verliezen er anders op en ik neem aan dat Booking.com gewoon een toko is die ook wil verdienen. Zal ook vast wel in de kleine lettertjes staan. Natuurlijk is het voor het hotel geen probleem, ook logisch.
Welke kleine lettertjes? Het is een nieuwe boeking en de prijs kan veranderen.
Boeking laten staan en een dag eerder uitchecken.
Ik zie het probleem ook niet. TS krijgt echter het betaalde geld voor de 5e nacht niet terug en daar zal bij TS het probleem wel ziten.
Waaraan zie jij dat TS een dag eerder naar huis wil? Je kunt het ook zo lezen dat TS een dag eerder NAAR het hotel wil. Dan wordt de vraag ook een stuk logischer. Om eerder te vertrekken hoef je een boeking niet te wijzigen.
"Nu wil ik een dag eerder weg" staat er, ik kan er weinig anders van maken dan dat TS een dag minder wil gaan en denkt de boeking daaraan aan te passen. Ik denk dat Booking dat behandeld als annuleren en nieuw boeken en dan krijg je de prijzen van dat moment en die kunnen afwijken.
gewoon de afgesproken prijs betalen en een dag eerder weg gaan zonder de booking te veranderen en klaar ben je!!
U hebt met het hotel niets te maken, u hebt geboekt bij Booking met de daarbij behorende voorwaarden. En wat staat daar in omtrent annuleren of aanpassen? Als u wel kosteloos kan ontbinden, maar de kamerprijs flink verhoogd is, dan betaald u dus de nieuwe prijs. Immers, het is dan een nieuwe boeking.
Het is misdadig om iemand ergens van te beschuldigen zonder enige onderbouwing.
Hallo Rick Van Oosten ,
De voorwaarden Booking.com Art A8
1. Wanneer u een Boeking maakt, accepteert u de toepasselijke voorwaarden, zoals weergegeven in het boekingsproces. U vindt de annuleringsvoorwaarden van elke Dienstverlener en eventuele andere voorwaarden (over leeftijdsvereisten, borgsommen/schadeborg, aanvullende supplementen voor groepsboekingen, extra bedden, ontbijt, huisdieren, kaartacceptatie, etc.) op ons Platform: op de informatiepagina's van de Dienstverlener tijdens het boekingsproces, in de kleine lettertjes en in de bevestigingsmail of het ticket (indien van toepassing).
2. Als u een Boeking annuleert of niet op komt dagen, zijn eventuele annulering/no-showkosten en terugbetalingen afhankelijk van het annulerings-/no-showvoorwaarden van de Dienstverlener.
3. Bepaalde Boekingen kunnen niet gratis worden geannuleerd, terwijl andere boekingen alleen voor een bepaalde deadline gratis kunnen worden geannuleerd.
https://www.booking.com/content/terms.nl.html?label=gen173nr-1BCAEoggI46AdIM1gEaKkBiAEBmAEcuAEXyAEM2AEB6AEBiAIBqAIDuAKF26m3BsACAdICJDc4YmZkMmVlLWU2ZmMtNDIxZC1hM2U0LTI2OGIxZWJlZDM2NdgCBeACAQ&sid=fc666b7870af291ec33174568832849d&aid=304142#terms_accommodations_amendments_subheading
Indien je gewoon de 5nachten betaald zal er toch niets aan de hand zijn neem ik aan.
voor die ene nacht zal je geen geld terug ontvangen, dat is logisch
Als hiervoor ook al gezegd: de boeking niet wijzigen doch simpelweg een dag eerder vertrekken! U heeft voor 5 nachten betaald en dan 50% meer vragen is m.i. toch ook 'van de gekke'. Op zich niet eens onbekend en zie o.a. https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/consumentenbond-bookingcom-misleidt-klanten-nog-steeds .
Het is een kwestie van vraag een aanbod. Prijzen kunnen veranderen. Ik heb 2 maanden geleden een vliegticket geboekt, kostte €190 voor een retour. Als ik nu dezelfde vlucht zou willen boeken kost mij dat €259,-. En over een maand zal het nog duurder zijn. Is dat van de gekke?
Uw link is best leuk, maar is dat toepasbaar op dit topic? Als TS de huidige boeking kosteloos wil annuleren en opnieuw wil boeken, dan gaat dat boeken tegen de huidige prijzen. Dat staat los van kortingen of schaarste.
??? @ND??? De vraag niet goed gelezen of begrepen: zoals ik het lees wil Ts niet opnieuw boeken maar een dag eerder vertrekken! Dan behoeft Ts niet opnieuw te boeken en probeerde een wijziging te bwerkstelligen: een dag korter! En gelet op de m.i. merkwaardige reactie van booking.com gewoonweg de dag eerder vertrekken en de booking niet wijzigen. Er is betaald voor ook de dag dat Ts dan niet meer aanwezig is!pedee
Er staat niets in het OP over wijzigen. Enkel dat er een dag eerder vertrokken wil worden. Hoe TS dat in gedachte had word niet beschreven.
Ik verhuur ook via Booking, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Wel dat een gast een keer eerder wilde vertrekken, was voor mij geen probleem, en zij vroegen ook niet om restitutie van één dag.
Hoe simpel kan verhuren zijn, bij ons in ieder geval wel.
Grt. uit Caboverde.
Waarom blijven mensen maar boeken via Booking.com. Zij zijn een mooie boekingsite, maar ik gebruik alleen als vergelijkingsmateriaal. Boeken dit ik bij het hotel zelf. En dat levert meestal betere prijzen en condities op. Gewoon vriendelijk aan het hotel vragen, alles op papier en klaar.hoeven ze ook geen 20% commissie te betalen aan de boekingsite.
Het probleem is met rechtstreeks boeken met de accommodatie (hotel) veelal niet mogelijk is, en bovendien ook duur. En ja, aan de balie kan je geluk hebben als er iets vrij is voor de vakantie tijd die jij beschikbaar hebt.
Daar speelt Booking handig op in, veel keus met particuliere hosts. Wat wel veel gedaan wordt om 1 nacht te boeken via Booking, dan ben je binnen en als het wat is probeer je onderling e.e.a. te regelen en anders hup naar de volgende dan maar.
Het is veel makkelijker om via booking.com te boeken. Dan heb je alle informatie bij elkaar en hoef je niet per hotel te gaan zoeken waar je de bevestiging e.d. hebt.
Dat klinkt echt frustrerend! U kunt het annuleringsbeleid bekijken: Bekijk het specifieke annuleringsbeleid voor uw boeking. Sommige boekingen staan gratis wijzigingen of annuleringen toe binnen een bepaalde periode, terwijl andere strengere voorwaarden kunnen hebben. Raadpleeg deze website: https://twomonkeystravelgroup.com/drift boss/how-to-cancel-hotel-reservation-booking/
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Airpods wel of geen garantie.
De accu van mijn Airpods 2 is stuk, waardoor de case niet meer oplaadt. Volgens verkoper AMAC valt dat binnen de consumentengarantie. Toch kunnen ze me niet helpen want volgens Apple mag het product dan verder geen defecten hebben en 1 van de oortjes is licht beschadigd. De oortjes doen het prima, dan was niet het probleem.
Mag Amac de garantie op het product om die reden weigeren?
Lees meer
Betalen terug geleverde stroom
Hoe is het mogelijk dat mensen die moeten betalen aan de energie bedrijven
Voor de stroom wat je over hebt , terwijl er investeerders zijn die weilanden opkopen vol stampen met zonnepanelen en daar voor hun geleverde stroom vangen
En dan tegen particulieren zeggen dat er overbelasting is van stroom .
Lees meer
Bizarre communicatie rijschool geld kwijt?
Lang vehrala kort, net alles getypt maar foetsie.
2021 ingeschreven voor spoedrij-opleiding van 2 weken want in de WW dus alle tijd. Aanbetaald.
Werd gezegd: dan eerst theorie halen. oke. stuurden ze me al naar amerfsoort en Nijmegen om 08.00. (met de trein, woon in Noord-holland) .
Na een tijdje gelukkig plek voor theorie-examen in eigen woonplaats, niet gehaald, 1 foutje te veel.
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer